پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پاسخ مراجع: طبق آیه 34 سوره نسا زدن زن مجاز است؟

ترتیب قرار گیری پاسخ های مراجع عظام بر اساس زمان پاسخ دهی آنها به استفتائات این پایگاه می باشد.


آیت الله مظاهری
جواب:توهین به زن، چه رسد زدن زن جایز نیست و آیه شریفه معنای خاص به خود دارد و مربوط به گفته شما نیست.
 
 
 

آیت الله شاهرودی
جواب:در شرائط و وضعیت خاصی که نافرمانی او با ترک سخن و ترک همخوابگی اصلاح نشود و با آرامش زدن ملایم و بدون ایجاد قرمزی و کبودی فقط به انگیزه هدایت و اصلاح او و منع پاشیدن کانون خانواده جائز است.
 
 

 آیت الله علوی گرگانی
جواب:در صورتی که زن تمکین نکند و با موعظه و قهر اصلاح نگردد زدن او به مقدار کم به حدی که بدن کبود نشود مانعی ندارد
 
 
 

 آیت الله مکارم شیرازی
جواب:می توانید به بخش (تالیفات) سایت زیرشاخه ی اعتقادی و کلامی/ 180 پرسش و پاسخ/ اسلام چگونه تنبیه بدنی زن را جایز می داند/ در لینک زیر مراجعه فرمایید.http://persian.makarem.ir/compilation/book.php?bcc=4127&itg=7&bi=75&s=ct
 
 

 آیت الله شیرازی
جواب:مطلقا خیر، براى تفصیل مطلب به تفسیر آیه مبارکه در مثل تفسیر نمونه مراجعه گردد.
 
 
 
 

آیت الله مدنی تبریزی
جواب:زدن زن فقط در صورتی جایز است که تمکین ندهد و آن هم بعد از مراحلی اول اینکه امر بمعروف کند دوم قهر کند سوم جای خوابش را جدا کند و  اگر این مراحل جواب نداد می تواند بصورت جزئی آن را بزند و در روایت است که پیامبر ص به چوب مسواک بعضی از همسرانشان را تادیب می فرمودند
 

 آیت الله خامنه ای
جواب:زدن زن جایز نیست مگر در مورد نشوز و طغیان با شرایطی که در کتاب تحریرالوسیله ذکر شده است.
 
 
 

 آیت الله صافی گلپایگانی
جواب:در تبیین و تفسیر کریمه باید توجه داشت:
در ابتدای آیه خداوند متعال می فرماید در مرحله زنی که ناشزه است را نصیحت و موعظه کنید . سپس می فرماید: اگر نصیحت مؤثر واقع نشد از همخوابی با او اجتناب نمایید و در مرحله آخر دستور می دهد که اگر باز هم مؤثر نیفتاد زن را بزنید و در روایات می فرمایند ضرب باید به نوعی باشد که موجب صدمه به گوشت و استخوان نشود و خلاصه ضرب غیر شدید که موجب دیه نشود برای آگاهی بیشتر از تفسیر این آیه به تفاسیر معتبر شیعی از جمله مجمع البیان و تفسیر شیعی مراجعه نمایید.
 

آیت الله گرامی

جواب:اگر زن کار خلافی انجام دهد تربیت و مجازاتش به دست همسر بهتر از مامور دولت است .

 
 
 

آیت الله دوزدوزانی
جواب:البته در مورد خاص و آن هم برای رسیدن به حق از سوی خدا مجاز می­باشد.
 
 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد