؛مسافران این پرواز که پس از ساعتها معطلی در استانبول این بار باید معطل در خاک وطن می شدند، پس از ساعت ها انتظار به مسافران اعلام می کنند که درب هواپیما قفل شده و مسافران بروند و فردا برای تحویل گرفتن بارهای خود مراجعه کنند حال آنکه عده ای از مسافران این پرواز شهرستانی بوده و می خواستند که شب عید را در کانون خانواده خود به سر ببرند.مسافران این پرواز که پافشاری کردند در نهایت در ساعت 12 شب توانستند ساک ها و وسائل خود را دریافت کنند.؛
گرچه پیش تر نیز اخباری مبنی بر بدرفتاری و مشکلات عدیده مسافران ایرانی
هواپیایی ایران ایر منتشر شده بود، اما بازهم شاهد مشکلات تکراری و تحقیر
مسافران ایرانی آن هم توسط شرکت هواپیمایی ایرانی هستیم.
پرواز شماره ir 718 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در
تاریخ 19 مارس، 28 اسفندماه که از مقصد استانبول به طرف تهران قرار بود
پرواز کند، بازهم شاهد تاخیر طولانی و بدرفتاری با هموطنان ایرانی بود.
بنابراین گزارش، این پرواز که قرار بود در ساعت 10:55 به وقت استانبول پرواز کند، در ساعت 17:30 استانبول را ترک کرد.
ماجرا
از این قرار بود که پرواز شماره 719 که از تهران به مقصد استانبول بود و
قرار بود مسافران با آن هواپیما عازم فرودگاه امام خمینی(ره) شوند با نقص
فنی مواجه و به فرودگاه امام خمینی(ره) بازگشته بوده و برای تعمیرات
هواپیما مسافران از هواپیما پیاده شده بودند.
گذشته از ماجرای
تاخیر هواپیما که بعنوان امری بدیهی و روزمره است، برخورد بد با مسافران
این هواپیما آن هم توسط مسئولان شرکت هواپیمایی ایرانی آن هم در کشور غریب
ناراحت کننده می باشد.
در همین زمینه یکی از مسافران این پرواز به
خبرنگار تابناک گفت: بعد از اعلام اینکه پرواز به علت نقص فنی تاخیر دارد
مسافران با صبر و حوصله منتظر ماندند که نماینده ایران ایر برگشته و اعلام
کند بروید به شهر و هر وقت پرواز مشخص شد ما با شما تماس خواهیم گرفت و
دوباره برگردید!
وی ادامه داد: بعد از اعتراض مسافرین به این حرف
"ایران ایر" مجبور شد که چمدان ها و ساک ها را بپذیرد! و با ادامه اعتراض
ها قبول کرد که بار ها را تحویل بگیرد و نهار را هم میهمان "ایران ایر
باشیم".
این مسافر این پرواز گفت: هنگام تحویل بار در ساعت حدود
13، "ایران ایر" یک کاغذ پاره به ما داد که نشان می داد ما فقط مجاز به
استفاده از نهار رستوران هستیم و از ما خواسته شد، که با این کاغذ به
رساوران رفته و نهار میل کنیم که بعد از حدود 15- 20 دقیقه برای یافتن
رستوران و صف گمرک به رستوران مراجعه نمودیم که مشخص شد رستورانی که ما
رفتیم هیچ قراردادی با "ایران ایر" ندارد و از ما خواستند که به طبقه
پایین رستوران برویم و از این کاغذ پاره ها برای گرفتن نهار استفاده کنیم.
بعد از ساعتها علافی منظور آقایان از " بفرمایید رستوران نهار میل کنید"
یک ساندویچی بود که کباب ترکی تمام هنرش بود! که حتی این کباب ترکی را هم
با اما اگرها به مسافرین بخت برگشته می داد. مثلا برای هر مسافر یک کباب
ترکی + یک نوشابه! اگر سالاد می خواستی باید پولش را می دادی! یا اگر سیب
زمینی به همراه غذا می خواستی باید پول نوشابه را خودت می دادی!
این
مسافر پرواز گفت که بعد از اعتراض مردم و مسافران به این اوضاع و اینگونه
توهین برای نهار دادن، مسئولان مسافران را تهدید به آوردن پلیس کردند که
مسافران ایرانی برای نشان دادن اعتراض خود کف می زدند.
به گزارش
تابناک، این پرواز که نهایتا در ساعت 17:30 پرید در داخل خاک ایران نیز
مسافران را بی نصیب نگذاشته و با برخورد بد با ایشان رفتار کرده است.
مسافران
این پرواز که پس از ساعتها معطلی در استانبول این بار باید معطل در خاک
وطن می شدند، پس از ساعت ها انتظار به مسافران اعلام می کنند که درب
هواپیما قفل شده و مسافران بروند و فردا برای تحویل گرفتن بارهای خود
مراجعه کنند حال آنکه عده ای از مسافران این پرواز شهرستانی بوده و می
خواستند که شب عید را در کانون خانواده خود به سر ببرند.
مسافران این پرواز که پافشاری کردند در نهایت در ساعت 12 شب توانستند ساک ها و وسائل خود را دریافت کنند.
این
رفتار بد در حالیست که هیچ مقام مسئولی در فرودگاه امام وجود نداشت که
حداقل با صحبت باعث دلگرمی مردم شود و از عصبانیت مردم و مسافران بکاهد.
شایان ذکر است، تمامی فیلم ها از جمله تهدید به آوردن پلیس و اعتراض مسافران در فرودگاه امام در تحریریه تابناک موجود می باشد