پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

10 حقیقت شگفت انگیز در مورد نوزادان

 10 حقیقت شگفت انگیز در مورد نوزادان

سایت تفریحی خلیج فارس آنلاین : بچه ها ممکن است یک موجود رشد نیافته کوچک به نظر برسند اما در واقع آنها بسیار پیچیده تر از آن چیزی هستند که شما فکر می کنید.

  بسیاری مسائل شگفت انگیز که نمی دانید در مورد کودکان وجود دارد و احتمالا بسیاری دیگر در آینده کشف خواهد شد. در اینجا تنها 10 مورد از این حقایق آورده شده است.

1. نوزادان درمانده نیستند

 10 حقیقت شگفت انگیز در مورد نوزادانمطالعاتی در نروژ نشان می دهد که نوزادان آن طور که به نظر می رسد بدون دفاع می باشند، نیستند. آنها خود به خود و به آرامی در کنار مادر خود می خزند و شروع به خوردن شیر از مادر خود می کنند. این غریزه اولیه برای برای بقا است که به طرز حیرت انگیزی در نوزادان انجام می شود.

 

2. شنوایی آنها پیچیده است

 10 حقیقت شگفت انگیز در مورد نوزادانفقط 10 دقیقه پس از به دنیا آمدن، یک کودک قادر است صداها را تشخیص دهد، هرچند که دیگر حواس آنها به طور کامل توسعه نیافته باشد، شنوایی اش را مطمئنا بدست آورده است. البته این بسیار تعجب بر انگیز نیست، زیرا ما می دانیم که حتی نوزاد متولد نشده قادر به شنیدن صداهای بیرونی است و با صدای مادر خود آشنا می شود.

3. کودک صدای انسان را ترجیح میدهد

http://4fun.sub.ir سایت تفریحی خلیج فارس آنلاینیک کودک ترجیح می دهند صحبت کردن انسان ها را بشنود و به تقلید از آنها صحبت کردن را یاد بگیرد. در غیر این صورت کودک شروع به تقلید صداهای دیگر مانند زنگ تلفن و … به جای صدای انسان می کند.

 

4. اشک و استرس

http://4fun.sub.ir سایت تفریحی خلیج فارس آنلایننوزاد قادر به اشک ریختن تا حداقل 3 هفته نیست و گاهی این موضوع تا 4 ماه طول می کشد. دلیل این موضوع این است که مجرای اشک آور در این سن به طور کامل رشد نکرده، هرچند ممکن است استثنا وجود داشته باشد. نکته جالب در مورد اشک این است که حاوی هورمون های استرس است و گریه به کودک کمک می کند تا آرام شود.

 

5. نوزادان ابرقدرت هستند

http://4fun.sub.ir سایت تفریحی خلیج فارس آنلایناحسان نوزادان و اینکه چگونه احساس می کنند شگفت آور است. آزمایش هایی در این رابطه انجام شد، و محققان دریافتند که نوزادان متولد نشده، زمانی که مادران آنها موسیقی گوش می دهند فعال تر می شوند، به ویژه زمانی که موسیقی مورد علاقه خود را گوش می دهند. حتی زمانی که زنان از هدفون استفاده می کنند و در واقع جنین موسیقی را نمی شنود، بازهم آنها به واکنش مادران خود پاسخ می دهند.

 

6. بینایی نوزادان چقدر است؟

 10 حقیقت شگفت انگیز در مورد نوزاداننوزاد در نخستین روزهای زندگی می‌تواند هر جسمی‌ را که حدودا در فاصله 20 تا 35 سانتی‌متری صورت‌اش باشد، تشخیص بدهد.در 3 ماهگی کودک می تواند بر روی اشیا در این فاصله تمرکز کند و تحرک آنها را تشخیص بدهد. در این هنگام اگر یک شیء جلوی صورت نوزاد به آرامی ‌حرکت کند، او با چشمان‌اش آن حرکات را ردیابی می‌کند.

7. نوزادان نیاز به ارتباط دارند

 10 حقیقت شگفت انگیز در مورد نوزادانبرای یک کودک بسیار مهم است که مادر از او محافظت کرده و در آغوش خود گرم نگه دارد. پیشانی گرد، بینی کمی چاق و چشمان بزرگ همه برای ارتباط با بزرگسالان، حفاظت و آسایش هستند.

 

8. مادران نیز بیش از حد ابرقدرت هستند

 10 حقیقت شگفت انگیز در مورد نوزادانمادران نیز توانایی هایی فوق العاده دارند. زمانی که نوزاد آنها یه دنیا می آید، با وجود اینکه ممکن است باورش سخت باشد، اما آنها قادر هستند انواع گریه های نوزاد خود را از یک دیگر تشخیص دهند و خواسته او را برآورده سازند.

 

9. نوزادان می توانند یک میمون را از دیگری تشخیص دهد!

 10 حقیقت شگفت انگیز در مورد نوزاداننوزادان نه تنها در حالی که رشد می کنند توانایی های جدید کسب می کنند، بلکه برخی از آنها را نیز از دست می دهند. شاید شما هم این واقعیت را بدانید که کودکان به محض اینکه به دنیا می آیند قادر به شنا کردن هستند اما این ظرفیت را با افزایش سن از دست می دهند. یکی دیگر از حقایق شگفت انگیز که به تازگی کشف شده این است که نوزاد 6 ماهه علاوه بر اینکه انسان ها را از یکدیگر تشخیص می دهد، میمون ها را نیز شناسایی می کند! با این حال، زمانی که آنها به 9 ماهگی می رسند تنها تفاوت میان انسان ها را می فهمند و در این سن ظرفیت تشخیص میمون ها را از دست می دهند.

 

10. لمس بسیار مهم است

 10 حقیقت شگفت انگیز در مورد نوزادانماساژ کودک نیز وسیله ای است برای ارتباط جسمانی  فرزند با والدین که آرامش زیادی را به او هدیه می دهد. لمس کرد واقعا برای احساس امنیت در نوزاد مهم است، در نتیجه تعجبی ندارد که لمس یکی از چند حواس پیشرفته ای است که در یک نوزاد وجود دارد. تحقیقات  نشان  داده  است لمس  و ماساژ  کودک  یکی از بهترین  راه های  تحریک حس لامسه و  افزایش رشد  مغزی  او است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد