پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

صدور حکم کلاهبرداران 17 میلیارد دلاری از دو بانک دولتی

به گزارش، پایگاه اطلاع رسانی مجتمع قضایی امور اقتصادی (قسط): حکم قطعی درباره کلاهبرداری 17 میلیون دلاری از دو بانک دولتی صادر شد.


در یک کلاهبرداری بی‌سابقه که توسط چندین نفر در سمت‌های مختلف صورت گرفته است، مبلغ هفده میلیون دلار آمریکا از دو بانک صنعت و معدن و توسعه صادرات ایران کلاهبرداری شده‌ است.

عملکرد متهمان بدین صورت بوده که با تأسیس شرکت‌های مختلف و سوء استفاده از عنوان جعلی برخی افراد در دستگاه‌های دولتی و جعل اسناد و مدارک مختلف در یک اقدام گروهی و به صورت باندی و با نفوذ در مقامات و مسئولان بانک‌های دولتی مبادرت به اخذ تسهیلات و گشایش اعتبار اسنادی مجموعاً به مبلغ 17 میلیون دلار کردند تا به اعتبار تسهیلات مذکور کالاهای مختلف وارد کشور کنند.

علی‌رغم دریافت تسهیلات بانکی هیچگونه کالایی وارد کشور نشده، بلکه مدارک گشایش اعتبار اسنادی شامل پروفروما، بارنامه، اسناد حمل، گواهی بازرسی استاندارد و اسناد تضمین بانک عموماً جعلی و ساختگی بوده است که در پی شکایت بانک‌های عامل و انجام تحقیقات وسیع متهمین دستگیر و پرونده پس از سیر مراحل قضایی و با صدور قرار کیفرخواست از سوی دادسرای امور اقتصادی تهران به شعبه 1191 دادگاه عمومی تهران ارجاع شد که با صدور دادنامه مبنی بر محکومیت اعضاء باند توسط شعبه مذکور با اعتراض برخی از متهمین پرونده به شعبه 68 دادگاه تجدید نظر استان تهران ارسال شد که مرجع اخیرحکم محکومیت قطعی اعضاء باند را به شرح ذیل صادر کرد.

م . الف فرزند حسن از حیث اتهامات، مشارکت در کلاهبرداری مشدد، پرداخت رشوه ، تهدید با اسلحه گرم، نگهداری تجهیزات دریافت از ماهواره، نگهداری آلات قمار و جعل شناسنامه و کارت پایان خدمت مجموعاً به ده سال وشش ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی به مبلغ بیست و سه میلیارد و دویست و بیست و یک میلیون و نهصد و نود و هفت هزار و پانصد ریال در حق دولت ، تحمل یکصد و بیست و چهار ضربه شلاق تعزیری، ضبط مال ناشی از ارتشاء به مبلغ شصت و پنج میلیون ریال، سه سال محرومیت از حقوق اجتماعی و رد مبالغ یک میلیون و پانصد و هشتاد و دو هزار و چهارصد و ده دلار و پنجاه و شش سنت در حق بانک توسعه صادرات ایران و مبلغ دو میلیون و نهصد و نود چهار هزار و سیصد و هفتاد دلار و پنج سنت در حق بانک صنعت و معدن محکوم شد.

س. ج. خ فرزند سید مرتضی از حیث اتهامات مشارکت در کلاهبرداری مشدد، جعل شناسنامه و استفاده از شناسنامه مجعول به تحمل شش سال حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی به مبلغ شانزده میلیارد و چهارصد و پنجاه و هفت میلیون و پانصد و هشتاد و شش هزار و دویست و پنجاه ریال در حق دولت و دو سال محرومیت از حقوق اجتماعی و رد مبالغ یازده هزار و چهارصد و هفتاد دلار و هفتاد و پنج سنت در حق بانک توسعه صادرات ایران و مبلغ یک میلیون و هشتصد و هشتاد هزار و هشتصد و شصت و هفت دلار و هشتاد و دو سنت در حق بانک صنعت و معدن محکوم شد.

ع. ح. ج فرزند نادر شغل مدیر یک کارخانه تولیدی از حیث اتهامات مشارکت در کلاهبرداری مشدد و پرداخت رشوه به تحمل شش سال حبس تعزیری، تحمل 74 ضربه شلاق تعزیری، پرداخت جزای نقدی به مبلغ پنج میلیارد و دویست و هشت میلیون و صد و سیزده هزار و هفتصد و پنجاه ریال در حق دولت، ضبط مال ناشی از ارتشاء به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون ریال به نفع دولت و دو سال محرومیت از حقوق اجتماعی و رد مبلغ پانصد و نود وپنج هزار و دویست و سیزده دلار و شصت و نه سنت در حق بانک صنعت و معدن محکوم شد.

غ. ح. ج فرزند نادر شغل کارمند بازنشسته از حیث اتهام مشارکت در کلاهبرداری به تحمل پنج سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی به مبلغ پنج میلیارد و پانصد و نه میلیون و دویست و چهل و پنج هزار ریال در حق دولت، دو سال محرومیت از حقوق اجتماعی و رد مبلغ ششصد و سی و یک هزار و یکصد و چهل و دو دلار و پنجاه و شش سنت در حق بانک صنعت و معدن محکوم شد.

م. س فرزند امیر شغل آزاد از حیث اتهامات مشارکت در کلاهبرداری مشدد به تحمل سه سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی به مبلغ دویست میلیون و هفتصد و سی و سه هزار و هفتصد و پنجاه ریال در حق دولت و دو سال محرومیت از حقوق اجتماعی و رد مبلغ بیست و دو هزار و نهصد و چهل و یک دلار و پنج سنت در حق بانک توسعه صادرات ایران محکوم شد.

م. ح.م فرزند سید اسدالله عضو هیئت علمی وقت یک دانشگاه از حیث اتهام مشارکت در کلاهبرداری مشدد به تحمل شش سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی به مبلغ دو میلیارد و چهارصد و هشت میلیون و ششصد و هفتاد و سه هزار و هفتصد و پنجاه ریال در حق دولت و دو سال محرومیت از حقوق اجتماعی و رد مبلغ دویست و هفتاد و پنج هزار و دویست و هفتاد و هفت دلار و نود و دو سنت در حق بانک توسعه صادرات ایران محکوم شد.

ح. ر.ج فرزند علی اصغر مدیر عامل وقت شرکت پتروپارس گلف از حیث اتهام مشارکت در کلاهبرداری به تحمل شش سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی به مبلغ چهار میلیارد و سیصد و پنج میلیون و هشتصد و هفتاد و پنج هزار ریال در حق دولت و سه سال محرومیت از حقوق اجتماعی و رد مبلغ چهارصد و نود و دو هزار و صد دلار و بیست و هفت سنت در حق بانک صنعت و معدن محکوم شد.

م. ش. س فرزند مهدی کارشناس ارزی وقت بانک توسعه صادرات ایران از حیث اتهامات اخذ رشوه معاونت در کلاهبرداری مشدد به تحمل سی و شش ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی به مبلغ شصت و پنج میلیون ریال در حق دولت، تحمل 74 ضربه شلاق تعزیری و انفصال موقت از خدمات دولتی به مدت سه سال محکوم شد.

پ.ع. ب فرزند غلام عباس شغل آزاد از حیث اتهامات معاونت در کلاهبرداری مشدد، استفاده از کارت پایان خدمت مجعول به تحمل دو سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی به مبلغ یکصد و پنج میلیون و پانصد هزار ریال در حق دولت محکوم شد.

ع. ح فرزند غلامرضا از حیث اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع و اخفاء ادله جرم به تحمل هجده ماه حبس تعزیری وپرداخت جزای نقدی به مبلغ پانصد میلیون ریال در حق دولت محکوم شد. غلامحسین بیات فرزند برات کارمند دولت از حیث اتهامات تحصیل مال از طریق نامشروع ، اخفاء ادله جرم به تحمل هجده ماه حبس تعزیری و رد مبلغ دو میلیون دلار در حق بانک صنعت و معدن محکوم شد.

ا.ف فرزند جمشید کارمند یک شرکت تولیدی از حیث اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به یکسال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از حقوق اجتماعی و رد مبلغ دو میلیون و پانصد و سی و دو هزار دلار در حق بانک صنعت و معدن محکوم شد.

ا. ف فرزند جمشید پیمانکار ساختمان از حیث اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به تحمل یازده ماه حبس تعزیری و دو سال محرومیت از حقوق اجتماعی و رد مبلغ ،چهل و پنج هزارو هفتصد و چهارده دلار و بیست و هشت سنت در حق بانک صنعت و معدن محکوم شد.

م. خ فرزند سیف‌الله رئیس وقت بانک توسعه صادرات ایران شعبه میرداماد از حیث اتهام اهمال و تفریط در انجام وظیفه منجر به تضییع اموال و وجوه دولتی به پرداخت جزای نقدی به مبلغ بیست میلیون ریال در حق دولت محکوم شد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد