پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

سرقت اینترنتی از حساب مشتریان کافی نت

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irسایت تفریحی خلیج فارس آنلاین : دو جوان که با نصب نرم‌افزار جاسوسی در کافی‌نت‌شان به اطلاعات محرمانه حساب‌های بانکی مشتریان‌شان دسترسی پیدا کرده بودند، به حساب 10 نفر از آنان دستبرد زدند.



تلاش‌ها برای رازگشایی از اقدامات تبهکاران اینترنتی زمانی آغاز شد که مردی نزد پلیس رفت و گفت سارقان به پول‌هایی که در حساب بانکی‌اش پس‌انداز کرده بود، دستبرد زده‌اند.

او در این‌باره گفت: چند روز قبل به بانکی که در آن حساب دارم رفتم تا مبلغی پول برداشت کنم و از طریق یکی از دوستانم برای پسرم که در شهرستان دانشجو است، بفرستم اما کارمند بانک گفت پولی در حسابم باقی نمانده است.

این در حالی بود که آخرین مرتبه مبلغ پنج میلیون تومان موجودی حسابم بود. نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده و گیج شده بودم. وقتی صورت‌حسابم را از بانک خواستم و آن را کنترل کردم، فهمیدم طی چند مرحله و از طریق اینترنت پول‌هایم به حساب دیگری واریز شده است. وقتی به کارمند بانک گفتم من طی یک ماه گذشته هیچ برداشتی از حسابم انجام نداده‌ام، گفت امکان دارد سارقان اینترنتی به حسابم دستبرد زده باشند.

در پی ثبت این شکواییه، پرونده به پلیس فتا ارسال شد تا کارآگاهان در این‌باره تحقیق کنند. در نخستین گام، افسران پلیس به بررسی دقیق حساب بانکی شاکی پرداختند. صورت‌حسابش نشان می‌داد او پیش از این به طور اینترنتی به حساب پسرش مبلغی پول واریز کرده است.

شاکی در این‌باره گفت: «پسرم در شهرستان درس می‌خواند. حدود یک ماه قبل چون به پول نیاز داشت از من خواست برایش مبلغی بفرستم. معمولا این کار را از طریق اینترنت انجام می‌دادم اما آن روز چون اینترنت محل کارم قطع شده بود به یک کافی‌نت رفتم و با استفاده از رمز دوم، پول‌ها را به حساب پسرم واریز کردم.»

این اظهارات شاکی، اولین سرنخ را در اختیار پلیس گذاشت، زیرا پیش از این نیز در پرونده‌های مشابه، سارقان اینترنتی با نصب نرم‌افزارهای جاسوسی در برخی کافی‌نت‌ها توانسته بودند به اطلاعات محرمانه حساب‌های بانکی برخی شهروندان دست یابند و پول‌های آنها را سرقت کنند. از این رو ماموران با کمک شاکی به کافی‌نت موردنظر رفتند و به‌طور نامحسوس درباره آنجا تحقیق کردند.

زمانی که یکی از کارشناسان پلیس یکی از سیستم‌های این کافی‌نت را بررسی کرد، مشخص شد طبق فرضیه اولیه نرم‌افزاری روی سیستم‌های آنجا نصب شده که با کمک آن اطلاعات کاربران کپی می‌شود. این کافی‌نت در مرکز شهر قرار داشت و روزانه تعداد زیادی از شهروندان از جمله دانشجویان به آنجا رفت‌و‌آمد می‌کردند و این موضوع نشان می‌داد به‌جز شاکی، اطلاعات محرمانه افراد دیگری نیز در آنجا لو رفته است. بنابر این مسوولان آنجا که دو پسر جوان به نام‌های آرش و سعید بودند، بازداشت شدند.

دو جوان دستگیرشده ابتدا دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مشتریان‌شان را رد کردند اما زمانی که فهمیدند کارآگاهان به پشت پرده نقشه‌شان پی برده‌اند به ناچار لب به اعتراف گشودند. آرش در این‌باره گفت: «‌ما حدود یک سال است که کافی‌نت را راه انداخته‌ایم و در این مدت هم هیچ مشکلی نداشتیم. مدتی قبل از طریق یکی از دوستانم فهمیدم نرم‌افزاری وجود دارد که با استفاده از آن می‌شود اطلاعات مشتریان را کپی کرد. ابتدا یک نسخه از این نرم‌افزار را برای تفریح و سرگرمی روی سیستم‌هایمان نصب کردیم اما وقتی از این طریق توانستیم اطلاعات افرادی را که از طریق اینترنت پول پرداخت می‌کردند، به دست بیاوریم وسوسه شدیم تا سری هم به حساب‌های بانکی‌شان بزنیم. به این ترتیب بعد از مدتی کار اصلی‌مان را رها کردیم و از طریق دستبرد به حساب‌های مشتریان‌مان زندگی‌مان را می‌گذراندیم.»

وی ادامه داد: «می‌دانستیم اگر از هر حساب مبلغ زیادی برداشت کنیم، ممکن است صاحب حساب بفهمد و برایمان دردسر درست شود، به همین دلیل معمولا از هر حساب مبلغ کمی برداشت می‌کردیم. اما سرانجام دست‌مان رو شد و نقشه‌مان لو رفت.»

بنا بر این گزارش، بررسی اعترافات دو متهم نشان می‌دهد آنان تاکنون با این ترفند به حساب‌های بیش از 10 نفر دستبرد زده‌اند. بر اساس این گزارش، هم‌اکنون آرش و سعید در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آنان ادامه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد