پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

ارائه 4 سرویس جدید برای مشترکان ایرانسل

http://devildarkness.files.wordpress.com/2008/04/irancell.jpg

خلیج فارس آنلاین : با ورود به چهارمین سال فعالیت ایراسنل، مودم USB وایمکس، شبکه‌ اختصاصی مجازی وایمکس (vpn)، نقشه مجازی ایرانسل (نما) و خدمات منطقه طلایی ایرانسل برای عرضه به مشترکان ارائه شد.


در مراسم چهارمین سالگرد تأسیس شبکه ایرانسل، 7 سرویس جدید این شرکت رونمایی شد؛ در میان این سرویس‌ها، 4 خدمت برای اولین بار معرفی شد و 3 خدمت دیگر نیز به نوعی طرح‌ توسعه‌ و گسترش سرویس‌های پیشین محسوب می‌شوند.

* مودم USB وایمکس ایرانسل

بنابراین گزارش، مودم USB وایمکس ایرانسل با ابعادی بسیار کوچک و در قواره یک حافظه فلش، به رایانه شخصی کاربر متصل شده و امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت بی‌سیم وایمکس ایرانسل را برای وی فراهم می آورد. از این طریق، کاربر قادر خواهد بود به آسانی و در تمامی مناطق تحت پوشش، به اینترنت پرسرعت بی‌سیم دسترسی داشته باشد.

به گفته مدیرکل بازاریابی ایرانسل، به همراه این مودم، یک سامانه تقویت کننده نیز ارائه می‌شود تا در مکان هایی که امواج دریافتی ضعیف‌ هستند، همچنان اینترنت با کیفیت و سرعتی مناسب در اختیار کاربر قرار گیرد.

* شبکه‌ اختصاصی مجازی وایمکس ایرانسل

با استفاده از VPN، کاربرانی که در نقاط دور و خارج از دفتر اصلی هستند و یا دفاتری که به صورت غیرمتمرکز قرار دارند می‌توانند به شبکه داخلی سازمان خود دسترسی ایمن داشته باشند. این سیستم را می‌توان با سیستم‌های گران‌قیمتی مانند خطوط اجاره‌‌ای (Leased Line) و یا تحت مالکیت (Owned) مقایسه کرد که تنها در داخل یک سازمان قابل استفاده هستند. هدف VPN، ارائه همان قابلیت‌ها به سازمان‌ها، با هزینه‌ای کم‌تر است.

بستر VPN برای شرکت‌ها و بانک های با شعب پراکنده مناسب است. شرکت‌هایی که نیاز دارند شعب و دفاتر نزدیک خود یا آنهایی که در مناطق مختلف پراکنده‌اند را به هم متصل نمایند می‌توانند با استفاده از VPN و به راحتی یک شبکه خصوصی مقرون به صرفه، پرسرعت و کارآمد ایجاد کنند. این سیستم همچنین برای کارمندان یا نمایندگانی که سیار بوده و یا مدام در سفر هستند و در همان حال نیازمند دسترسی به پایگاه داده‌های شرکت و اطلاعات ذخیره شده در دفتر مرکزی هستند، سودمند خواهد بود.

* نقشه مجازی ایرانسل (نما)

خدمات نقشه مجازی ایرانسل سرویسی است که می‌تواند مکان مشترکین تلفن همراه را در تمام نقاط تحت پوشش شبکه ایرانسل، تشخیص داده و کاربردهای متنوعی را براساس آن ارائه دهد.

به گفته مدیرکل بازاریابی ایرانسل، ‌از جمله کاربردهای مهم این سرویس که در مرحله آزمایشی ارائه شده‌اند، می‌توان به تعیین مکان دوستان با نام "نمای دوستان " و تعیین مکان اعضای خانواده یا "نمای خانواده " اشاره کرد.

به کمک این سرویس می‌توان از موقعیت مکانی اعضای خانواده یا دوستان آگاه شد.

* خدمات منطقه طلایی ایرانسل

با ارائه خدمات منطقه طلایی ایرانسل، برای اولین بار در ایران، مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل، با تعیین محدوده مکانی دلخواه دایره شکل، از تخفیف مکالمه داخل شبکه در آن مکان برخوردار خواهند شد.

به گفته مدیرکل بازاریابی ایرانسل، این شرکت با استفاده از این سرویس، این امکان را برای مشترکین خود فراهم کرده که به دلخواه خود نقطه‌ای را انتخاب و هرگاه تماس‌های خود را تا شعاع مشخصی از این نقطه برقرار می‌کنند، شامل تخفیف "منطقه طلایی " خود شوند.

پس از فعال سازی این سرویس تنها کافی است تماس‌ها از منطقه طلایی مشخص شده توسط مشترک برقرار شود تا بتوان بدون محدودیت در تمام ساعات شبانه‌روز از تخفیف منطقه طلایی ایرانسل استفاده کرد.

این سرویس به دو شکل "منطقه طلایی عمومی " و " منطقه طلایی شخصی " ارائه می شود. بدین ترتیب مشترکین می توانند پس از اشتراک این خدمات، تعدادی "منطقه طلایی عمومی " و یا " شخصی " را انتخاب کنند.

علاوه بر منطقه طلایی عمومی، کاربران حتی می‌توانند خودشان هم منطقه طلایی ایجاد کنند. بدین صورت که با انتخاب یک محدوده مکانی دایره شکل که بیشتر اوقات خود را در آن مناطق می‌گذرانند و بیشترین تماس‌ها را از آنجا برقرار می‌کنند، از تخفیف مکالمه در آن مکان برخوردار خواهند شد. مثلا دانشجویان، می‌توانند محدودهً دانشگاه خود را به عنوان منطقه طلایی شخصی خود تعریف کرده و یا اگر بیشتر در منزل یا مناطق اطراف آن حضور دارند، می توانند آنجا را به عنوان منطقه طلایی خود در نظر بگیرند. هر کس می تواند بنا بر محل سکونت یا محل کار خود یا هر منطقه ای که بیشترین تماس ها را از آنجا برقرار می کند، مناسب ترین "منطقه طلایی شخصی " را برای خود تعریف کند.

* خدمات بانکداری همراه ایرانسل

اهکار بانکداری همراه ایرانسل در فاز اول با همکاری بانک سامان راه‌اندازی شده و شامل سرویس‌های اعلام مانده حساب، پرداخت قبوض، انتقال وجه، دریافت صورتحساب و خرید کارت شارژ می‌شود که بر روی بستر کدهای دستوری (USSD) بنا شده است.

این سرویس، نخستین سرویس حقیقی بانکداری همراه کشور بوده که بدون نیاز به نصب هر نوع نرم افزار یا گوشی خاص، مشترک را قادر به استفاده از خدمات بانکداری همراه می‌کند.

* شارژ الکترونیک ایرانسل

با استفاده از خدمات "شارژ الکترونیکی” (e-Charge)، تمامی مشترکین ایرانسل می‌توانند با روشی ساده، سریع و مطمئن بدون نیاز به خریداری کارت شارژ، اعتبار مکالمه خط اعتباری خود را افزایش دهند. همچنین با توسعه امکانات این سرویس پیشرفته توسط ایرانسل، مشترکین می‌توانند به هر میزان که مایل باشند، سیم کارت خود را شارژ کنند و یا صورتحساب سیم کارت دائمی خود را بپردازند.

* شبکه EDGE

ایرانسل پیش از این و برای نخستین بار ایران، در تمامی مناطق و جاده‌های تحت پوشش شبکه تلفن همراه خود، خدمات اینترنت همراه مبتنی بر فناوری GPRS یا (General Packet Radio Service) و در شهرهای پرجمعیت کشور، سرویس ممتاز و پرسرعت‌تر EDGE یا (Enhanced Data rates for GSM Evolution) را به عنوان گستره‌ترین شبکه بی‌سیم دیتای کشور راه‌اندازی کرده بود و اکنون پوشش و ارتقاء سرعت خدمات اینترنت همراه ایرانسل بر پایه فناوری EDGE را گسترش داد.

با استفاده از خدمات اینترنت همراه ایرانسل، تمامی مشترکین سیم کارت های دائمی، اعتباری و پیام رسان ایرانسل می‌توانند در هر لحظه بوسیله گوشی تلفن همراه، لپ تاپ، رایانه دستی (PDA) و یا رایانه لوحی خود به اینترنت همراه با سرعت و کیفیت ارتقاء یافته متصل شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد