پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

سلاخی به جای کالبد شکافی!

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irسایت تفریحی خلیج فارس آنلاین : او در ادامه مصاحبه خود از حقیقت هولناک‌تری پرده برداشت: «همه اندام‌های داخلی همسرم در ساک کوچکی ریخته شده بود و ساک را در پای تابوت قرار داده بودند.»

دو پزشک فرانسوی در موارد متعددی اجساد را کالبدشکافی کرده و پس از اتمام عمل آنها را به همان حال رها کرده اند.

نزدیک به 20 خانواده فرانسوی شکایتی را علیه دو پزشک تنظیم کرده‌اند. آنها مدعی هستند که این دو پزشک که در کالبدشکافی پزشکی قانونی کار می‌کنند پس از شکافتن اجساد عزیزان آنها، دوباره اجساد آنها را نمی‌دوخته‌اند.

این پرونده می‌تواند یکی از اتفاق‌های نادر در جهان باشد. چند روزی هست که دادگاهی در فرانسه بررسی این پرونده را آغاز کرده است. از سه سال قبل، نزدیک به 20 خانواده از اشخاصی که جسد آنها کالبدشکافی شده بود در انتظار تشکیل این دادگاه بودند تا حقیقت برایشان روشن شود: «آیا عزیزان آنها به همان شیوه‌ای که آنها آرزو داشته‌اند به خاک سپرده شده‌اند؟»

در این پرونده، دو دکتر پزشکی قانونی متهم شده‌اند که در مرکز پزشکی قانونی لانس در «پا-دو-کاله» تخلفات پزشکی متعددی را مرتکب شده‌اند. این مرکز پزشکی به دلیل برخی تخلفات دیگر در روزهای پایانی سال 2008 تعطیل شده است.

این دو پزشک متهم شده‌اند که در موارد متعددی اجساد موجود در این مرکز پزشکی را کالبدشکافی کرده و پس از اتمام کالبد شکافی آنها را ندوخته‌اند.

آقای «ونسان پوتی»، وکیل مدافع یکی از این دو پزشک می‌گوید: «برگزاری این دادگاه بیشتر به این منظور انجام می‌گیرد که مشخص شود این دو نفر تا چه اندازه در انجام این کار جدی بوده‌اند.» این وکیل دادگستری اعتقاد دارد که این دادگاه «برای بررسی و تحقیق بیشتر در مورد این موضوع باید دیرتر برگزار می‌شد.» این در حالی است که نخستین جرقه‌های این ماجرا در آوریل سال 2008 به رسانه‌ها راه یافت.

در آن سال «اروه لوریه» که در «هلی کور» زندگی می‌کرد از طریق ماموران کفن و دفن مطلع شد که جسد همسرش که پس از خودکشی کالبد شکافی شده بود، بعد از اینکه به سردخانه لانس منتقل شده، دوباره دوخته نشده است. آقای «اروه لوریه» در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی گفته بود که توانسته عکس‌هایی از جسد همسرش به دست بیاورد: «در این عکس‌ها همسرم با سر شکافته شده و برش‌های عمیقی روی دست‌ها و پاهایش دیده می‌شود.»

او در ادامه مصاحبه خود از حقیقت هولناک‌تری پرده برداشت: «همه اندام‌های داخلی همسرم در ساک کوچکی ریخته شده بود و ساک را در پای تابوت قرار داده بودند.»

اروه که به گفته خود به شدت شوکه شده و تحت تاثیر این حرکت غیرانسانی قرار گرفته بود، بلافاصله پلیس و مطبوعات را در جریان این موضوع قرار داد. این اتفاق باعث شد نزدیکان کسانی که عزیزانشان در مرکز «لانس» کالبدشکافی شده بودند پرسش‌هایی را در این مورد مطرح کنند. آنها اجساد عزیزان خود را ندیده بودند و همین وضعیت آنها را آشفته‌تر می‌کرد. در واقع تابوتی که به آنها تحویل داده شده بود از قبل مهر و موم شده بودند: «ما به دنبال حقیقت هستیم. می‌خواهیم بدانیم آیا واقعا اجساد عزیزانمان به ما تحویل داده شده است یا فقط لباس‌های عزیزان ما را به تن اجساد تحویل شده به ما کرده‌اند.»

این مطلب را خانم «آنیتا جیلیو» می‌گوید که برای زنده نگاه داشتن یاد پسرش می‌جنگد. با این همه این پرونده یکی از مشکل‌ترین پرونده‌های قضایی در فرانسه است. پزشکانی که کالبد شکافی‌ها را انجام می‌دهند چندان از قوانین یکسانی بهره نمی‌برند و سردخانه‌ها در واقع براساس قوانین مخصوص به خود کار می‌کنند. خانواده‌های این قربانیان اما چشم انتظار نشسته‌اند تا اجرای عدالت را درمورد این دو پزشک متخلف به نظاره بنشینند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد