پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

توضیحاتی درباره جنجال تردد بوگاتی در تهران

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irسایت تفریحی خلیج فارس آنلاین : تصویر تردد یک خودروی گران‌قیمت «بوگاتی» در خیابان‌های تهران، جعلی از آب درآمد.



به گزارش ایسنا سوار شدن بر موج شایعه‌سازی و دروغ‌پراکنی در جامعه، اهرمی است که برخی افراد از آن برای اهداف مختلف از جمله فرافکنی و معطوف کردن ذهن مخاطبان به موضوع‌های کم‌اهمیت استفاده می‌کنند. فارغ از این‌که چه کسانی و با چه اهدافی به انتشار اخبار دروغ می‌پردازند، این نکته برای هر رسانه‌ای باید اهمیت داشته باشد که منبع خبر تا چه اندازه رسمیت و سندیت دارد.

چندی پیش خبری منتشر شد، مبنی بر این‌که یک «بوگاتی ویرون» با ارزشی بیش از شش‌میلیارد تومان و متعلق به یکی از آقازاده‌ها در خیابان‌های شهر تهران رفت‌وآمد می‌کند. سایت‌های مختلفی که این خبر را منتشر کردند، پس از توضیحی که درباره‌ی نوع این خودرو دادند، به این موضوع پرداختند که پلاک این خودرو عددی رند (‌٦٦ د ‌٦٦٦ / ایران ‌٦٦) است که صدور قانونی آن، تقریبا غیرممکن است و باید برای آن، هزینه‌ای حدود یک‌میلیارد تومان به‌شکل زیرمیزی داده شده باشد. همچنین این خودرو به آقازاده‌ای تعلق دارد که پدرش روابط نزدیکی با مسؤولان دولتی دارد. در پایان این خبر نیز از مسؤولان کشور خواسته شده تا پاسخگو باشند که چگونه مجوز ورود این خودروی غیرقانونی به کشور صادر شده است؟ یکی از خبرگزاری‌های داخلی نیز در این‌باره با سرهنگ رستمی ـ رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ـ گفت‌وگو کرد و او از احتمال تخلف صاحب خودروی یادشده خبر داد و گفت، پلاک آن جعلی است. سرهنگ رستمی البته از پیگیری پلیس برای دادن پاسخ مناسبی به افکار عمومی خبر داد.

اما اصل ماجرا چیست؟ یکی از سایت‌های ضدانقلاب پس از آن‌که از اشتباه عجیب سایت‌های داخلی بهره‌برداری مطلوب کرد، به حقیقت ماجرا اذعان و بیان کرد که این تصور فتوشاپی است و رسانه‌های ایران بی‌دلیل به آن شاخ و برگ داده‌اند. سایتی که این خبر را منتشر کرد، امروز (جمعه، هشتم مهرماه) اعلام کرده است که خودروی مورد بحث اصلا به ایران وارد نشده و استفاده از تصویر آن سبب گمراهی رسانه‌های داخلی کشور شده است! خودروی بوگاتی مورد نظر که در چند روز اخیر، در فضای رسانه‌یی کشور خبرساز شده و صاحب آن از نزدیکان مقامات کشور معرفی شده است، اساسا نه متعلق به هیچ ایرانی است و نه در داخل کشور دیده شده است، بلکه تنها تصویر فتوشاپی یک خودرو در یکی از کشورهای عربی است.

در شرایطی که وجود منبع خبری معتبر برای سایت‌ها اهمیت کمی داشته باشد، مسؤولان و دستگاه‌های مختلف به هر بهانه‌ای زیرسؤال می‌روند، و وقت آن‌ها برای پاسخگویی به شایعه‌ها صرف می‌شود و از وظایف اصلی خود دور می‌شوند. همچنین در همین فضای آلوده به اخبار جعلی و در نبودن رسانه‌های قدرتمند است که اعتماد مسؤولان نیز از رسانه‌های مسؤول سلب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد