یک بخش خبری سیما با توهم تاثیرگذاری زیاد صداوسیما در جامعه اقدام خیرخواهانه چند سایت خبری را به نفع خود مصادره نمود.
خلیج فارس آنلاین : بخش خبری بیست و سی صداوسیما با تحریف واقعیت تلاش چند سایت
خبری برای رفع مشکلات مالی یکی از شهروندان، سعی در القای تاثیرگذاری زیاد
صداوسیما بر جامعه، خصوصا جامعه خبری کشور را نمود.
در حالیکه اقدام مشترک چند سایت خبری کشور از جمله، تابناک،
عصرایران، الف و فردا در انتشار تصاویر محرومیت یکی از هموطنان باعث شد تا
با کمک های هموطنان داخل و خارج کشور، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و
استانداری تهران، نه تنها مشکلات این خانواده بلکه بسیاری دیگر از خانواده
های منطقه خاوران تهران مرتفع گردد، صداوسیما اولین مرجع انتشار تصاویر را
یکی از سریال های نوروزی خود دانست.
فارغ از ضعفها و قوتهای فنی
سریال درا و ندار، اقدام پسندیده مسعود دهنمکی در همراهی با سایتهای خبری
و انعکاس تصاویر این خانواده نیازمند در مجموعهای که دغدغه طبقه فرودست
جامعه و شکاف فقیر و غنی در جامعه اسلامی را فریاد میکرد، متاسفانه با
این اقدام ناجوانمردانه صداوسیما به مصداق آیه شریفه «یا ایها الذین آمنوا
لا تبطلوا صدقاتکم بالمن والاذی» به "هبط عمل" این کارگردان ارزشی سینمای
ایران تبدیل شد.
گذشته از آنکه چگونگی دستیابی این سایت های خبری
به تصاویر کامل و نه "دوربر" شده سریال "داراوندار" برای مسئولان این سایت
ها محل سوال واقع شده است، بی اطلاعی سردبیر حرفه ای این بخش خبری در این
باره باعث تعجب شده است.
این بخش خبری در تمام طول تعطیلات نوروزی
13 روزه کشور در خواب بهاری بسر میبرد و پخش خود برنامه خود را بعد از
تعطیلات موکول کرده بود، با این حساب عدم تماشای این سریال توسط
گردانندگان بیست و سی – بخوانید کارمندان صداوسیما- و بی اطلاعی از نوع به
کار گرفتن این عکس در تیتراژ پایانی "دارا و ندار" چندان دور از ذهن نیست
و به نوعی این اتفاق را میتوان از ضعف حرفهای خبرنگاران این بخش خبری و
کماطلاعی ناشی از تعطیلات زیاد از حد دانست.
این درحالی است که
شبکههای فارسی زبان ضد ملت ایران مانند بی.بی.سی و صدای آمریکا با
استفاده از خواب بهاری صداوسیما در زمینه اطلاعرسانی بهموقع و صحیح در
ایام نوروز با بخشهای ویژهخبری گوی سبقت را از رقیب خود یعنی رسانه ملی
ربودند.
چند روز پیش آرین منش نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:
بر خلاف قوانین حاکم بر کشور برای عدم استفاده از ماهواره، شاهد رشد 30
درصدی در استفاده از ماهواره هستیم.
همچنین مسعود دهنمکی در وبلاگ خود در پستی با عنوان "افتخاری متعلق به سایتهای
فردا و تابناک و الف و ..." مینویسد: چندی پیش در سایت ها خبر و تصویری
منتشر شد که دل هر انسانی را به دردمی آورد در همان ایام گروه طراحی تیتراژ
برای اینکه در این حرکت همراه باشند تا کسی به فکرکم به این خانواده و
امثال این خانواده و کارتون خوابها و... بیافتد همان عکس را در تیتراژ قرار
دادند و از قرار معلوم بخشی از نهاد ها و افراد خیر همان موقع به کمک این
خانواده شتافتند.
بخش خبری بیست و سی سیما با درج خبری در یکی از سایت ها که در آن اعلام
شده بود صاحب این تصویر مورد توجه م حمایت واقع شده این مدد و کمک را صرفا
به دلیل درج عکس در تیتراژ سریال دارا وندار اعلام کرد که بدین وسیله اعلام
می شود هرگونه اقدامی که به این خانواده شده با کوشش و خبر رسانی این سایت
ها بوده و درج این عکس در تیتراژ نیز به منظور حمایت از حرکت خداپسندانه و
انسان دوسانه این دوستان بوده است.
و صد البته بسیار افراد هستند که شانس درج نام و عکسشان در رسانه ها را نمی
یابند و اصل حمایت از مستضعفین و فرهنگ سازی مد نظر سریال بوده است.
چه وجدان هایی که در ایام شب های عید به امید دیدن اثری طنز مقابل تلوزیون
قرار می گرفتند و با دیدن تراژدی خانواده خمسه و دیگر ندارها به فکر فرو
رفتند و این یعنی رسالت هنر چه دیگران را خوش بیاید و چه نیاید..