عادل فردوسیپور تهیهکننده و مجری برنامه نود که تقریبا
هر هفته میلیونها نفر از ایرانیان را پای تلویزیون مینشاند تا با زبان
منطق و حتی بعضا بیمنطق خود به تحلیل فوتبال ایران بپردازد، در عین اینکه
در عمل نشان داده است در این امر موفق ظاهر شده است، ظاهرا در بحث استفاده
بهینه از این برنامه و اقتصادی کردن آن نیز به شدت موفق عمل کرده است!
به
گزارش صراط نیوز، وی که در سالهای ابتدایی اجرای برنامه نود خیلی به فکر
بهرهبرداری مالی نبود و تلاش خود را بر ارتقای سطح کیفی برنامه خود نهاد،
در این چند ساله برای نیل به این هدف نیز اقدامات مفیدی نموده است. وی در
این خصوص با برنامهریزی موفق برای تبلیغات موثر در این برنامه با
راهاندازی مسابقه پیامک خود توانست نه تنها به تاثیرگذاری بیش از پیش
برنامه خود کمک کند، که به نسبتِ مسابقه پیامک و اهمیت برنامه خود بر قیمت
تبلیغات نیز بیافزاید!
این مسابقه پیامک که بعضی اوقات به دلیل
نتایج خود توانسته روند فوتبال کشور را نیز دستخوش تغییرات نماید، به
ابتکار شخص فردوسیپور صورت گرفته و جز اولین مسابقات پیامکی است که در
صداو سیما کلید خورده است!
ظاهرا مسابقه پیامکی نود رکورد بیشترین شرکت کننده در دنیا را نیز از آن خود کرده است .
به
همین منظور برای اینکه این مسابقه پیامک بتواند جوایز نفیسی به برندگان
خود اهدا کند تا با استقبال بیشتر مخاطبان روبرو شود، به جذب اسپانسر
انحصاری در هر برنامه روی آورده که حداقل قیمت هر جایزه را نیز تهیه کننده
برنامه مشخص میکند! روندی که پس از نود در بسیاری از برنامههایی که از
مسابقه پیامک استفاده میکنند پیش گرفته شده است.
حامی مالی این
برنامه برای حضور در برنامههای عادی باید قیمتی فیمابین ۱۷ تا ۲۰ میلیون
تومان پرداخت نماید. شاید در نگاه اول این عدد برای تبلیغ در صداوسیما عددی
کلان به نظر نرسد، اما اگر قرار باشد برای این عدد تنها عادل فردوسیپور
۳بار اسم اسپانسر را در طول برنامه از زبان خود خارج سازد و برای حدود
۶۰۰هزار تا ۱میلیون نفر نیز در جواب پیامک آنها پیامک تایید به نام اسپانسر
ارسال نماید، این عدد بسیار کلان خواهد بود! این در حالی است که ارسال
پیامک توسط صداوسیما به مخاطبان هزینه خاصی برای این سازمان در برندارد.
جالب
اینجاست که هزینه اسپانسرینگ در این برنامه به نسبت اهمیت برنامه نیز
تغییر کرده و به عنوان مثال در برنامههایی که از پیش مشخص است جزء
برنامههای پربیننده نود خواهد بود، این هزینه بعضا تا دو برابر نیز افزایش
پیدا میکند! این در حالی است که صداوسیما نیز در طول هر برنامه نود حداقل
۳ نوبت نیز تبلیغاتی چند دقیقهای پخش میکند که هزینه این آگهیها جز
آگهیهای درجه یک، یعنی گرانترین نوع تبلیغات در صداوسیما است.