پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

۳ بار اعدام مجازات خواستگار کینه‌جو

حکم ۳ بار اعدام خواستگار کینه جو که پس از شنیدن جواب رد از دختر خاله‌اش ۳ عضو خانواده او را کشت از سوی قضات دیوان عالی کشور تایید شد.



عصر روز ۲۱ بهمن سال ۸۶ صدای شلیک چندین گلوله از خانه در شهرستان گراش استان فارس اهالی را سراسیمه به خیابان کشاند. آن‌ها پسر خشمگینی را دیدند که پسر همسایه را با تهدید اسلحه به گروگان گرفته بود. او از اهالی خواست راه را برای او باز کنند.

مرد مسلح گروگان خود را به داخل ساختمان نیمه کاره ای برد و تهدید کرد اگر کسی نزدیک شود او را می‌کشد. دقایقی بعد یک تیم از ماموران خود را به محل حادثه رسانده و ساختمان نیمه کاره را به محاصره خود درآوردند.

تیمی نیز برای بررسی شلیک‌ها وارد خانه مورد نظر شده و به جسد یعقوب –مرد صاحبخانه- همسرش یاسمن و پسر او حسام روبرو شدند. قربانیان هدف شلیک گلوله قرار گرفته و جان باخته بودند. با توجه به احتمال قتل چهارمین عضو این خانواده ماموران با مرد جنایتکار وارد مذاکره شده و پس از آرام کردن او، با اسپری اشک‌آور دستگیرش کردند.

در جریان تحقیقات مشخص شد عامل جنایت به نام سامان خواهرزاده یاسمن است که برای انتقام‌گیری دست به این جنایت زده است.

او درباره انگیزه‌اش از قتل گفت: مدت‌ها قبل به دختر خاله‌ام شیما علاقه‌مند شدم. او دختر خوبی بود و من قصد داشتم با او به رویاهایم برسم. چند بار به خواستگاری رفتم اما خاله‌ام حاضر نبود دخترش را به من بدهد. با وجود مخالفت‌های آن‌ها من دست بردار نبودم تا اینکه خاله‌ام به خاطر مزاحمت از من شکایت کرد و من را به زندان انداخت. این کار باعث شد در زندان نقشه انتقام گیری از او را طراحی کنم.

چند ماه بعد وقتی آزاد شدم یک کلت خریدم و با آن به خانه خاله‌ام رفتم. خاله‌ام در را باز کرد. تفنگم را به طرفش گرفتم و از او خواستم داخل خانه برود. وقتی او وارد اتاق شد، کلت را به سویش نشانه گرفتم و شلیک کردم. شوهر و پسر او با شنیدن صدای گلوله به طرفم آمدند اما من به طرف آن‌ها هم تیراندازی کردم. در ادامه برادرزاده شوهرخاله‌ام را که در آنجا بود به گروگان گرفتم و به ساختمان نیمه‌کاره رفتم.
 
پس از اعتراف خواستگار شکست‌خورده و اعتراف به این جنایت پرونده با تکمیل تحقیقات به شعبه پنجم دادگاه کیفری استان فارس فرستاده شد.

در جلسه محاکمه اولیای دم قربانیان با حضور در جایگاه خواستار قصاص عامل جنایت شدند. در ادامه متهم در جایگاه حاضر شد و در دفاع از خود گفت: من به دختر خاله‌ام علاقه داشتم و اگر مادرش با ازدواج ما مخالفت نمی‌کرد این جنایت‌ها رخ نمی‌داد.

قضات دادگاه کیفری استان فارس پس از دو جلسه محاکمه سامان را به ۳ بار قصاص و زندان محکوم کردند. در ادامه پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و قضات شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور حکم را تایید و برای اجرا به دادگستری استان فارس بازگرداندند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد