پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

تلاوت قرآن عبدالباسط در یوتیوپ رکورد زد + فیلم + دانلود

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irسایت تفریحی خلیج فارس آنلاین : با گذشت چهار سال از راه اندازی سایت «یوتیوپ» در اینترنت، فیلم قرائت ویدئویی عبد الباسط، رکورد زد.تلاوت قرآن عبد الباسط که یکی از جذاب ترین تلاوتها است، باعث شده است تا بینندگان را به خود جذب کند.


قرائت دو سوره« الضحی» و «الشرح» که هنگام قرائت آن اشک از چشمان عبد الباسط جاری می شود، تاکنون 8 میلیون بازدی کننده داشته است.
در تلاوت این سوره، فراز و فرودها به قدری زیبا رعایت شده که تاثیر گذار است و دل انسان را می رباید.بنابر گزارش صیدا آنلاین، عبدالباسط محمد عبدالصمد (زاده 1927- درگذشته 1988) از قاریان بزرگ قرآن در مصر که توانایی خاص در قرائت قرآن با صوت داشت. او از چهار حافظ بزرگ قرآن در مصر به شمار می‌رود. او همچنین اولین نماینده انجمن قاریان در مصر بوده‌است.
عبدالباسط محمد عبدالصمد در سال 1927 در روستای «المزاعزه» یکی از توابع شهر ارمنت در استان قنا در جنوب مصر به دنیا آمد. پدرش عبدالصمد یکی از مدرّسین حفظ و تجوید قرآن کریم بود. عبدالباسط در 6 سالگی به مکتب القران در ارمنت رفت. پس از اینکه عبدالباسط به سن 12 سالگی رسید از هر شهر و روستا در استان قنا و مخصوصاً از جانب اصفون المطاعنه دعوت‌هایی به سوی او روانه شد، چراکه گواهی او سلیم نقطه اطمینان همه مردم بود.
او در سال 1950 در مراسمی به زیارت اهل بیت که به مناسبت زادروز زینب، خواهر حسین بن علی، در آنجا بر پا شده بود رفت. در آن مجلس یکی از نزدیکان عبدالباسط از مسئولین مجلس اجازه خواست تا او 10 دقیقه‌ای را به تلاوت بپردازد. عبدالباسط آیاتی از سوره احزاب را تلاوت کرد واین تلاوت عبدالباسط یک ساعت و 30 دقیقه ادامه پیدا کرد و بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت.
در سال 1951 عبدالباسط به رادیو مصر رفت. او پس از به دست آوردن شهرتی که در طول چند ماه بدست آورده بود به قاهره مهاجرت کرد. با ملحق شدن اوبه رادیو استقبال مردم در مصر برای خرید گیرنده‌های رادیوئی زیاد شد و در اکثر خانه‌ها گسترش یافت.عبدالباسط درروز 30 فوریه 1988 در اثر بیماری دیابت و سرطان کبد درگذشت.
عبدالباسط در ماه رمضان و یا غیر رمضان به کشورهای خارجی برای برگزاری محافل قرآنی یا دعوت‌هایی که از او می‌شد مسافرت می‌کرد. او در سفر به جاکارتا در کشور اندونزی در بزرگترین مساجد آنجا به تلاوت قرآن کریم پرداخت. در یکی از مساجد در حضور بیش از 250 هزار نفر تا صبح در حالی که سر پا ایستاده بودند به صدای او گوش می‌دادند. از مشهورترین مساجدی که او در آنها به تلاوت پرداخته‌است، مسجدالحرام درمکه، مسجد نبوی در مدینه، مسجد الاقصی در قدس و مسجد ابراهیمی در فلسطین بوده‌اند.


لینک دانلود

http://sedaghatnews.ir/Image/News/abdolbaset.wmv

حدود 9 مگ


نظرات 1 + ارسال نظر
رسول 1390/06/02 ساعت 02:17

حال کردم خیلی دمت گرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد