پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

همه رکوردهای فوتبال در سال ۲۰۱۲

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irسایت تفریحی خلیج فارس آنلاین : لیونل مسی، اعجوبه بارسلونا در عرصه مسابقات باشگاهی، توانست در ۲۵ سالگی، رکورد گلزنی گرد مولر افسانه‌ای بیشترین گل زده در یک سال را فرو ریزد؛ افزون بر این، وی رکورد سزار رودریگس در بارسلونا را با ۲۳۲ گل شکست و گلزن‌ترین بازیکن تاریخ بارسلونا لقب گرفت. همچنین ایکر کاسیاس در سال ۲۰۱۲ رکورد بسته نگه ‌داشتن دروازه را شکست و در ۸۲ بازی گل نخورد. رکورد گذشته، ۷۲ بازی بود که در اختیار ادوین فان‌درسار بود.

سایت فدراسیون جهانی فوتبال با پایان سال ۲۰۱۲ میلادی، به بررسی آمارهای چشمگیر و جالب این سال پرداخت.


 به گزارش «تابناک»، رکورد بازی‌های گیگز، براد فریدل، لیونل مسی و ... از جمله آمارهایی است که در گزارش فیفا به آنها اشاره شده است. 

بنا بر این گزارش، رایان گیگز ۷۶۶۶ روز پس از نخستین بازی خود با پیراهن منچستر یونایتد، توانست در فوریه ۲۰۱۲ به رکورد نهصد بازی برای منچستر یونایتد دست یابد؛ ستاره همیشه آماده ولزی یونایتد، این روز خاص را با گلزنی برابر نورویچ‌سیتی جشن گرفت.

اما سرانجام رکورد بازی‌های پیاپی در لیگ بر‌تر انگلیس که در اختیار برد فریدل بود، شکسته شد. دروازه‌بان ۴۱ ساله تاتنهام، رکورد بیشترین بازی پیاپی در تاریخ لیگ بر‌تر انگلیس را در اختیار داشت؛ او هشت سال پیاپی در سه تیم بلکبرن، آستون‌ویلا و تاتنهام در لیگ بر‌تر بازی کرد.

این گزارش در ادامه می‌افزاید، لیونل مسی، اعجوبه بارسلونا در عرصه مسابقات باشگاهی، توانست در ۲۵ سالگی، رکورد گلزنی سزار رودریگس در بارسلونا را با ۲۳۲ گل بشکند و گلزن‌ترین بازیکن تاریخ بارسلونا لقب گیرد.

ایکر کاسیاس در سال ۲۰۱۲ رکورد بسته نگه ‌داشتن دروازه را شکست و در ۸۲ بازی گل نخورد. رکورد گذشته، ۷۲ بازی بود که در دستان ادوین فان‌درسار قرار داشت.

شکست سنگین ۳۱ بر صفر بوفته‌آ در جام حذفی رومانی برابر برچنی

بوفته‌آ که در دسته دوم رومانی بازی می‌کند، در این دیدار به معنای واقعی تحقیر شد. نیمه نخست این دیدار، دوازده بر صفر به سود برچنی به پایان رسید.

افزون بر این، ۲۹ ثانیه از دیدار تیم‌های مکزیک و برزیل در فینال رقابت‌های فوتبال بازی‌های المپیک گذشته بود که «اوریبه پرالتا»، مهاجم مکزیکی، دروازه برزیل را باز کرد. این بازیکن در دقیقه پانزدهم، گل دوم تیمش را هم به ثمر رساند تا مکزیک با نتیجه دو بر یک، قهرمان المپیک شود. این سریع‌ترین گل در فینال یک رویداد بزرگ در تاریخ فوتبال بوده است.

همچنین یوونتوس با ۲۳ پیروزی و پانزده تساوی، توانست بدون باخت به قهرمانی سری A برسد. یووه همچنین رکورد کمترین گل خورده در تاریخ سری A را نیز به نام خود ثبت کرد و بیست گل در یک فصل خورد.

دیدیه دروگبا هشت گل در ورزشگاه ویمبلی به ثمر رساند. او نخستین بازیکنی شد که در چهار فینال گوناگون اتحادیه در انگلیس گل زده است. پیروزی دو بر یک برابر لیورپول در سال پایانی حضور این مهاجم ساحل‌عاجی برای چلسی، باعث شد تیم لندنی پیروز جام ‌اتحادیه شود.

پس از آن که تیم‌های اروپایی پنج سال پیاپی قهرمان جام‌جهانی باشگاه‌ها شدند، سرانجام کورینتیانس برزیل توانست با برد یک بر صفر چلسی فاتح این جام شود. با این قهرمانی، شمار قهرمانی‌های برزیل در جام‌جهانی باشگاه‌ها به چهار قهرمانی رسید.

در ضمن وقتی آلمان با تاریخ ۱۰۸ ساله فوتبالش با چهار گل از سوئد جلو افتاد، هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که این دیدار در پایان به تساوی برسد، ولی سوئد سرانجام با چهار گل، توانست بازی را به تساوی بکشاند.

پیروزی چهار گله اسپانیا برابر ایتالیا که پرگل‌ترین پیروزی این کشور در تاریخ جام‌جهانی و جام ملت‌های اروپا بود

لاروخا همچنین نخستین تیمی شد که سه جام بزرگ جهان را پی‌درپی به دست آورد. ژاوی با سه پاس گل در فینال رکورد بیشترین پاس‌گل در یک دیدار در تاریخ این مسابقات را هم شکست.

گفتنی ست در سال ۲۰۱۲ لیونل مسی با زدن ۹۰ گل در یک سال پس از چهار دهه حدنصاب گرد مولر ستاره تیم ملی آلمان غربی و بایرن مونیخ را شکست.

​ ​دو گل در بازی بتیس و بارسلونا به ثمر رساند تا تعداد گل‌هایش در یک سال را به ۸۶ گل برساند و پس از چهار دهه حد نصاب گرد مولر ستاره تیم ملی آلمان غربی و بایرن مونیخ را بشکند. گرد مولر در سال ۱۹۷۲ میلادی توانست ۸۵ بار دروازه حریفان را باز کند و برای چهل سال رکورد گلزنی در یک فصل را در اختیار بگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد