پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

رکورد داران حیات وحش

دنیای حیوانات بسیار پر رمز و راز و جالب است. گونه های مختلف حیات وحش دارای ویژگی هایی خاص خود هستند. برخی از لحاظ توانایی های ویژه برجسته تر از سایرجانوران هستند. در میان جانوران تعدادی رکورد داران حیات وحش هستند. نگاهی به 10 جانور مختلف با ویژگی های خاص. رکورد داران حیات وحش. 19 اسفند 88 . منبع : نشنال جئوگرافیک.

از هزاران سال پیش انسانها از نیروی فوق‌العاده فیلها به ویژه فیلهای آسیایی در همه زمینه‌ها از جنگ گرفته تا حمل و نقل استفاده کرده‌اند. خرطوم فیل مهم‌ترین عضو این حیوان است که به تنهایی دارای حدود 100 هزار ماهیچه بوده و قادر است تا نزدیک به 300 کیلوگرم را بلند کند.
سوسک کرگدنی علی‌رغم کوچک بودن جثه‌اش نسبت به فیل از قدرتمندترین جانور روی زمین است. سوسک کرگدنی نر با سرش قادر است وزنی معادل 850 برابر وزن خود را بلند کند. یک انسان در صورت داشتن قدرتی معادل سوسک کرگدنی می‌توانست وزنی معادل 65 تن را بلند کند.
قورباغه گونه اسپیتل باگ در جهان حشرات رکورددار پرش است. این قورباغه کوچک که فقط 6 میلی‌متر طول دارد قادر است بیش از 70 سانتی‌متر بپرد. اگر انسان دارای توانایی این گونه قورباغه بود می‌توانست 210 متر را بپرد.
ایمپالا یا همان آنتی‌لوپ آفریقایی هنگام فرار از دست شکارچیان می‌تواند پرش‌هایی به طول 10 متر و ارتفاع سه متر را انجام دهد.
در سال 2007 یک پرنده گونه بارتایلد گادفیلد طولانی‌ترین مهاجرت بدون توقف پرندگان را به نام خود ثبت کرد. این پرنده در جریان 9 روز از محل تولدش در آلاسکا مسافت 11 هزار و 500 کیلومتر را بدون توقف برای نوشیدن یا غذا خوردن تا نیوزیلند پیمود.
مرغ دریایی گونه سوتی شیرواتر می تواند در مهاجرت سالیانه رقیبی برای پرنده عکس قبلی باشد. این مهاجران پرواز ماراتون هر سال نزدیک به 64 هزار کیلومتر را از نیوزیلند تا پیرامون قطب جنوب در جستجوی غذا می‌پیمایند.
یک کوسه بزرگ سفید در سال 2005 به عنوان رکوردشکن مهاجرت نامش را ثبت کرد. این کوسه بزرگ سفید که دانشمندان نامش را نیکول گذاشته‌اند مسافت 20 هزار کیلومتر را از آفریقا تا استرالیا در عرض 9 ماه پیمود.
نیزه ماهی یا سیل‌فیش در دنیای زیر آب سریعترین ماهی است که سرعتش به 109 کیلومتر در ساعت می‌رسد.
در حیات وحش در روی زمین یوزپلنگ سلطان دوندگان است و این جانور زیبا هنگام تعقیب شکار قادر با سرعت 96 کیلومتر در ساعت بدود. البته یوزپلنگ فقط برای مسافتی کوتاه قادر است با چنین شتابی حرکت کند، در غیر این صورت به دلیل شدت ضربان قلب خواهد مرد.
در حیات وحش و در هوا شاهین مشهور به زائر یا پرگرین فالکون رکورددار سرعت است. البته نه تنها در هوا بلکه در میان کلیه گونه‌های حیات وحش. این گونه شاهین مانند یک جنگنده با سرعتی معادل 322 کیلومتر در ساعت از فراز آسمان بر سر شکارش که معمولا یک کبوتر یا پرنده کوچک دیگری است فرود می‌آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد