پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

دست رباتی پیشرفته ژاپنی (+عکس)

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irسایت تفریحی خلیج فارس آنلاین : یک شرکت ژاپنی به نام ITK می گوید که با ساخت یک دست رباتی، گامی نوین در طراحی دست های رباتیک در جهان برداشته است.


 
این دست که handriod نام دارد دارای 5 انگشت کاملا متحرک است. معماری ساخت این دست با نمونه های مشابه قبلی کاملا متفاوت است. در نمونه های کنونی در هر مفصل انگشت برای ایجاد حرکت یک servomotor (موتور فرمان یار) قرار دارد که وجود این موتورها باعث بالا رفتن وزن مجموعه دست و همچنین قیمت شده است.
 
اما در مفاصل handriod هیچ موتوری دیده نمی شود و وزن آن نیز تنها 740 گرم است. حرکات این دست توسط یک اپراتور کنترل می شود. به همراه این دست رباتی یک دستکش نیز ارائه می شود که اپراتور دستکش را می پوشد و دست و انگشتان خود را از راه دور حرکت می دهد.

 
این دست رباتی با الگو برداری از حرکات ماهیچه های دست و انگشتان اپراتور حرکت آن را تقلید می کند. در جداره دستکش سنسور های ویژه ای تعبیه شده است.
 
از این دستکش می توان در صنعت و جاهایی که حضور انسان و استفاده از دست هایش خطرناک و حادثه آفرین است، به راحتی استفاده کرد. همچنین تیم طراح معتقد هستند که با توسعه این طرح می توان در پزشکی نیز از آن به عنوان یک اندام پروتز نیز استفاده کرد و عملکرد آن را با امواج و اعصاب مغزی تحت کنترل کاربر درآورد.

این شرکت قرار است تولید تجاری این محصول را تا سال ۲۰۱۳ شروع کند و هر مجموعه را با قیمت ۶۵۰۰ دلار به بازار عرضه کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد