ترتیب قرار گیری پاسخ های مراجع عظام بر اساس زمان پاسخ دهی آنها به استفتائات این پایگاه می باشد.
آیت الله مظاهری
جواب:توهین به زن، چه رسد زدن زن جایز نیست و آیه شریفه معنای خاص به خود دارد و مربوط به گفته شما نیست.
آیت الله شاهرودی
جواب:در
شرائط و وضعیت خاصی که نافرمانی او با ترک سخن و ترک همخوابگی اصلاح نشود
و با آرامش زدن ملایم و بدون ایجاد قرمزی و کبودی فقط به انگیزه هدایت و
اصلاح او و منع پاشیدن کانون خانواده جائز است.
آیت الله علوی گرگانی
جواب:در صورتی که زن تمکین نکند و با موعظه و قهر اصلاح نگردد زدن او به مقدار کم به حدی که بدن کبود نشود مانعی ندارد
آیت الله مکارم شیرازی
جواب:مطلقا خیر، براى تفصیل مطلب به تفسیر آیه مبارکه در مثل تفسیر نمونه مراجعه گردد.
آیت الله مدنی تبریزی
جواب:زدن زن فقط در صورتی جایز است که تمکین ندهد و آن هم بعد از مراحلی اول اینکه امر بمعروف کند دوم قهر کند سوم جای خوابش را جدا کند و اگر این مراحل جواب نداد می تواند بصورت جزئی آن را بزند و در روایت است که پیامبر ص به چوب مسواک بعضی از همسرانشان را تادیب می فرمودند
آیت الله خامنه ای
جواب:زدن زن جایز نیست مگر در مورد نشوز و طغیان با شرایطی که در کتاب تحریرالوسیله ذکر شده است.
آیت الله صافی گلپایگانی

جواب:در تبیین و تفسیر کریمه باید توجه داشت:
در
ابتدای آیه خداوند متعال می فرماید در مرحله زنی که ناشزه است را نصیحت و
موعظه کنید . سپس می فرماید: اگر نصیحت مؤثر واقع نشد از همخوابی با او
اجتناب نمایید و در مرحله آخر دستور می دهد که اگر باز هم مؤثر نیفتاد زن
را بزنید و در روایات می فرمایند ضرب باید به نوعی باشد که موجب صدمه به
گوشت و استخوان نشود و خلاصه ضرب غیر شدید که موجب دیه نشود برای آگاهی
بیشتر از تفسیر این آیه به تفاسیر معتبر شیعی از جمله مجمع البیان و تفسیر
شیعی مراجعه نمایید.
آیت الله گرامی
جواب:اگر زن کار خلافی انجام دهد تربیت و مجازاتش به دست همسر بهتر از مامور دولت است .
آیت الله دوزدوزانی
جواب:البته در مورد خاص و آن هم برای رسیدن به حق از سوی خدا مجاز میباشد.