پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

نادیده گرفتن شعور مخاطب در سیما+تصاویر

از چندی پیش، صداوسیما، روندی را در ساخت فیلم و سریال در پیش گرفته است که کاملا سؤال‌برانگیز و شگفت‌آور به نظر می‌رسد.

 صداوسیما از چندی پیش در ساخت فیلم و سریال‌های خود، اقدام به پنهان کردن آرم خودروها، چه داخلی و چه خارجی کرده و همین کار، باعث شگفتی مخاطبان این فیلم و سریال‌ها شده است، چرا که تشخیص مثلا پژو 405 از ژیان و بی‌ام‌و و بنز آخرین سیستم با فولکس واگن قورباغه‌ای حتی برای کودکان دبستانی نیز میسر است.




برای مثال در فیلم یکی از سریال‌های شبکه پنج(به کجا چنین شتابان)، یکی از بازیگران از دیگران پرسید: چه کسی سوار بنز می‌شود و سرانجام هنگام نشان دادن خودرو بنز، شاهد فیلتر و محو شدن آرم خودرو بودیم که از جمله رخدادهای جالب توجه فیلم و سریال‌های تلویزیون است.

جالبتر اینکه در همین سریال آرم مربوط به خودرو بی‌ام‌و کاملا واضح و به عمد نمایش داده می‌شد، به گونه‌ای که حتی در برخی مواقع نمایش صحنه‌هایی جالب توجه، نوعی تبلیغ نیز برای این خودرو به شمار می‌رفت. از جمله این که با فشار کلیدی، سقف اتاقک اتومبیل را به کار انداخته و تمام صحنه بازشدن سقف خودرو تا وصل شدن به بدنه آن را به طور کامل پخش کرده و به عنوان بخشی از سریال به نمایش درآورده‌اند! آن هم در عین این که آرم اتومبیل‌های ساخت داخل در این سریال فیلتر شده‌اند.

حال مشخص نیست، این محو و فیلتر کردن، کاغذ چسباندن و رنگ کردن آرم خودرو در فیلم‌ها و سریال‌ها، بخشنامه صداوسیما بوده یا این که عوامل تهیه فیلم‌ها به صورت خودجوش، این کار را انجام داده‌اند که البته این بعید است، چرا که مشخص است، پنهان کردن آرم خودروها در فیلم‌های تلویزیونی به رویه‌ای معمول تبدیل شده است.

شایان ذکر است، پنهان کردن آرم خودروها در برخی سریال‌های خارجی نیز دیده شده است.


تصاویر بالا متعلق به سریال کلانتر است که از شبکه یک سیما پخش شده است
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد