پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

وزیر ارتباطات: استفاده از VPN جرم است

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irسایت تفریحی خلیج فارس آنلاین : وزیر ارتباطات تاکید کرد: استفاده از VPN و فیلترشکن برابر مقررات ممنوع، تخلف و جرم است به طوریکه در قانون جرایم رایانه‌یی به صراحت این موضوع عنوان شده است و راه‌های مبارزه با آن نیز با توجه به توان فنی موجود در کشور وجود دارد.

دکتر رضا تقی‌پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر کشوری برای استفاده از اینترنت مقررات خاص خود را دارد و در کشور ما نیز مقرراتی وجود دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مقررات را نهادهای مختلف مثل مجلس محترم و بخش‌های قانون‌گذاری تنظیم و ابلاغ می‌کنند و در اجرا هم دستگاه‌های مختلف باید همکاری کنند و این‌که VPN در کشور قطع شد به این خاطر بود که این کار یک تخلف قانونی است و طبیعتا از نظر فنی هم ما هر موقع که لازم باشد با هماهنگی مبادی قانونی می‌توانیم این اقدام را انجام دهیم.

تقی‌پور تاکید کرد: بحث استفاده از فیلترشکن هم یک اقدام غیرقانونی است و این‌که حالا فیلترشکن‌های جدید بوجود بیاید طبیعی است که راه‌های مبارزه با آن به سرعت و با توجه به توان فنی که در کشور وجود دارد، ایجاد می شود زیرا ما وظیفه قانونی داریم که وقتی مساله‌ای به ما ابلاغ شد، از نظر فنی باید وظیفه خود را انجام دهیم.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که بخشی از مبادلات اطلاعات در سیستم بانکی هم از طریق VPN انجام می‌شود و آیا برای این موضوع تمهیداتی اندیشیده‌اید، گفت: بله؛ پروتکل‌های آن‌ها جدا شده و اکنون هیچ خدشه‌ای برای تبادلات بانکی به وجود نیامده و به دستگاه‌های اجرایی نیز اعلام کردیم و این آمادگی در زیرساخت ما وجود دارد که پروتکل‌ها را منتقل کند.

وی افزود: متاسفانه این حوزه، حوزه جنگ نرم است و هر اقدامی که صورت می‌گیرد کشورمان خوشبختانه توان فنی بالایی دارد و می‌تواند از نظر فنی مقابله کند و بعضا ملاحظات اجتماعی است که محدود می‌کند ولی هر چه که کارگروه جرایم رایانه‌یی تصمیم بگیرد ما طبیعتا آن را عملی می‌کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد