پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

یک هزارم 3000 میلیارد را به این دختر بدهید! /عکس

حالمان از فراموشی به هم می خورد. بهتر است کمی، فقط کمی فکرمان را از روزمرگی ها برهانیم. درخواست دارم که چند دقیقه ای وقتتان را به این یادداشت بدهید.

از این خوشحالم که هنوز قضیه اختلاس 3000 میلیاردی را از یاد نبرده ایم. اما بعید می دانم عده زیادی ماجرای قطع نخاع شدن نونا پسانین دختر دوومیدانی‌کار خراسانی را به یاد داشته باشند. به هر حال کمی می خواهیم این دو مسئله را به هم ربط بدهیم.

وضعیت جسمانی این دختر نوجوان چندان مساعد نیست. فاطمه یعقوبی، مادر «نونا پسانین» درباره آخرین وضعیت دخترش می‌گوید: «دخترم در حال حاضر تنها می‌تواند دست‌هایش را کنترل کند و حتی انگشتان دستش حرکتی ندارند. پاهای دخترم هم دارای علائمی نیستند و نمی‌دانیم وضعیت پاهایش چگونه است. نونا در حال حاضر حتی قادر به نشستن هم نیست.»
بی شک چنین علائمی به راحتی قابل درمان نیست و نیاز به یک پروسه اساسی دارد. پروسه ای که شدیداً وابسته به پول و هزینه است.

رسانه ها(از جمله عصرایران) در هیاهوی مسائل روز غرق شده اند. در مسئله شیث و نصرتی غرق شده اند. در مسائل پیش پا افتاده غرق شده اند. به طوری که حتی یک خبر کوتاه هم به مسائلی همچون نونا پسانین اختصاص نمی دهند. مادر نونا هم از این کوتاهی دلگیر است. از بی توجهی به دخترش دلگیر است.

پدر و مادر نونا برای سلامتی دخترشان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند، ولی مشکلات مالی بسیار آزاردهنده است. مادر نونا در این باره می گوید : « هزینه بیمارستان مخصوص فیزیوتراپی بسیار سنگین است و توان مالی لازم را برای بستری کردن دخترم در این بیمارستان نداریم. آخرین باری که بحث کمک مالی را از فدراسیون پزشکی ـ ورزشی پیگیری کردیم، عنوان کردند که بودجه‌ای برای این موضوع ندارند و نمی‌توانند کمک کنند. این در حالیست که پزشکان عنوان کرده‌اند چون «نونا» کمتر از 17 سال سن دارد، می‌توان با فیزیوتراپی در زمان طولانی وضعیتش را بهبود بخشید.»

آری، نونا را می شود درمان کرد. این بسیار امیدوارکننده است. اما...

اما پولش موجود نیست.

لطفعلی پورکاظمی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره اقداماتی که از سوی این فدراسیون برای «نونا پسانین» انجام شده می‌گوید: « فدراسیون پزشکی ـ ورزشی نزدیک به 500 میلیون تومان به «نونا پسانین» برای فیزیوتراپی کمک کرده است و از نظر قانونی هم بیش از این نمی‌تواند برای یک ورزشکار هزینه کند.»

قانون؟ چه قانونی؟ در همین قانون، 3000 میلیارد تومان از حق نونا پسانین ها خورده می شود. اگر فقط یک هزارم از این 3000 میلیارد را به نونا و امثال نونا اختصاص بدهند چه مشکلاتی که حل نمی شود. یک هزارم این مبلغ می شود 3 میلیارد تومان. آیا واقعاً مقابل آن مبلغ نجومی مبلغی است؟

نظرات 1 + ارسال نظر
الهام 1390/09/08 ساعت 21:31

واقعا ازخدا ارزو میکنم تمام مریضان راشفا بده از جمله این دختر جوان را

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد