پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

زیباترین و طولانی ترین آبشار مصنوعی ایران + عکس

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irسایت تفریحی خلیج فارس آنلاین : زیباترین و طولانی ترین آبشار مصنوعی رنگین کمان با نام آبشار رنگین کمان کارون به ارتفاع 35 متر و طول 350 متر از دو سوی پل و از سطح رودخانه کارون افتتاح شد.



مدیرعامل سازمان زیباسازی با اعلام این خبر گفت: در پروژه آبشار رنگین کمان کارون که عملیات اجرایی آن 5 ماه به طول انجامید از فواره های آبی استفاده شده که به وسیله 6 الکتروپمپ کار پمپاژ آب را از رودخانه انجام می دهند.



این پمپ ها آب را از درون رودخانه به دو طرف پل(از سمت پل سفید به طول 150 متر و از سمت پل سوم به طول 200 متر) پمپاژ کرده و سپس به وسیله 2750 نازل کاملاً استیل از دو سمت پل مجدداً به درون رودخانه می پاشند.

لوله های به کار رفته به منظور جلوگیری از رسوبات و املاح موجود در آب کاملاً استیل و قابل شستشو با اسید می باشند. پمپ ها نیز که از نوع 150 و 400 می باشند آب را تا ارتفاع 35 متر پمپاژ می کنند.

وی افزود: لوله های استفاده شده در قسمت مکش از جنس فولاد با قطر 12 اینچ بوده است. یک هدر مکش نیز به قطر 20 اینچ در این پروژه تعبیه شده، لوله های رانش موجود نیز از جنس پلی اتیلن بوده و در دو قطر 14 و 10 اینچ در نظر گرفته شده است. توان هر یک از پمپ ها نیز 90 کیلو وات می باشد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی با ذکر این نکته که سیستم برق این پروژه از طریق SOFT DRIVE تامین شده است اظهار کرد : سیستم سافت درایو به کار رفته در این پروژه موجب احداث پست برق 700 کیلو واتی شده که از جمله ویژگی های آن می توان به صرفه جویی در مصرف برق و نیز صرفه جویی در استفاده از کابل بیش از حد و جلوگیری از ایجاد حرارت بالا در پمپ ها و همچنین جلوگیری از ضربه ی قوچ که خود از جمله شایع ترین عامل تخریب پمپ ها می باشد، اشاره نمود.

ارسلان شهنی در ادامه تاکید کرد: تاسیسات برق این سیستم که شامل تابلوهای برق می باشد، همگی در اتاق پست در ابعاد حدود 110 متر مربع و کابل کشی ها در درون سازه پل و دور از منظر عمومی قرار داده شده است.

وی ایجاد مناظر بدیع، زیبا و دلنشین در راستای آرامش بخشی به محیط شهری و افزایش آرامش روحی و روانی به شهروندان را از جمله اهداف پرداختن به پروژه آبشار رنگین کمان کارون دانست و خاطر نشان کرد:

http://siasatnameh.ir/upload/article/1462/namaye.jpg


همانگونه که شهروندان عزیز اهوازی می دانند محیط پیرامونی اثر مستقیمی بر روان انسان دارد که در نتیجه آن به مرور زمان اثر غیر مستقیمی بر روان انسانها می گذارد. بدیهی است هرچه محیط اطراف انسان ها از رنگ های تیره و فرمهای خشن و سخت تشکیل و اشباع شده باشد رفتار انسانها نیز ناخوداگاه به سمت تندی و گاهاً به سمت خشونت سوق داده می شود. البته عکس این مساله نیز صادق است . هر چه فضای پیرامونی انسان لطیف تر، زیباتر، نرم تر و با رنگ های ملایم و دلنشین طراحی شده باشد به همان نسبت انسانها از روان سالم تر و آرامش خاطر بیشتری برخوردار خواهند بود. ما نیز با تکیه بر این رویکرد سرفصل کلی زیباسازی شهری را بکارگیری متدها و روش هایی در راستای ایجاد فضاهای عمومی دلنشین برای شهروندان قرار دادیم تا بتوانیم گرایش شهروندان را به حضور در فضاهای عمومی افزایش دهیم چرا که در سایه حضور مردم در فضاها و تفرجگاههای عمومی است که تعلقات فرد نسبت به محیط پیرامون و شهر خود افزایش یافته و تعاملات شهروندی به اوج خود می رسد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی با اشاره به عناصر سازنده فضاهای عمومی شهری از 4 عنصر آب، نور، گیاه و زمین یاد کرده و اذعان کرد: 4 عنصر آب، نور، گیاه و زمین از عناصر مهم سازنده فضاهای عمومی شهر و مناظر بدیع شهری هستند که شهرداری همواره می کوشد با استفاده از این عناصر چهارگانه به ویژه با احداث پارک ها، به فضاسازی محیط شهری بپردازند ، ما نیز با بهره گیری از نعمت خدادادی آب کارون که با عبور از درون شهر از پتانسیل های قوی برای ایجاد مناظری بی مانند می باشد، استفاده کرده و سعی کردیم با راه اندازی این پروژه ضمن بهسازی محیط شادی و آرامش خاطر را به شهروندان اهوازی هدیه کنیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی از نورپردازی پل سفید یاد کرده و گفت: تفاوت نسبی موجود در پل های احداث شده بر روی کارون این فرصت را به ما می دهد تا با تنوع در نور پردازی مناظر متفاوت و متنوعی را بر روی کارون ایجاد کنیم در این راستا قصد داریم به زودی پروژه نورپردازی پل هشتم را نیز با سبک و سیاقی جدید آغاز کنیم.

وی با اعلام این خبر که سازمان زیباسازی قصد دارد تا با استفاده از دو عنصر آب و نور ساحل رودخانه کارون را دستخوش تغییرات کیفی بیشتری کند، گفت: علاوه بر نورپردازی و بکارگیری آبنماهای سطح شهر (که از آن جمله می توان به پروژه ی در دست بررسی نورپردازی و آبنمای بزرگ و موزیکال پارک 42 هکتاری اشاره نمود) طراحی میادین و سردرهای ورودی های مختلف شهر، نصب تعدادی انجام و مجسمه های سنگی در پارکها و نیز سفارش ساخت مجسمه های شهدا در دستور کار سازمان زیباسازی است که امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر به اهداف خود دست یابیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد