پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

مصرف آب همراه با غذا خطر بروز سرطان معده را افزایش می‌دهد

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irسایت تفریحی خلیج فارس آنلاین : سید علی ابوالحبیب، متخصص داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: افرادی که هنگام غذا خوردن آب مصرف می‌کنند، بیشتر مبتلا به‌ یبوست مزاج و سوءهاضمه می‌شوند.



وی گفت: زخم معده و زخم اثنی‌عشر، کولیت یا قولنج روده، شقاق مقعد، انگل،‌ بوی بد دهان، حساس و زودرنج شدن، عصبانی شدن،‌ عفونت‌های کلیه، ناراحتی‌های پوستی، ریزش مو و موخوره و لکه‌های سیاه و قهوه‌ای صورت و بدن و مهمتر از همه ضعف‌ بینایی از پیامدهای مصرف آب همراه با غذاست.

این متخصص داخلی بیان داشت: کسانی که هنگام مصرف غذا آب می‌خورند، دچار سوء هاضمه شده و دریچه پیلور معده آنها ملتهب می‌شود و غذا به راحتی از آن عبور نمی‌کند یا دچار ریفلاکس گوارشی شده و همیشه ترش می‌کنند و تداوم آن نهایتاً‌ موجب سرطان دریچه پیلور و گاه دریچه ورودی معده می‌شود.

ابوالحبیب افزود: در جریان هضم غذا و بر اثر تحریک شیره گوارشی، دریچه پیلور باز می‌شود ولی اگر اختلالی در این کار صورت گیرد، این عضو کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد و بسته باقی می‌ماند و از طرف دیگر صفرا آن را تحریک کرده و باز می‌کند و مواد صفراوی وارد معده شده و موجب احساس ترشی در گلو می‌شود.

وی اضافه کرد: در واقع کار دریچه پیلور برعکس شده و موجب تورم و بسته شدن آن می‌شود و به مرور زمان معده انسان دچار سرطان می‌شود.

این متخصص داخلی ادامه داد: مصرف آب همراه با غذا موجب فاسد شدن غذا در معده می‌شود و سموم و مواد زائد بدن افزایش پیدا می‌کند همچنین موجب چاقی می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد