پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پدر امیر میرضایی حکمتی: پسرم جاسوس سیا نیست

سایت تفریحی خلیج فارس آنلاین : دیپلماسی ایرانی نوشت:
پدر امیر امیر میرضایی حکمتی،‌مردی که از سوی مقامات جمهوری اسلامی به عنوان جاسوس سیا در ایران معرفی شده،‌ادعا کرد که مردی که در تصاویر تلویوزیونی مشاهده شده ‌جاسوس سیا نیست.

این در حالی است که تلویوزیون دولتی ایران روز یکشنبه تصاویری را مربوط به امیر میرزایی حکمتی، 28 ساله، پخش کرد و گزارش داد که وی جاسوس سیا است که قصد داشته در سرویس‌های محرمانه جمهوری اسلامی جاسوسی کند. بنا بر این گزارش وی پیش از سفر به ایران دوره‌های آموزشی ویژه‌ای را سپری کرده است.

اما خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از علی حکمتی، گزارش داد که پسرش برای ملاقات با مادربزرگش به تهران سفر کرده و هیچگاه برای سیا کار نکرده است.

علی حکمتی که استاد میکروبیولوژی در دانشگاهی در فلینت است، اظهار داشت: پسرم جاسوس نیست و ایرانیان هر آمریکایی را که برای سفر گردشگری به ایران سفر می‌کند،‌دستگیر می‌کنند.
این در حالی است که سیا و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند.
به گزارش آسوشیتدپرس، ایران و آمریکا در بن‌بستی ناشی از جدال جاسوسی و تکنولوژی گرفتار آمده‌اند و ویدئوی حکمتی چند هفته پس از آن منتشر شد که جمهوری اسلامی فیلم به زمین نشاندن یک هواپیمای تجسسی آمریکا در خاک ایران را نمایش داده بود.

به گفته علی حکمتی، پسرش یک مترجم زبان عربی در دریانوردی آمریکا بوده که حدود4 ماه قبل به ایران سفر کرده است. وی در همان زمان به عنوان مقاطعه‌کار برای شرکتی در قطر فعال بوده که با شرکت دریانوردی که پیش‌تر در آن مشغول به کار بوده‌، در ارتباط بوده است.
وی در ادامه مدعی شد که پسرش 2 هفته نخست حضور در ایران را بدون مشکل سپری کرده اما در هفته سوم،‌گروهی به ملاقاتش آمده‌اند و او را با خود برده‌اند و هیچ کس در 3 ماه آتی از امیر حکمتی خبری نداشته است.
این استاد دانشگاه ادامه داد که زمانی متوجه دستگیری پسرش شده است که فیلمی را در یوتیوپ مشاهده کرده که امیر را جاسوس سیا معرفی کرده است.
هرچند پدر حکمتی به نام شرکتی که وی در آن کار می‌کرده اشاره نکرده است اما سخنگوی شرکت BAE سیستم اعلام کرده است که امیر حکمتی از ماه مارس تا آگوست 2010 در این شرکت فعال بوده و به دلیل پیوستن به دولت آمریکا به عنوان یک کارمند غیر نظامی، کار خود را ترک کرده است.

این در حالی است که ایران به طور متناوب خبر دستگیری جاسوسان و ماموران سیا و موساد را بدون ارائه جزئیات زیاد، ‌منتشر می‌کند.در اوایل ماه جاری میلادی، خانواده مامور سابق اف بی آی که از مارس 2007 در ایران ناپدید شده ویدئویی را منتشر کردند که او در حال التماس به ربایندگانش است. اما دولت آمریکا می‌گوید هیچ مدرکی در مورد اینکه چه کسی او را ربوده وجود ندارد و دولت جمهوری اسلامی نیز هرگونه مداخله در این زمینه را رد می‌کند .
همچنین در ماه سپتامبر، ‌جمهوری اسلامی دو آمریکایی را که به اتهام جاسوسی و ورود غیرقانونی در زندان به سر می‌بردند با قرار وثیقه آزاد کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد