پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

سارق چرب‌زبان خودرو‌های لوکس در دام پلیس گرفتار شد

جوان 27 ساله‌ای که با چرب‌زبانی خود اقدام به سرقت خودروهای گران‌قیمت می‌کرد، در دام پلیس گرفتار شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس،‌ عصر روز 15 دی امسال مردی با مراجعه به دادیار شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران دادیار این شعبه را از وقوع یک حادثه با خبر کرد.
این فرد به دادیار سلیمانی‌فرد گفت: قصد فروش خودرو مزدا 3 خود را داشتم و به این دلیل روز قبل در روزنامه آگهی دادم و شخصی تماس گرفت و به آدرس این فرد در فلکه اول تهرانپارس رفتم.
این مالباخته مدعی شد پس از بررسی و بازدید ماشین فرد، خریدار برای امتحان کردن پشت فرمان نشست و استارت زد، و پس از روشن شدن خودرو دنده را تغ??ر داد و حرکت کرد و به همین راحتی ماشین را به سرقت برد.
به دستور سلیمانی‌فرد دادیار شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی و شناسایی و دستگیری سارق، به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.
در حالی‌ که کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی مشغول رسیدگی به پرونده از طریق اطلاعات بدست آمده از شاکی و بررسی سوابق مشابه گذشته و غیره بودند، مورد دیگری از شکایت مشابه با مراجعه مالباخته به دادسرای جنایی به پایگاه چهارم ارجاع شد.
در پرونده دوم شاکی مدعی شد‌ سارق پس از سرقت خودرو زانتیا به روش فوق در تماس بعدی تقاضای مبلغ 3 میلیون تومان وجه نقد کرد تا در قبال پرداخت این مبلغ خودرو زانتیا را به من برگرداند. با بررسی اظهارات شاکی دوم مشخص شد سارق زانتیا همان سارق خودرو سواری مزدا است.
از آنجایی‌ که موارد دیگری در سایر مراجع قضایی و انتظامی در دی و اوایل بهمن امسال از سوی مالباختگان اعلام شده بود، به دستور سلیمانی‌فرد پرونده جهت ادامه رسیدگی به اداره بیستم پلیس آگاهی محول شد.
با توجه به اینکه نتایج بررسی‌ها حاکی از آن بود که سارق همچنان با تماس خود با فروشندگان خودرو از طریق آگهی در حال ادامه سرقت خود بود و پس از سرقت نیز در تماس بعدی با مالباختگان تقاضای مبلغ میلیونی می‌کرد، با تشکیل تیم ویژه‌ای از کارآگاهان در اداره بیستم شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار جدی و اولویت نخست در این اداره قرار گرفت.
با تجمیع اطلاعات به‌دست آمده از مالباختگان و انجام چهره‌نگاری و کار اطلاعاتی، در تاریخ 13 بهمن مخفیگاه متهم در منطقه تهرانسر شناسایی شد.
بلافاصله از سوی قاضی پرونده حکم قضایی مناسب صادر و تیم کارآگاهان با تحت نظر قرار دادن محل شناسایی شده، در ساعت 23 پس از ورود متهم به آپارتمان واقع در یک مجتمع مسکونی اقدام به ورود به آپارتمان کردند.
متهم در این لحظه که متوجه حضور پلیس در آپارتمان شد با ممانعت از گشودن در آپارتمان اقدام به فرار از طریق نرده‌های تراس کرد اما وقتی دید تمامی راه‌های خروجی از سوی پلیس تحت کنترل است در حالی که به نرده‌ها آویزان شده بود به طبقه پائین‌تر سقوط کرد و با آویزان شدن در این طبقه با داد و فریاد درخواست کمک کرد و به این ترتیب دستگیر و به اداره بیستم پلیس آگاهی منتقل شد.
متهم با معرفی خود به نام محمد 27 ساله اعتراف کرد‌ در 2 ماه اخیر 13 دستگاه خودرو سواری از نوع پژو پارس، زانتیا، مزدا x3، ماکسیما و ریو را به روش فوق سرقت کرده ‌است.
متهم در مقابل کارآگاهان و اینکه چگونه فروشنده خودرو را به راحتی به وی می‌داده است، گفت: من قبل از حضور در محل قرار با فروشنده برای بازدید ماشین، وضعیت ظاهری‌ام را کاملاً آراسته می‌کردم و با لباس بسیار شیک و مرتب و با ادعای اینکه قیمت برایم مهم نیست و فقط ماشین از نظر فنی و ظاهری سالم و تمیز باشد برایم مهم است به تدریج زمینه اعتماد فروشنده را به سوی خود جلب می‌کردم.
این فرد مدعی شد: در یک مورد، فروشنده که مرد میانسالی بود، تحت تأثیر شرایط ظاهری و حرف‌های من قرار گرفت، سوئیچ را به من داد و گفت: بچه حاجی، برو با این ماشین گشتی در خیابان‌های اطراف بزن، اگر خوشت آمد بیا سر قیمت صحبت کنیم.
با شناسایی تعدادی از مالباختگان مشخص شد متهم پس از سرقت خودرو در تماس بعدی با فروشنده‌ای که در روزنامه آگهی داده بود، مبالغی از 2 تا 3 میلیون تومان در مقابل استرداد خودرو از آنان طلب می‌کرد.
در بررسی از مالباختگان مشخص شد یک نفر در کاشان، یک نفر در یزد، یک نفر در شهرک اندیشه شهریار و مابقی از تهران بوده‌اند همچنین به نظر کارآگاهان اداره بیستم احتمال اینکه سرقت دیگری در تهران یا سایر شهرستان‌ها در سطح کشور از این متهم به وقوع پیوسته باشد، بسیار زیاد است.
در بازرسی از مخفیگاه این متهم تعدادی مهر ادارات و اشخاص حقیقی و حقوقی و چندین جلد شناسنامه جعلی بدست آمد و احتمال جعل اسناد و کلاهبرداری از وی وجود دارد که در این رابطه اظهاراتی از سوی شاکی در یزد مبنی بر اینکه وی دارای سابقه کلاهبرداری در آن استان است بدست آمده که صحت و سقم این اظهارات از سوی کارآگاهان در دست بررسی است.
به دستور دادیار ششم دادسرای جنایی تهران، دستور انتشار عکس بدون پوشش متهم صادر شد به همین دلیل از همه مالباختگانی که وسیله نقلیه آنها توسط متهم این پرونده مورد سرقت قرار گرفته و یا شکایتی از این متهم دارند دعوت شده تا جهت طرح شکایت خود و پیگیری آن به شعبه ششم دادیاری دادسرای جنایی تهران و یا اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد