پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

حادثه حمام خوابگاه دانشجویی به روایت عباسپور

http://www.parsine.com/files/fa/news/1390/8/25/25558_598.jpg

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: گزارش این حادثه به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه شده است و کمیسیون این گزارش را پیگیری خواهد کرد و نتیجه آن را به اطلاع عموم خواهد رساند.

علی عباسپورتهرانی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری خانه ملت درباره پاسخ وزارت علوم به مرگ آمنه زنگنه دانشجوی دانشگاه امیر کبیر، تصریح کرد: وزارت علوم اخیرا پاسخ نامه کمیسیون آموزش و تحقیقات را که خواستار رسیدگی به این مساله شده بود، داده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشجویان شبانه نمی‌توانند در خوابگاه مسقر شوند، ادامه داد: در این نامه منعکس شده که این دانشجو جزء دانشجویان شبانه دانشگاه امیرکبیر بوده است؛ این دانشجو اصرار داشته است که از خوابگاه استفاده کند و مدتی هم در مسجد دانشگاه اقامت داشته است؛ اما پس از مدتی بعضی از دانشجویان می‌پذیرند که خانم زنگنه در خوابگاه آنها اقامت داشته باشد.

وی افزود: در یکی از روزها این دانشجوی فوت شده از حمام کارگران و کارمندان این دانشگاه که در زیر زمین قرار دارد، استفاده می‌کند؛ البته قبل استفاده از این حمام کارگران برای باز شدن لوله فاضلاب‌ها از مواد شیمیایی استفاده کرده بودند در حالی که این مواد شیمیایی برای باز شدن لوله‌ها نبوده و مختص به کار دیگری مانند تهویه بوده است.

نماینده مردم در مجلس بیان کرد: این خطا توسط دو کارگر این دانشگاه انجام شده و همین خطا باعث وقوع چنین فاجعه‌ای شده است.

عباسپور تهرانی فرد گفت: وزارت علوم در حال رسیدگی به خطای این افراد است زیرا این دو کارگر از مواد پاک کننده‌ای که برای دستگاه‌های شوفاژ و تهویه بوده برای باز شدن لوله‌های حمام استفاده کرده‌اند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، گفت: مسئولیت این کار برعهده وزارت علوم است که این وزارتخانه نیز در حال پیگیری این موضوع است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: گزارش این حادثه به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه شده است و کمیسیون این گزارش را پیگیری خواهد کرد و نتیجه آن را به اطلاع عموم خواهد رساند.

آمنه زنگنه، دانشجوی ورودی سال ۸۹ دانشگاه امیرکبیر تهران در مقطع کارشناسی‌ارشد رشته پلمیر روز دوشنبه از نمازخانه دانشگاه که به ‌دلیل نبود خوابگاه در آنجا اسکان داشته است، به حمام دانشگاه امیرکبیر مراجعه می‌کند و بعد از حدود سه ساعت یکی از دانشجویان او را در وضعیت بیهوشی در کف حمام یافته و با کمک سایر دانشجویان آمنه به بهداری منتقل می‌شود. در معاینه اولیه علت بی‌هوشی گاز گرفتگی اعلام می‌شود.

استنشاق گازی متصاعد شده از اسیدی که مسوولان فنی دانشگاه به منظور باز کردن گرفتگی لوله‌های فاضلاب در لوله‌ها ریخته بودند. البته آنها از اعلام این موضوع به دانشجویان امتناع کرده بودند و آمنه و سایر دانشجویان بدون اطلاع از این موضوع فعالیت‌های روزمره خود را انجام می‌دادند. بهداری دانشگاه هم فاقد تجهیزات تنفسی و اکسیژن بوده و به همین دلیل این دانشجو به بیمارستان فیروزگر منتقل می‌شود.

با وجود این اقدامات درمانی مسوولان بیمارستان اعلام کردند که دانشجوی دختر سه ساعت قبل در حمام خوابگاه دانشگاه فوت شده است./

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد