پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

ادامه سریالی به نام فساد در پیاده‌روها !

خلیج فارس آنلاین : آتی نیوز نوشت: فروش گسترده و آزادانه فیلم‏‌های مستهجن در پیاده‌روها از جمله اموری است که این روزها در همه خیابان‏ها و میادین شهر ادامه دارد موضوعی که علیرغم توصیه‌ها و هشدارهای مختلف از سوی اشخاص فرهنگی و صاحب‏نظر به طورگسترده و آزادانه در پیاده‌روها ادامه دارد.


از کنار پیاده‏ روها که می‌گذری تصویری مشترک نظرت را جلب می‌کند زیراندازی که روی آن تعدادی فیلم برای فروش به مشتریان عرضه می‌شود هنگامی که برای تماشا و یا خرید نزدیک می‌شوی فروشندگان این فیلم‏ها که اکثریت آنان را نیز جوانان دانشجو تشکیل می‏‌دهند، با صدایی نجواگونه اعلام می‌کنند که در بساطشان همه جور فیلم وجود دارد.

از کسب و کارشان که می‏پرسی خود را اهل فرهنگ معرفی می‏کنند چراکه در شبکه توزیع فیلم‏ هستند اما در نهایت متوجه می‏شوی ارادی و یا ناخواسته تنها با هزارتومان به فروش فیلم‏های مستهجنی می‏پردازند که ماحصلی جز پریشانی جوانان و گستردگی ناهنجاری‏های فردی و اجتماعی ندارد.

البته این مسأله موضوعی دیروز امروز نیست بلکه از مدت‏ها پیش و با فروش فیلم‏هایی نظیر پارتی‏ها و عروسی‏‏های خانوادگی و میهمانی‏ها و ... آغاز شده بود که خوشبختانه با هوشمندی نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های نظارتی ـ اطلاعاتی کاهش یافت و قوانینی در این زمینه تصویب شد.

اما تعجب‏‌آور است که امروزه این فیلم‌‏ها که به مراتب مخرب‏تر از محصولات قبلی است بدون هیچ ممنوعیتی در انظار مردم فروخته می‏شود و هیچ‏کس خود را مسئول پاسخگویی در این باره ـ که آغاز تهاجمی نو به فرهنگ و هویت ملی و دینی‏مان است ـ نمی‏داند.

بنا بر این گزارش روانشناسان رواج فروش فیلم‌های مبتذل در سطح شهر را نوعی تهدید علیه جوانان و افکار و عقاید آنها عنوان می‏کنند و معتقدند فقدان برنامه‌های مشخص فرهنگی و تربیتی از جمله عواملی است که جوانان و نوجوانان را ترغیب به خرید این فیلم‏ها می‏کند.

گفتنی است؛ فرهاد تجری نایب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس نیز طی گفت‌وگویی در این باره گفته بود: در زمینه فروش اقلام فرهنگی و فیلم‌های مبتذل در سطح شهرها قوانین کافی وجود دارد اما چند وقت اخیر نظارت سازمان‌ها به ویژه نیروی انتظامی و قوه‌قضائیه نسبت به این موضوع کمتر شده است.

لازم به یادآوری است، زنگ خطر این پدیده شایع و ناهنجار اجتماعی مدت‏هاست توسط کارشناسان ذی‌ربط زده شده است اما گویا برای اقدامات لازم برای مقابله با این معضل از سوی سازمان‌های مسئول همچنان باید منتظر بمانیم.

گفتنی است در پی انتشار خبر وقوع زلزله از سوی رئیس جمهور به نقل از یکی از علمای بزرگ تهران، حجت الاسلام صدیقی نیز در نماز جمعه هفته گذشته تهران افزایش مفاسد اخلاقی و گسترش زنا در جامعه را علت وقوع زلزله دانست و امر به معروف و نهی از منکر و استغفار از گناهان و دعا به درگاه خداوند را در پیشگیری از وقوع زلزله موثر دانستند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد