پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

چین عروس وارد می کند!

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irسایت تفریحی خلیج فارس آنلاین : تهران امروز:
کشور چین با بحران عجیب کمبود زنان آماده به ازدواج مواجه شده است. در واقع از آنجا که آمار زاد و ولد نوزاد دختر در چین از نوزاد پسر کمتر است، میلیون‌ها مرد چینی آماده به ازدواج شانس کمی برای پیدا کردن همسر دارند چون جمعیت زنان به مراتب کمتر است.

 شرایطی که امروز در چین به وجود آمده نتیجه گرایش‌های فرهنگی سنتی این کشور و سیاست تک فرزندی است. در چین هم مثل بسیاری از کشورهای شرقی برای تداوم نام خانواده، داشتن فرزند ذکور شرط لازم و کافی است.

سیاست تک فرزندی از یک طرف و این ایده که اگر قرار است هر خانواده یک فرزند داشته باشد، پسر بهترین گزینه است تعادل جمعیت این کشور را کاملا بر هم زده است. در حال حاضر در چین به ازای هر 100 نوزاد دختر، 120 نوزاد پسر متولد می‌شود و همین است که در بسیاری مناطق مردان مجرد چینی با «کمبود عروس» مواجه هستند. این به معنای آن است که تا سال 2020 نزدیک به 24 میلیون مرد نمی‌توانند همسری برای خود پیدا کنند اما مدتی است که یک راه حل موقت برای حل این مشکل پیدا شده است.

برمه نه تنها یکی از کشورهایی است که در سرکوب مردمش شهرت جهانی دارد بلکه به فقر و کمبود دائمی غذا هم مشهور است. به همین دلیل برای قاچاقچیان انسان تطمیع و فریب دختران جوان برمه برای اینکه به خارج از کشور بروند و به همسری مردان چینی دربیایند، کار دشواری نیست. به زبان ساده‌تر دختران برمه به عنوان عروس به چینی‌ها فروخته می‌شوند. کشور برمه با آن رژیم دیکتاتوری نظامی و فرقه بودای مشهور، حالا یکی از تامین‌کنندگان اصلی صادرات عروس به چین است. معمولا قاچاقچی‌ها مبلغی حدود 550 تا 3500 یورو به خانواده‌ها در ازای خرید این عروس‌های صادراتی پرداخت می‌کنند.

اما برای بسیاری از این زنان برمه‌ای، عروس چینی‌ها‌شدن پایان خوشی ندارد. در عوض زندگی آنها مثل سابق پر از بدبختی و بدرفتاری از طرف همسر و خانواده‌اش است. در بدترین حالت خیلی‌ها برگردانده می‌شوند یا خودکشی می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد