پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

گلایه مکارم‌ از نسبت جاسوسی و ضدانقلاب دادن به افراد

http://www.iqna.ir/news_imgs/348391_1imgMakarem1-L.jpg

گلایه آیت‌الله مکارم‌شیرازی از«بحران ادبیات» و نسبت جاسوسی و ضدانقلاب دادن به افراد

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این‌که متأسفانه «بحران ادبیات» در رسانه‌ها و میان ما فراگیر شده است، گفت: این ادبیات شایسته محیط اسلامی نیست که افراد نسبت جاسوسی و ضد انقلاب و.. به یکدیگر می‌زنند و البته باید منحرفان و جاسوسان را به دستگاه قضایی بسپرند اما افراد نباید حرف‌های ناروا به هم نسبت دهند.

سخنان این مرجع تقلید در آخرین درس خارج فقه خود در سال 88 که در مسجد اعظم قم ایراد شد را در ادامه بخوانید:

  • قرآن کریم به ما یاد می‌دهد که حتی در انتخاب الفاظ نیز دقت کنیم تا بهانه به دست دشمن ندهیم. 
  • اسلام تنها به بیان مسائلی چون توحید،عدل و نبوت نپرداخته است، اسلام دقیق‌ترین مسایل زندگی مانند انتخاب کلمات را نیز مورد توجه قرار داده جامعیت دین یعنی همین. 
  • اگرچه مدرک معتبری برای اسلامی قلمداد کردن عید نوروز نداریم، اما سنت‌های زیبایی در آن وجود دارد که باید خوبی‌ها را بگیریم و بدی‌های آن را حذف کنیم. 
  • برخی می‌خواهند به هر قیمتی رنگ و لعاب اسلامی به عید نوروز بدهند، اما مدرک معتبری سراغ نداریم. چه اصراری بر این است که به آن رنگ دین بدهیم، عید نوروز یک مراسم مثبتی است و می‌توان در این ایام به صله رحم و... پرداخت.
  • گرفتن سوم و هفتم و... برای مردگان اگرچه هیچ سند دینی ندارد، اما احترام به اموات مسلمان محسوب می‌شود،  به همین دلیل است که مردم به آن اهتمام دارند و عید نوروز نیز نکات مثبتی دارد که مهم‌ترین آن همان دعای تحویل سال است که در آن از خداوند خواستار دگرگونی قلوب، احوال و حالات می‌شویم و اگر ادبیات همین دعا بر جامعه حاکم شود، چقدر جامعه متحول خواهد شد.
 هیچ وقت با عادات فراگیر در جامعه‌ای نمی‌توان مقابله کرد، زیرا نتیجه نمی‌دهد. از این رو باید این عادات را به سمت درست هدایت و کانالیزه کنیم، همان‌طور که در صدر اسلام این تصور خرافی وجود داشت که برخی از زنان نحس هستند و برکت را از خانه می‌برند، اما اسلام نحوست را در مهریه بالا و در پرخرج بودن عنوان کرده است
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد