پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

انتقاد یک روحانی شیعی از کشتار مردم در سوریه

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irسایت تفریحی خلیج فارس آنلاین : حجة الإسلام و المسلمین سید "حسن النمر" چهره سرشناس شیعیان عربستان سعودی طی اظهاراتی کشتار مردم سوریه به دست نیروهای دولتی این کشور را مورد انتقاد قرار داد و آن را "جنایت" خواند.


سید "حسن النمر" که این اظهارات خود را در صفحه شخصی اش در سایت اجتماعی تویتر منتشر کرد، در ادامه افزود: "بشار اسد" جنایتکار است و رژیم سوریه نیز مانند دیگر رژیم های عربی باید هر چه سریع تر پاسخگوی درخواست های مردم و معترضین باشد و در برابر آنان کوتاه بیاید.

این روحانی سرشناس شیعی همچنین گفت: درخواست های تظاهر کنندگان در سوریه، بحرین و یمن درخواست هایی قانونی است و حق مردم این کشورها به شمار می رود. در سوریه نیز مانند بحرین و یمن باید مقامات به درخواست های مردم اهمیت دهند و در برابر آن کوتاهی نکنند اما ما آشکارا شاهد کوتاهی آنان هستیم.

حجة الإسلام و المسلمین سید "حسن النمر" افزود: مقامات این کشورهای عربی باید در برخورد و تعامل با حوادثی که در کشورهایشان رخ می دهد، اخلاق پیشه کنند. آنان نباید به این حوادث نگاهی طایفه گرایانه و زاویه دار داشته باشند.

سید "حسن النمر" در ادامه گفت: مسخره است هنگامی که می بینیم برخی ها حوادث جاری در کشورشان را به اختلاف شیعه و سنی و طایفه ای ربط می دهند. بحران سوریه و بحرین راه حل دیگری دارد در حالی که مقامات این دو کشور فکر می کنند با بیان موضوع طایفه ای می توانند مشکل کشورشان را حل کنند.

قابل ذکر است اکثر انقلابیون در بحرین از شیعیانی هستند که علیه رژیم سنی مذهب این کشور قیام کرده اند و اکثر قیام کنندگان سوریه نیز از اهل سنتی هستند که علیه حکومت علوی سوریه برخواسته اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد