پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

ترسناکترین فیلم‌های تاریخ سینما

http://www.iranjoin.net/store_comment/images/exorcist_l.jpg

خلیج فارس آنلاین : به مناسبت نزدیک شدن پایان ماه نوامبر و جشن هالووین، گاردین با نظرسنجی از منتقدان و کارشناسان سینما بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ هنر هفتم را معرفی کرده است.


 در این فهرست فیلم «روانی» اثر «آلفرد هیچکاک» عنوان ترسناکترین فیلم را به خود اختصاص داده است. این فیلم در سال 1992 در فهرست میراث فرهنگی آمریکا و در گنجینه شاهکارهای سینمایی هالیوود قرار گرفت.

«روانی» محصول سال 1960 نامزد چهار جایزه اسکار از جمله بهترین کارگردانی بود که در جوایز سینمایی ادگار آلن پو بهترین فیلم جنایی شناخته شد و در جوایز گلدن گلوب جایزه بهترین بازیگر زن را برای «ژانت لی» به همراه آورد.

سایر فیلم‌های این فهرست به ترتیب عبارتند از: «تنفر» اثر رومن پولانسکی ساخته سال 1965 که شاید به نسبت آثار بعدی این کارگردان مانند «بچه رزمری» و «اجاره نشین» کمتر وحشتناک بود اما تاثیرگذاری بیشتری داشت و باورپذیرتر جلوه کرد. تصور اینکه «ریدلی اسکات» بعد از ساختن «گلادیاتور» بتواند شاهکار دیگری بسازد کمی دشوار بود اما او پیشتر با فیلم «بیگانه» محصول سال 1979 نشان داده بود در ژانر ترسناک تبحر بسیاری دارد.

«جن گیر» ساخته «ویلیام فریدکین»، به احتمال زیاد مشهورترین فیلم ترسناک تاریخ سینماست.این فیلم آنقدر موفق بود که به یک چندگانه دنباله دار تبدیل شد. نظامی گری و بحران هویت، فیلم «شاینیگ» اثر «استنلی کوبریک» ساخته سال 1980 را به یکی از بهترین آثار این کارگردان و ترسناک ترین شان تبدیل کرده است. «جورج رومرو» همان خالق زامبی‌های وحشتناک است و فیلم «شب مردگان زنده»‌اش در سال 1968 با موفقیت چشمگیری مواجه شد.این فیلم یکی از بهترین نمونه‌های کلاسیک گونه وحشت در ژانر زامبی است.

«کله پاک کن»(1977) یکی از تجربه‌های موفق «دیوید لینچ» است؛ اثر سوررئالیستی که به یک رویا تبدیل می‌شود. «آرواره ها» محصول سال 1975 و ساخته «استیون اسپیلبرگ» یکی ازمعدود فیلم‌های ترسناکی است که تماشاگر را در آب تا سر حد مرگ می‌ترساند.

«کابوس خیابان الم» با کارگردانی «وس کراون» ساخته شده در سال 1984 در این فهرست رتبه نهم را از آن خود کرده است. «جان کارپنتر» اغلب به دلیل زیاده روی در نمایش صحنه‌های خشونت‌آمیز در «اسلشر»هایش مورد انتقاد قرار می‌گرفت اما «هالووین» ساخته سال 1978 به خوبی توانایی کارگردان را در ترساندن تماشاگر نمایش داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد