پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

آرزوی سیدحسن خمینی برای سال جدید

ان‌شاءالله سال 89، سال دوستی‌ها، ‌محبت‌ها و رفع کدورت‌ها باشد
http://4.bp.blogspot.com/_K7QGW3ughuE/Snj0yGihTTI/AAAAAAAADZ4/4qV_t9dgh9A/s400/%D9%8FSwyed+Hasan.jpg
یادگار امام در آغازین لحظات سال نو و در جمع اقشار مختلف مردم ابراز امیدواری کرد که خداوند این سال را سال دوستی‌ها، ‌محبت‌ها و رفع کدورت ها قرار دهد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در مراسم تحویل سال جدید در حرم مطهر رهبر کبیر انقلاب اسلامی با تبریک سال نو هم‌چنین اظهار امیدواری کرد که سال نو، سالی بامیمنت و بابرکت برای همه مسلمانان باشد.

وی با اشاره به دعای تحویل سال و طرح این سوال ‌که "مراد از بهترین حالات چیست؟" خاطر نشان کرد: وجود مبارک حضرت نبی اکرم(ص) می‌فرمایند که من مبعوث شدم تا مکارم اخلاق را در میام مردم کامل کرده و گسترش بدهم. خداوند، هزاران پیامبر را برانگیخت تا اخلاق را حاکم کند و اصلی‌ترین رسالت خاتم آنان نیز به گفته خود ایشان کمال مکارم اخلاقی است؛ پس بهترین حالات برای انسان حالتی است که به کمال مکارم اخلاق برسد.

یادگار امام اظهار کرد: اگر بتوانیم در هر سال حتی یک قدم به سوی مکارم اخلاق نزدیک شویم و در هر لحظه، اخلاقی زیستن را انتخاب کنیم؛ بهترین حالات را خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که " علمای اخلاق، ‌علم اخلاق را علم آگاهی به ملهکات و منجیات می‌دانند" گفت: باید انسان به هر آن‌چه او را نجات می‌دهد و هر آن‌چه که او را هلاک می‌کند، آگاهی داشته باشد. انسان باید بداند که رذایل اخلاقی باعث سقوط او می‌شود و فضایل اخلاقی او را گام‌به‌گام به نور و روشنایی هدایت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود،‌ با بیان این‌که " هر کسی روزهای تلخ و شیرینی در زندگی دارد" ادامه داد: مهم آن است که انسان در خلوت خود با خدا در دادگاه وجدان، خود را از معیارهای اخلاقی سربلند خارج کند. برای هر کسی لحظاتی هست که غیراخلاقی عمل کرده؛ مثلا دروغ گفته یا حسد ورزیده و از سوی دیگر لحظات زیادی هم بوده که اخلاقی عمل کرده، مثلا به افراد ضعیف کمک کرده و توفیق دیگران را خواسته است. هیچکس آن‌گونه بد نبوده که نسبت به آینده ناامید باشد و هیچکس آن‌گونه خوب نبوده که نسبت به الطاف خدا غره به نفس شود.

سیدحسن خمینی ادامه داد: نباید تنها و تنها به خوبی‌های‌مان نگاه کنیم که خدای ناکرده مغرور شویم و نه فقط و فقط به بدی‌های‌مان نگاه کنیم که خدای نکرده مایوس شویم. همه ما محتاج به خداوند مهربان هستیم که روزهای بد را از زندگی‌مان پاک کند.

وی با بیان این‌که " هیچ‌کس انسان را بهتر از خودش نمی‌شناسد" گفت: خوب است که انسان لحظاتی با خود خلوت کند و به این بیاندیشد که روزهای خوبش چقدر بوده و روزهای بدش چقدر؟ آیا در حالی که سال متحول می‌شود انسان نیز در دورن خود متحول می‌شود؟

وی در پایان با گرامیداشت یاد امام،‌ یادگاران امام، همسر مکرمه ایشان و همچنین شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار امیدواری کرد: خداوند لحظه لحظه این سال را عجین با توفیق و لطف خود قرار دهد و بندگان خود را لحظه‌ای به حال خود وانگذارد و مشکلات،‌ سختی‌ها و گرانی‌ها را به حق ادعیه خالصانه حضرت بقیه الله مرتفع نماید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد