پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

روزانه در پایتخت روسیه 2 هزار تصادف رخ می‌دهد

میزان حوادث رانندگی در پایتخت روسیه نسبت به دیگر شهرهای اروپایی به مراتب بیشتر است، با این وجود مقامات شهری مسکو ترافیک بیش از حد این شهر را نشانه حیات و پویایی می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، سرپرست دپارتمان حمل و نقل و ارتباطات مسکو، واسیلی کیچادزی در این‌‌باره گفت: ترافیک سنگین مسکو نشان‌دهنده پویایی شهری است و برطرف هم نخواهد شد.

وی یکی از دلایل ترافیک مسکو را مهاجرپذیر بودن این شهر دانست و افزود: مسافران خارجی و افراد غیربومی بسیاری در مسکو تردد می‌کنند و اگرچه راهبندان‌های طولانی‌مدت به یکی از مشکلات روزمره زندگی شهروندان پایتخت روسیه تبدیل شده اما کمبود بودجه مانع از تلاش بیشتر مسؤولان برای رسیدگی به این موضوع است.

این در حالی است که روزانه 2 هزار تصادف در مسکو اتفاق می‌افتد و ناکارآمدی قوانین راهنمایی و رانندگی در کنار کندی پلیس در رسیدگی به این میزان تصادف، خود به عاملی برای تشدید بحران ترافیک در این شهر تبدیل شده است.

طبق قانون، راننده‌ها در مسکو نباید پیش از حضور پلیس خودروی خود را حرکت دهند مگر آنکه یکی از طرفین نسبت به مقصر بودن خود اقرار کند. در پایتخت مسکو سالانه 600 هزار سانحه رانندگی اتفاق می‌افتد که این رقم در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ اروپایی چندین برابر بیشتر است.

پلیس مسکو مدعی است در سال 2009 سوانح رانندگی منجر به مرگ در این شهر حدود 14 درصد کاهش داشته، با این وجود آمار 746 نفر کشته و 14 هزار و 300 زخمی در سال گذشته میلادی نشان دهنده وخامت اوضاع ترافیکی در این شهر است.

این در حالی است که حوادث رانندگی در مدت مشابه در لندن 196 قربانی و بیش از 3هزار و600 زخمی برجای گذاشته است. به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از مسکو، کیچادزی بی‌احتیاطی رانندگان و آموزش نامناسب را به عنوان دیگر دلایل میزان بالای حوادث رانندگی در پایتخت روسیه برشمرده است.

اما خبرگزاری فرانس 24 از زاویه دیگری به پرخطرترین خیابان‌های اتحادیه اروپا نظر کرده است. به گزارش این شبکه خبری، در مسکو حدود یکهزار نفر از مقامات رسمی اجازه استفاده از خطوط ویژه و چراغ گردان را دارند اما در واقع رانندگان بیشتری بدون داشتن مجوز از چنین امکانی سوء استفاده می‌کنند.

رانندگی در جهت مخالف خیابان، عبور از چراغ قرمز و به‌طور کلی ایجاد خطر برای دیگر وسایل نقلیه به رفتار عادی سرنشینان این خودروهای ویژه تبدیل شده و شهروندان عادی مسکو را به ستوه آورده است. با این وجود تنها مدتی است که پس از اعلام حادثه مرگ 2 پزشک و تبرئه راننده‌ای که بدون مجوز از چراغ گردان استفاده می‌کرده افکار عمومی نسبت به این موضوع هوشیار شده است.

گفتنی است، چندی پیش در پی‌رسانه‌ای شدن این موضوع فدراسیون مالکان خودروی روسیه تظاهرات اعتراض‌آمیزی در خیابان‌های مسکو ترتیب داد و چراغ‌های گردان آبی را مایه شرمساری مسکو دانست.

شهردار مسکو که خود از معترضان است، می‌گوید: تعداد ماشین‌هایی که با چراغ گردان در خیابان‌های مسکو قوانین راهنمایی و رانندگی را نادیده می‌گیرند نسبت به هر شهر دیگری در اتحادیه اروپایی بیشتر و برپایی تظاهرات در چنین شرایطی طبیعی است. اما به نظر می‌رسد مسؤولان ترافیک مسکو از عهده برطرف کردن راهبندان‌های طولانی این شهر برنمی‌آیند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد