پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

واکنشها در آلمان به خبر خودکشی رفعتی


خبر خودکشی بابک رفعتی داورایرانی الاصل فوتبال آلمان بازیهای این هفته بوندس لیگا را تحت الشعاع قرار داد.
خبرآنلاین: پس از خودکشی تلخ انکه دروازه بان هانوفر در سال 2009 ، این دومین حادثه مشابه در فوتبالی است که کمتر از لیگهای مشابه اروپایی حاشیه منفی دارد. دیگر اعضای تیم داوری موفق شدند به موقع رفیعی را نجات دهند و اجازه ندادند سرنوشت انکه برای او تکرار شود. چهره های شناخته شده فوتبال آلمان خیلی سریع به این حادثه واکنش نشان دادند که در این بخش نگاهی به اهم آنها داریم:

تئو زوانزیگر( رییس فدراسیون فوتبال آلمان )
موقعیت عجیبی است چراکه یکی از داوران برجسته ما دست به خودکشی زده است .خوشبختانه با توجه به هشیاری کمک داوران حال او رو به بهبودی است . فشار روحی وروانی در ورزش قهرمانی بسیاربالاست و ما باید شرایطی را ایجاد کنیم که همیشه از این نظر در تعادل باشیم. در زندگی مسائل دوست داشتنی زیادی وجود دارد و ما نباید با تصمیمی ناگهانی خودمان را از همه آنها محروم کنیم. عدم برگزاری بازی تصمیمی دشوار اما درست بود و فکر می کنم هم مسئولان تیمها و هم هواداران آن را درک کردند.
رائو بال ( مدیر سازمان لیگ آلمان )
هیچوقت فکر نمی کردم در جو دوستانه بوندس لیگا چنین اتفاقی رخ بدهد ولی خوشحالم که خطر مرگ او را تهدید نمی کند و به موقع نجات یافت. امیدوارم او پس از این اتفاق بتواند باز هم به خودش مسلط شوداما مهمتر از میان بردن انگیزه خودکشی در درونش است ، انگیزه ای که سبب شد دست به این کار غیرقابل توجیه بزند.
هربرت روپل( رییس کمیته داوران آلمان)
من از شنیدن خبر خودکشی بابک رفعتی واقعا متاسف شدم چون تصور میکنم مسائل حرفه ای و شخصی همیشه از هم جداست . من او را به عنوان یک انسان وظیفه شناس و دقیق با داوری های خوب میشناختم و تابحال چیزی درباره افسردگی اش نمی دانستم.
هاب استیونس(مربی شالکه )
سخت است باور کنیم چنین چیزی رخ داده ونمی توانم کلمات مناسبی برای بیان احساساتم پیدا کنم.سلامتی همیشه مقدم بر هر چیز دیگری است و فوتبال درمقایسه با ان تنها موضوعی فرعی است . درک می کنم بعد از انتشار این خبر هیچ کدام از بازیکنان دو تیم نمی خواستند بازی کنند.
مارکوس مرک ( سه دوره برنده بهترین داور سال جهان )
من شخصا نگران شدم چون این اتفاق بر کل جامعه فوتبال آلمان تاثیر خواهد گذاشت ولی امیدوارم بتواند هر چه زودتر بتواند به میادین بازگردد.
میرکو اسلومکا( مربی هانوفر )
قبل از بازی به من یادداشت کوتاهی داده شد اما تا زمانی که با تیم صحبت نکرده بودم متوجه نشدم چه اتفاقی افتاده است . اتفاقی که برای بابک رفعتی رخ داده تاسف برانگیزاست .او از دوستان ما بود و همه نگران حالش هستیم.
هورست هلت( مدیر باشگاه شالکه )
کمی قبل از بازی متوجه موضوع شدم و مربیان را مطلع کردم . ما از شنیدن این خبر شوکه شدیم اما مهمترین نکته نجات او و بهبود نسبی اش است و وظیفه همه است که به او کمک کنند.
لویس هولتبی( بازیکن شالکه )
وقتی خبر را شنیدم باورم نمی شد . داوران روبات نیستند بلکه انسانهایی هستند که بابت سوت زدن مقابل 60 تا 80 هزار تماشاگر فشار زیادی را حین بازی تحمل میکنند
یوپ هاینکس ( مربی بایرن مونیخ)
این اتفاق از آن دست مسائلی است که شما را به فکر وادار میکند . بازیکنان ، مربیان و به ویژه داوران در فوتبال تحت فشار شدید روانی قرار دارند و گاهی این فشارها برخی را به کارهایی وادار می کند که تاسف برانگیز خواهند بود
یورگن کلوپ(مربی بورسیا دورتموند)
ما در نشست تیم قبل از بازی از موضوع مطلع شدیم ولی با بازیکنان مطرح نکردیم . اما پس از بازی همه از شنیدن این خبر شوکه شدند .
فلیکس ماگات ( مربی ولفسبورگ)
از شنیدن این خبر واقعا متاسف شدم چون بابک یکی از داوران خوش نام فوتبال آلمان بود. امیدوارم با بهبودی کامل هر چه زودتر او را در میدان ببینم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد