پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

سرنوشت قیمت‌ خودرودرسال آینده

سایت خبری - تفریحی خلیج فارس آنلاین khalijefarsonline.comخلیج فارس آنلاین : روز گذشته مسوولان فروش ایران خودرو پس از ماه‌ها میزبان خبرنگاران شدند، تا گزارشی از وضعیت فروش محصولات این شرکت پس از هدفمندی یارانه‌ها ارائه کنند، اتفاقا پرسش‌های دیروز خبرنگاران نیز حول محور «کاهش قیمت دو تا پنج درصدی محصولات ایران خودرو» و حواشی مربوط به آن بود.


قیمت‌های جدید، تا پایان سال معتبرند

ایران خودرویی‌ها ۲۸ آذر همزمان با اولین روز اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، به یکباره اعلام کردند که قیمت محصولات خود را دو تا پنج درصد کاهش داده‌اند، حال آنکه به فاصله کمی از این اقدام، مسائل مختلفی در مورد عواقب کاهش قیمت‌ها مطرح شد.

برخی شنیده‌ها حکایت از آن داشت که فروش ایران خودرو در نتیجه کاهش قیمت‌ها، کمی افت کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد،همچنین شنیده می‌شد که کاهش قیمت‌ها به دستور وزارت صنایع و معادن بوده است. روز گذشته خبرنگاران رسانه‌های مختلف در حالی این اخبار غیررسمی را با مدیرفروش شرکت ایران خودرو مطرح کردند که وی اخبار مذکور را تکذیب و اقدام این شرکت را در کاهش قیمت‌ها، با تدبیر و شجاعانه دانست.

علی اصغر سرایی نیا گفت:قصد ما از این اقدام، تحریک بازار، همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بود.

وی با رد ضمنی دخالت وزارت صنایع و معادن در این موضوع نیز افزود: تصمیم ایران خودرو برای کاهش قیمت محصولات در واقع تدبیر مدیرعامل این شرکت بود و این تصمیم پیش از مصوبه کمیته خودرو اتخاذ شد.

یکی از خبرنگاران حاضر در این نشست عنوان کرد که شنیده می‌شود که سود ایران خودرو از بابت اجرای طرح مذکور با کاهش ۴۰۰ میلیاردی روبه‌رو بوده، اما سرایی‌نیا ضمن تکذیب عدد کاهش سود عنوان کرد که این عدد درست نیست.

وی در عین حال تاکید کرد: قیمت‌های اعلام شده در قالب کاهش دو تا پنج درصدی، قطعا تا پایان امسال معتبر خواهند بود، اما اینکه سال بعد چه اتفاقی در مورد قیمت‌ها رخ بدهد، هنوز مشخص نیست.

وی همچنین در مورد اینکه چرا کاهش قیمت در همه محصولات ایران خودرو به صورت یکسان قابل مشاهده نیست؟ گفت: این یک موضوع طبیعی است؛ چرا که قیمت خودروها با هم متفاوت است و طبیعتا کاهش پنج درصدی قیمت در خودرویی که قیمت آن بالاست، بسیار محسوس‌تر از خودروهایی با قیمت پایین یا متوسط است.

وی در این مورد نیز که ایران خودرو سود خود را به دلیل کاهش قیمت‌ها، کم کرده است، گفت: برنامه ما این نیست که سود شرکت را کم کنیم، بلکه تصمیم داریم با افزایش بهره‌وری و مدیریت هزینه، قیمت تمام شده را کاهش دهیم.

به گفته مدیرفروش ایران خودرو، کاهش قیمت‌ها در اثر رشد بهره وری اعمال شده، حال آنکه این پرسش پیش می‌آید که اگر ایران خودرو بهره‌وری را بالا برده و در نتیجه آن، قیمت را کاهش داده است، پس چرا نسبت به ثبات و ادامه این کاهش قیمت، تردید وجود دارد؟

پاسخ این پرسش را مدیر روابط عمومی ایران خودرو این گونه داد که چون از یک سال و اندی پیش بحث اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها جدی‌تر شد، ایران خودرو از همان موقع اقدامات لازم در مورد افزایش بهره‌وری را انجام داد.

عبدالله بابابی که خود سابقه مدیریت فروش در شرکت پارس خودرو را دارد افزود: در واقع کاهش قیمت‌ها از مدت‌ها پیش در دستور کار ما بود، ولی خبر آن همزمان با اجرای قانون یارانه‌ها اعلام شد.
وی در مورد مسائل دیگری که در حوزه لیزینگ خودرو مطرح است، نیز گفت: مسائل مالی لیزینگ‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد که توسط بانک مرکزی بررسی می‌شود و اگر این شرکت‌ها نتوانند ملاک‌های بانک مرکزی را به دست آورند، از چرخه فروش ما حذف خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد