پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

فوت سه زائر ایرانی در کربلا

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irسایت تفریحی خلیج فارس آنلاین : در دو هفته‌ی اخیر، سه زائر ایرانی فوت شدند و 80 زائر دیگر نیز که محل استقرار خود را فراموش کرده بودند، به کاروان‌های مربوط تحویل داده شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، این‌ روزها با ازدحام جمعیت زائران در کربلای معلی، برخی زائرانی که به‌اصطلاح سنی از آن‌ها گذشته است، از کاروان جدا می‌شوند و هتل محل استقرار خود را فراموش می‌کنند. از این‌رو واحد امداد و پشتیبانی ستاد شمسا مستقر در کربلای معلی، آن‌ها را به محل استقرار منتقل یا به مدیران ثابت معرفی می‌کند.

در دو هفته‌ی اخیر، 80 زائری که محدوده‌ی سنی آن‌ها بین 65 تا 70 سال بود، به کاروان‌ها تحویل داده شدند. با توجه به این‌که زائرانی کارت مخصوص به کاروان زیارتی را همراه دارند، امکان تحویل آن‌ها به‌راحتی میسر است، اما مسئولان واحد امداد و پشتیبانی ستاد شمسا، توصیه می‌کنند که هر مدیر راهنما شماره‌ی تماس عراقی خود را پشت این کارت‌ها یادداشت کند تا امکان تحویل زائر راحت‌تر فراهم شود.

همچنین پیشنهاد می‌شود که یک کانکس از طرف مسئولان عراقی، بویژه عتبه مقدسه حسینی و عباسی علیهم‌السلام در اختیار ستاد شمسا قرار گیرد تا با نصب آن در بین‌الحرمین به‌عنوان واحد گمشدگان ایرانی، خدمات بیشتری به زائران ایرانی داده شود، بویژه این‌که برخی گمشدگان از زنان هستند و به‌محض جدا افتادن از کاروان، دچار استرس شدید می‌شوند.

یک آمبولانس برای انتقال بیماران و یک ماشین سردخانه برای انتقال شهدا و جنازه‌ها در اختیار واحد امداد و پشتیبانی ستاد شمسا مستقر در کربلا قرار دارد که بیماران را در صورت وخامت حال یا جنازه‌ها را تا مرز مهران یا شلمچه منتقل می‌کند. دو راننده‌ی آمبولانس به‌صورت شبانه‌روزی این وظیفه را برعهده گرفته‌اند و در بیمارستان امام حسین علیه‌السلام عراق نیز نماینده‌ای از طرف ستاد شمسا مشغول فعالیت است که شرایط بستری شدن بیمار را در آنجا فراهم می‌کند.

در دو هفته‌ی اخیر، 9 موبایل در هتل‌ها و اتوبوس‌ها، شش بسته لباس، یک بسته تسبیح و مهر از زائران به‌جا مانده و تحویل واحد امداد و پشتیبانی ستاد شمسا شده است که البته موبایل‌ها را به ستاد مرکزی شمسا در تهران ارسال کردند و عموما وسایل گمشده‌ی ارزشمند مانند طلا، پول و موبایل در صورتی که فردی برای تحویل آن‌ها مراجعه نکند، هر 14 روز به ستاد مرکزی ارسال می‌شود.

در دو هفته‌ی اخیر، دو پیرمرد 75 و 82 ساله و یک پیرزن 51 ساله در کربلای معلی فوت کرده‌اند که نفر نخست حدود 10 روز پیش، نفر دوم سه روز پیش و نفر سوم نیز روز گذشته براثر سکته قلبی و افزایش فشار خون، دار فانی را وداع گفتند. نخستین فردی که در این مدت فوت کرد اهل اصفهان بود و به درخواست خانواده‌اش به ایران منتقل می‌شود، فرد دوم اهل تهران است و البته با موافقت خانواده روز سه‌شنبه در وادی‌السلام کربلا دفن می‌شود و نفر سوم نیز به ایلام منتقل می‌شود.

جنازه‌ی این افراد در بخش سردخانه نگهداری شده است تا مدارک مورد نیاز برای انتقال آن‌ها به ایران آماده شود. حال اگر زائری نیت کرده باشد که در کربلا دفن شود یا خانواده‌اش با دفن او در سرزمین مقدس کربلا موافقت کرده باشند، شرایط دفن در وادی‌السلام فراهم می‌شود و چنانچه خانواده‌ی زائر بخواهد جنازه را تحویل بگیرد، جنازه به مرز منتقل خواهد شد.

تمام هزینه‌های انتقال جنازه یا برگزاری مراسم دفن زائر از فراهم شدن مدارک لازم تا عبور از بازرسی‌ها و گمرک برعهده‌ی ستاد شمسا است و خانواده‌ی زائر برای تحویل جنازه هیچ مبلغی را پرداخت نمی‌کنند، حتا قبری هم که در کربلای معلی برای زائران ایرانی فراهم می‌شود، رایگان است، البته هزینه‌ی کفن را خانواده‌ی زائر پرداخت می‌کند.

همچنین زائران باید در بین راه مراقب باشند که از افراد مشکوک چیزی برای تغذیه خریداری نکنند و از آنجا که بیشتر گمشده‌ها از زنان هستند و البته دچار مشکلات روحی فراوان می‌شوند، از این رو توصیه می‌شود که از ایجاد استرس بی‌مورد برای خود خودداری کنند، چراکه واحدهای گمشدگان در حرمین شریف امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام آن‌ها را به ستاد شمسا در کربلا معرفی می‌کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد