پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

رستورانی برای خواص در تهران + تصاویر

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irسایت تفریحی خلیج فارس آنلاین : اگر چشمانت را ببندند و ناگهان روبروی یک ساختمانی که واقع در شمال تهران است باز کنند،بدون شک احساس خواهی کرد که روبروی یکی از ساختمان های خیابان شانزلیزه پاریس قرار گرفته ای و بخت یارت بوده تا بتوانی در یکی از رستوران های لوکس این شهر وقت گذرانی کنی.

اما وقتی سمت راست خود را نگاه کنی خواهی دید که از فرانسه و پاریس جغرافیایی خبری نیست.اینجا تهران است.تجریش.خیابان دربند.رستوران "لوشاتو".


خیابان دربند را که به سمت شمال پی می گیری و بالا می آیی،دُرست روبروی کاخ سعد آباد یک ساختمان سه بَر خواهی دید که نمای بیرونی آن با معماری اروپایی و به دست معماران ایرانی و خارجی زبر دستی بنا شده است که رنگ های آن تلفیقی است از سفید که نمای روی ساختمان را پوشش داده است و رنگ زرد و مسی که پنجره های آن را خوش رنگ و لعاب کرده است.دو تا دور این ساختمان بارون گیر های مشکی رنگی مشاهده می شود به همراه چراغ های دیواری که در هنگام تاریکی با نور پردازی خاصی که روی نمای این ساختمان صورت می گیرد؛به واقع شکل یک قصر کوچک را می گیرد.


"لوشاتو" که در زبان فرانسه "لِچاتوو " تلفظ می شود به معنی "قصر" است و رستوران فرانسوی لوشاتو قصر کوچکی است که به مانند صدفی درخشان در شمال تهران می درخشد.


قبل از ورود به این قصر کوچک می توان خودوری خود را به یکی از اعضای تیم خدمات این رستوران سپرد تا در دیگر درگیر معضلی به نام "جا پارک" نشوی.با خیال راحت خودروی خود را که به یکی از سفرای لوشاوتو سپردی وارد این قصر کوچک می شوی.در جلوی ساختمان اگر بارندگی باشد به محض بیرون آمدن از خودرو چتری بالای سرت قرار می گیرد تا برای نشستن روبروی میهمان خود وضع ظاهریت بر هم نخورد،و در شرایط عادی یکی از سفرای لوشاتو در بدو ورود به این قصر کوچک اگر میهمان باشید تحت الحفظ شما را تا روبروی محل استقرار میزبان می برد و پس از معرفی میزبان شما را ترک می کند.اگر هم میزبانی در رستوران در انتظار شما باشد،پس از اینکه یکی از سه بخش رستوران را برای استقرار انتخاب کردید،یکی از رزروشن های رستوران تمام قد در کنار میز شما منتظر خواهد ماند تا دستور صادر کنید.

 طبقه نخست رستوران


رستوران لوشاتو که حدود 400 متر زیر بنا دارد از دو طبقه کامل و یک نیم طبقه تشکیل شده است که در طبقه نخست شاهد میزهای 6 نفره و 8 نفره و 2 نفره خواهی بود که به میزان نیاز مستقر می شود.میل کردن غذا در این طبقه از رستوران که همراه با نور ملایم و آرامش بخشی است و حالتی رسمی دارد یک مزیتی دارد که آن هم شنیدن و دیدن نواختن پیانو به دست یکی از پیانست های معروف ایرانی و نواختن ساکسیفون زنده به دست و نفس یکی دیگر از بهترین های سازهای دهانی است.


با این اوصاف فضایی کاملا فرانسوی جلوی چشم می آید.پنجره های دور تا دور این سالن بزرگ به سبک رستوران های تاپ فرانسوی با پرده های سلطنتی و گرانقیمت پوشانده شده است و ابهت خاصی به روح طبقه اول لوشاتو دمیده است

.
ویژگی های طبقه دوم و اتاق VIP 
اگر بخواهی میهمانان خود را در عالی ترین سطح و امن ترین شرایط پذیرایی کنی یا یک شب سبک و سیاق غذا خوردن سارکوزی،رئیس جمهور فرانسه را تجربه کنی می توانی با گذر از راهروی رستوران و بخش بار میهمانی ها به اتاقی مجلل بروی که در یک نیم طبقه واقع در بین طبقه دوم و اول قرار دارد.
یک لوستر لوکس بالای یک میز شیشه ای ضخیم 8 نفره قرار دارد که 8 مبل مجلل و تشریفاتی دور آن را احاطه کرده است.قاشق و چنگال ها از لوکس ترین قاشق و چنگال های دنیا هستند و به تشریفات خاصی وارد  کشور شده اند.سرویس چینی پیش روی شما نیز از بهرترین سرویس های چینی است و بسیار بزرگ که غذا خوردن را لذت بخش می کند.


یک تلویزیون ال سی دی 42 اینچی روی دیوار،دُرست روبروی میز مخصوص نصب شده است و یک دستگاه دی وی دی پلیر و یک کتابخانه در کنار آن است.روبروی کتابخانه نیز یک نیم ست گاز و گرمکن غذا وجود دارد که نیازهای آنی اتاق ویژه را برای گرم کردن احتمالی غذا بر طرف می کند.اتاق وی آی پی به واقع اتاق امنی است و در آن هیچگونه سیستم الکترونیکی و دوربین وجود ندارد که این برای سفرا و مقامات سیاسی می تواند حائز اهمیت باشد.جلسات سطح بالای بین المللی خصوصی و میهمانی های کوچک 8 نفر به پائین می تواند در این مکان برگزار شود که حدودا نفری 150 دلار هزینه در بر دارد.


در طبقه دوم لوشاتو نیز هنگام ورود شاهد سالنی همچون طبقه نخست هستی اما با این تفاوت که این طبقه دارای یک لانژ مجلل نیز هست.در انتهای این سالن که با یک دیوار،مجزا شده است،بارلانژی بی نظیر را مشاهد می کنی که در کمتر جایی دیده ای.مبل های راحتی شکلاتی رنگ و نور پردازی بی نظیر که ترکیبی است از نور طبیعی شمع و نور لامپ های غیر مستقیم فضای رمانتیک و جذابی را وقت گذرانی های عصرانه و شبانه فراهم کرده است.


در این بخش سِت های مبل  دو نفری هستند و 4 نفره به همراه یک میز گرد کوتاه که از جنس خود مبل ها است.بار لانژ همچنین یک چشم انداز زیبایی به بیرون دارد که که با دیواری تمام شیشه ای به یک بالکن ختم می شود که در این بالکن نیز می توان نشست و از فضای طبیعی بیرون استفاده کرد.در هنگام نشستن در هنگام استقرار در هر یک از بخش های رستوران لوکس لوشاتو یکی از رزروشن ها ضمن خوش آمد گویی و عرض خیر مقدم(به فراخور ملیت و زبان میهمان)به 4 زبان فارسی،انگلیسی،فرانسه و عربی از شما دعوت می کند تا ول کام و خوش آمد گوی لوشاتو را میل کنید که یک فنجان آب انار طبیعی است و اشتها زا.


پس از دقایقی که از ارائه منو گذشت با اشاره و به خواست شما سفارش را درج می کند و با انتقال الکترونیکی پیام به از مرکز فرماندهی رستوران به قلب رستوران که همان آشپزخانه رستوران است سفارش غذا استارت می خورد.یک گروه 30 نفره بسیج می شوند تا سفارش شما در اسرع وقت و به بهترین شکل ممکن پیش رویتان قرار گیرد.


اگر در بخش بار لانژ هم باشید سفارشتان در همان بخش آماده می شود و پیش روی قرار می گیرد.همه اعضای خدمات دهی به غیر از بخش خدمات درجه سوم تحصیلکرده هستند و دست کم دارای مدرک لیسانس در رشته های هتلداری و رستوران داری از کشورهای اروپایی و مسلط به چند زبان زنده دنیا هستند که تا نیازهای شما به صورت کاملا آکادمیک بر طرف شود.همچنین به دلیل مجهز بودن این مجموعه به سیستم های الکترونیکی پیشرفته هیچگونه حرکت اضافه یا اشاره دستی صورت نمی گیرد بلکه تنها با انتقال یک پیام کارها صورت می گیرد.


منوی بارلانژ


منوی بارلانژ و رستوران لوشاتو در یک کلاسور چرمی ارائه می شود و یکی از کامل ترین منو های موجود است که دارای رتبه بندی بین المللی است.به این معنا که کمتر نوشیدنی یا خوردنی است که در منوی بارلانژ وجود نداشته باشد.از اسپرسو ریسترتو،نرمال و لنگو گرفته تا کافه آمریکانو و قهوه بیوارگانیک طبیعی.
در بخش قهوه و اسپرسو 18 نوع متفاوت قهوه و اسپرسو ارائه می شود و در بخش نوشیدنی های گرم6 نوع نوشیدنی گرم که شامل هات چاکلت در طعم های فندق،پرتقال،نعنایی،نارگیل،شکلات تلخ و دارچین دار وجود دارد و وایت چاکلت و آب سیب داغ و چای تی لته و شیر داغ با طمع های متفاوت ترجیع بند کاملی از نوشیدنی های گرم است.
 
در بخش چای هم حدود 10 نوع چای مختلف وجود دارد که بسته به نوع مزاج و فرهنگ انواع چای موجود است که همراه با کشیدن قلیان در بارلانژ لذت بخش است.چای عربین مجیک یا همان چای سیاه،هلو زنجبیلی،چای صبحانه میوه ای،ساکورا سنچال،رویال سنچال و میراژ ار جمله چای های موجود در بارلانژ لوشاتو است.


6 نوع آیس کافی و آیس تی نیز که حاوی آیس موکا،آیس لته ماکیاتو و آیس شکلات و آیس تی لته  و آیس تی است بخش کافی ها و چای سرد را تکمیل کرده است.


6 نوع فراپاچینو در طعم های متفاوت،شامل موکا،وانیل؛کارامل،کافی،هات چاکلت دوبل و کافی فراپاچینو با خامه تنوع نوشیدنی این بخش را کامل می کند.


آب میوه های طبیعی نیز یکی از ویژگی های منحصر به فرد لوشاتو است.به تناسب هر فصل آب میوه های طبیعی وجود دارد.بیش از 20 نوع کوکتل و اسموتی و موکتیل هم در بارلانژ برای سرو هست.همچنین بیش از 10 نوع متفاوت انواع شیک و گلاسه که شامل شیک کرامبل سیب،شیک تراپیکال،شیک چاکلت،شیک پینات باتر،سیک شکلات در طعم و انواع مختلف و شکلات گلاسه و کفی گلاسه می تواند لحظات لذت بخشی برای برای حضور در لوشاتو،خاصه در بار لانژ آن رقم بزند.


 انواع بستی و کیک نیز که مجموعه کاملی از آن وجود دارد نیز نیازهای یک مهمانی عصرانه یا شبانه مجلل را برطرف می کند.
 
غذاهای فرانسوی ویژه


برای آنکه طعم واقعی یک غذای ویژه فراسوی در یک فضای کاملا اروپایی را درک کنی نیاز نیست تا با صرف زمان و هزینه هنگفت متحمل مشقت سفر به اروپا و فرانسه شوی.کمی آنسو تر از محل زندگی در تهران خودمان در رستوران لوشاتو این امکان وجود دارد که طعم غذای فرانسوی را بچشی.


با نگاهی به منوی رستوران لوشاتو در بخش پیش غذها از خاویار بلوگا که کمیاب نیز هست به چشم می خورد تا سالمون دودی با نان تُست.بیش از 10 نوع پیش غذا را خواهی دید و 4 نوع سوپ خاص نیز لحظات آرامی را به صرف غذای اصلی متصل خواهد کرد.


سوپ کنسومه با قارچ،سوپ پیاز فرانسوی و سوپ میگو از جمله سوپ های معروف منوی لوشاتو است اما کرم سوپ گوجه فرنگی آن چیز دیگری است.بیش از 5 نوع نیم چاشت و پیراشکی نیز در منو هست که طعم واقعی پیراشکی را دارد.راگوی مرغ،میگو با سس گوجه فرنگی،پیراشکی اسفناج،کیش لورن و قارچ پرشده با کوفته از جمله آنها هستند.


اما منوی غذاهای اصلی کلکسیونی است از انوع غذاهای ویژه و خوش طعم.حدود 20 نوع غذا منوی ویژه لوشاتو را تشکیل می دهد.شاتو بریان،فیله مینیون،تورندو،فیله استیک،آنتراکت،ماهی سرخو،ماهی قزل آلا با سس کره و لیمو،ماهی آزاد آب شیرین پرشده با اسفناج،فیله ماهی حلوا با سس بادام،لابستر کاردینال،میگو سوخاری و میگو با ترخون و سس خامه منوی لوشاتو را که شامل غذاهای فرانسوی و غذاهای دریایی است را کامل می کند.


همچنین در غذهای گوشتی هم گوشت دنده گوسفند با سس نعناع و تکه های گوشت دنده گوسفند با سس نعناع از لذیذ ترین و گرانترین غذاهای این رستوران فرانسوی است.


در بخش غذاهای پرندگان و مرغ ها هم،مرغابی با سس پرتقال،مرغ گریل شده با سس دیژون،چیکن کوردن بلو و کبک گریل شده از جمله بهترین غذاهای پرندگان است.
 
ارزانترین غذای منوی اصلی ماهی غرل آلا با 18 هزار تومان و گرانترین منوی اصلی لوشاتو گوشت دنده گوسفند با سس نعنا است که 68 هزار تومان قیمت دارد.


15 نوع دسر و سالاد هم می تواند زنجیره غذایی لوشاتو را برای شما کامل کند.از سالاد سیب،سزار،فصل و گورمه نیسواز گرفته تا دسرهایی نظیر کرپ سوزت،آلبالوی جوبلیز با بستنی،موز فلامبه،پش ملبا،گلابی بل هلن و کرم قهوه و بستنی میوه ای و کیک تارت که دسر و سالادهای منوی اصلی رستوران ویژه لوشاتو را شامل می شود.


در رستوران لوشاتو نباید زود از کنار همه چیز بگذری.لوشاتو جای گذرایی نیست.باید در آن بود تا فهمید رستوران درجه یک چه ویژگی هایی دارد.هر چه فکر کردم دلیل این همه آرامش و اطمینان خاطر از انتخاب خودم را ندانستم جز اینکه متوجه شدم پرسنل این مجموعه بی نظیر از تحصیلات آکادمیک برخوردارند و مدلی جدید از ارائه خدمات را در تهران کلید زده اند.شروعی که خاص است،برای آدم های خاص.

 رستورانی برای خواص در تهران + تصاویر

 رستورانی برای خواص در تهران + تصاویر

رستورانی برای خواص در تهران + تصاویر

رستورانی برای خواص در تهران + تصاویر


رستورانی برای خواص در تهران + تصاویر


رستورانی برای خواص در تهران + تصاویر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد