پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

بی سرپناهی پیرمرد در دمای منفی 24 درجه/تصاویر

در پی بی توجهی نهادهای امدادی و حمایتی شهرستان نیر و استان اردبیل چادر پلاستیکی تنها سرپناه پیرمرد بیمار نیری در دمای 24 درجه زیر صفر است.
 

حسین پیرمردی است که از 10 سال پیش در شهرستان نیر در استان اردبیل ساکن شده و به دلیل عدم توانایی مالی و نداشتن خانواده در حواشی و خرابه های این شهر زندگی مشقت باری داشته است.

این پیرمرد که مایحتاج زندگی و خوردو خوراک خود را از طریق کمکهای شهروندان و با تکدی گری می گذراند، هم اکنون در یک چادر پلاستیکی در مقابل حسینیه این شهرستان و در سرمای سوزناک و 24 درجه زیر صفر زندگی می کند.

وی که از ناحیه صورت به بیماری پوستی مبتلاست و در شرایط سخت و طاقت فرسایی به سر می برد، اخیرا با شکسته شدن لگن پا کاملا زمین گیر شده و امکان حرکت و برآوردن نیازهای اولیه خود را نیز از دست داده است.

این پیرمرد در حال حاضر نمی تواند ابتدایی ترین احتیاجاتش را برآورده سازد و در سرما و کولاک شدید که از هفته ها پیش در این شهرستان و منطقه حاکم شده و با بی توجهی مسئولان شب و روز خود را می گذاراند.

نهادهای حمایتی اقدام کنند

به گفته شهروندانی که در این محل ساکنند، هر لحظه صدای آه و ناله این پیرمرد شنیده می شود که با زبان بی زبانی از عابران آب و غذا و دارو می طلبد.

علی صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد شدید از مسئولان حمایتی و خدماتی استان از جمله سازمانهای بهزیستی و کمیته امداد اظهار داشت: این پیرمرد از چند ماه پیش در این منطقه ساکن شده و در چادر به سر می برد.

وی با اشاره به شرایط جوی و برودت دما در این فصل سال اضافه کرد: زندگی سخت و طاقت فرسای این شهروند تمام ساکنین این محله و حتی شهروندان نیری را تحت تاثیر قرار داده اما امکان کمک و مساعدت بیشتر از این برای شهروندان وجود ندارد.

کمکهای مادی مردم کارساز نیست

این شهروند نیری با اشاره به کمکهای مالی و معنوی مردم منطقه به این پیرمرد بیمار یادآور شد: متاسفانه این کمکها نتوانسته شرایط دشوار زندگی او را تغییر دهد و باید دستگاه های حمایتی در این زمینه اقدام کنند.

وی همچنین با بیان اینکه بوی بد متصاعد شده از محل زندگی این شخص تمام ساکنان این منطقه را آزار می دهد، افزود: بسیاری از شهروندان این سئوال را مطرح می کنند که با این شرایط وظیفه مسئولان نهادهای امدادی و حمایتی در برابر این شهروند چیست؟

صادقی با اشاره به احتمال به وجود آمدن وضعیت ناگوارتر برای این پیرمرد بر اثر سرما و یخبندان تا پایان فصل سرما ابراز امیدواری کرد که دستگاه های متولی با حس مسئولیت به کمک این فرد بشتابند.

در عین حال زندگی سخت این شهروند سبب شده فرماندار نیر هم در راستای امداد و کمک و جهت رهایی وی از این وضعیت اسفناک و برای انتقال وی به مرکز سالمندان و یا مراکز نگهداری و حمایتی با مسئولان ذیربط استانی مذاکره کند.

گفتنی است فرماندار این شهرستان اخیرا اعلام کرده چنانچه شهروندان و هر فرد خیر و نوع دوستی قصد پناه دادن به این پیرمرد بی کس و تنها را داشته باشد، این نهاد نیز آماده هر گونه همکاری و مساعدت است.

اما با وجود عمل خیر و شایسته فرماندار این منطقه، باید بر این نکته تاکید داشت در حالی که دستگاه ها و نهادهای خدماتی و حمایتی بیشترین کمکهای مردمی را دریافت می کنند، آیا نگهداری شهروندان از این پیرمرد بیمار جای سئوال و تعجب نخواهد داشت؟

نظرات 1 + ارسال نظر
امین 1390/09/11 ساعت 13:15

سلام. من این پیر مرد رو می شناختم. و چند بار تو محله ی ما تو اردبیل اومده بود. بعدش نمی دونم چی شد که یهو ناپدید شد! من واقعآ از وضعیت این پیر مرد متاسف شدم.دعا می کنم ان شا الله هر چه زود تر مشکلش حل شه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد