پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

شناسنامه‌های جدید آمد + عکس

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irسایت تفریحی خلیج فارس آنلاین : سازمان ثبت احوال کشور از اواسط سال گذشته اقدام به تغییر و تعویض شناسنامه‌های ایرانیان کرد و به این ترتیب شناسنامه‌های قرمز رنگ ایرانیان پس از چندین دهه با تغییراتی در ظاهر، جای خود را به شناسنامه‌های رایانه‌ای می‌دهند.



شناسنامه‌های جدید که در اندازه و شکل شبیه «گذرنامه» است، بر اساس گروه سنی زیر 15 سال و بالای 15 سال به دو رنگ سبز و قرمز صادر می‌شود.

سازمان ثبت احوال در فاز اول این طرح برای نوزادان اقدام به صدور شناسنامه‌های رایانه‌ای کرد این شناسنامه‌ها با جلدی به رنگ سبز و بدون فضای عکس صادر می‌شود.

همچنین ثبت احوال در این مرحله برای آن دسته از متقاضیانی که با رسیدن به سن 15 سالگی برای عکس‌دار کردن شناسنامه خود مراجعه کنند نیز شناسنامه‌هایی با جلد قرمز صادر می‌کند.

بر اساس گزارش ایسنا، شناسنامه‌های جدید از نظر اطلاعات مندرج تفاوتی با شناسنامه‌های قبلی ندارند و تنها فضایی برای ثبت کد ملی دارد که پیش از این در شناسنامه‌های قبلی نبود.

در حال حاضر علاوه بر دو گروه فوق، اولویت اول تعویض شناسنامه برای کسانی است که شناسنامه آن‌ها دچار تغییرات مشخصات سجلی است و یا از درجه اعتبار ساقط شده است، مانند آب خوردگی، پارگی و یا مواردی که شناسنامه باید تعویض شود و مهمتر از همه فقدان شناسنامه است.


ناظمی اردکانی ـ رییس سازمان ثبت‌احوال ـ نیز در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: تعویض شناسنامه ایرانیان به صورت تدریجی و به صورت استان به استان طی مدت زمان پنج‌ساله انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: امکان جعل شناسنامه‌های جدید به دلیل قابلیت‌های امنیتی که دارد، نزدیک به صفر است.

رییس سازمان ثبت احوال همچنین از تعیین زمان‌بندی دقیق تعویض شناسنامه ایرانیان در قالب آیین‌نامه‌ای برای ارائه به هیات دولت خبرداد و افزود: این آیین‌نامه که بر اساس بند دال ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه تنظیم می‌شود، مراحل نهایی خود را پشت سر می‌گذارد و بزودی برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال خواهد شد.

کرمی ـ معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت‌احوال ـ هم ارتقای ضریب ایمنی و امنیتی شناسنامه‌ها و درج مشخصات سجلی و هویتی افراد بصورت ماشینی را از ویژگی‌های شناسنامه‌های جدید برشمرد و افزود: وجود لمینیت و الصاق هولوگرام در صفحه اول شناسنامه‌های رایانه‌ای از دیگر ویژگی‌های این شناسنامه‌هاست.


وی ادامه داد: به دلیل تکنولوژی بکار رفته در نوع طراحی، چاپ و صدور شناسنامه‌های قدیمی امکان آسیب پذیری و جعل آن نیز وجود داشت که این موضوع باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به اسناد و مدارک ثبت احوال می‌شد.

کرمی همچنین استفاده از کاغذهای مخصوص و حساس به مواد شیمیایی، استفاده از نخ امنیتی سه رنگ و نیز درج شماره مسلسل و سری شناسنامه در تمام صفحات بصورت پرفراژ را از دیگر ویژگی‌های شناسنامه‌های جدید عنوان کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد