پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

الهام: برای کسانی که هنوز به موسوی علاقه دارند جدا متاسفم

الهام: برای کسانی که هنوز به موسوی علاقه دارند جدا متاسفم
عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: از نظر بنده موسوی یک محارب علیه انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا، غلامحسین الهام عصر روز یکشنبه در کرسی آزاد اندیشی دانشجویان دانشگاه صنعت آب و برق ( شهید عباس پور) حاضر شد و به پرسش های آنان پاسخ داد.

اهم سخنان عضو حقوقدان شورای نگهبان در این مراسم را در ادامه می خوانید:



* برای کسانی که با وجود اتفاقات پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم هنوز هم علاقه ای به آقای موسوی نشان می دهند، جدا متاسفم.
* در ابتدای انتخابات ریاست‌جمهوری دهم شخصیت موسوی مورد تایید بنده بود. در زمان حاضر موسوی را فردی خوشنام نمی‌بینم و از نظر بنده وی یک محارب علیه انقلاب اسلامی است.
* ساختارهایی در قانون پیش‌بینی شده که کار شورای نگهبان نظارت را به صورت سازمان‌یافته انجام می‌دهد در این راستا شورای نگهبان به عنوان راس امور نظارتی زیرمجموعه‌هایی را به منظور بررسی بیشتر و نظارت بر امور انتخابات در استان‌ها و شهرستان‌ها تعبیه کرده اما در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری ابطال انتخابات، صحت انتخابات، رد صلاحیت و تایید صلاحیت‌ها و همچنین توفق انتخابات به عهده شورای نگهبان است.
* هیات‌های اجرایی و نظارت شورای نگهبان همه از معتمدین مردم هستند. شورای نگهبان نتیجه تایید صلاحیت و یا رد صلاحیت‌ها از استعلامات وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، نیروی انتظامی و سایر قوا و نهادها اتخاذ کرده و تمامی سوابق کاری، شخصیتی و رفتاری افراد را از لحاظ شرعی بررسی می‌کند.
* در انتخابات نهم ریاست جمهوری شبهه‌ای میان مردم ایجاد شده بود مبنی بر اینکه به چه دلیل افرادی مانند معین، مهرعلیزاده تایید صلاحیت شده‌اند که در این زمینه باید توجه داشت که رهبر معظم انقلاب در آن زمان از اختیار ویژه و حق ولایی خود استفاده کرده و این دو نفر را جزو کاندیداها قرار داده بودند.
* تبلیغات علیه نظام فشارهای خیابانی و اعتصاب نشانه ابراز عقیده نیست. تمامی خواسته‌ها باید بر اساس اصول منطقی و عقلانی مطرح شود و در کل یک نظام سیاسی با ابراز عقیده منطقی به کمال و تعالی می‌رسد اما باید توجه داشت که هیچ نظامی کودتا و آشوب را بر علیه خود برنمی‌تابد.
* باید انصاف و عدالت را در مورد این مساله رعایت کرد ؛ در شورای نگهبان انواع سلیقه‌ها و آرا وجود دارد اگر دقت کنید از ابتدای مجلس اول و مجلس هشتم انواع سلیقه‌ها وجود داشته و این تنوع اندیشه‌ها در دوران روسای جمهور نیز دیده می‌شود بنابراین نباید چشم را به روی واقعیت‌ها ببندیم.
* هنگامی که می‌بینید فردی در طول دوران خدمت خود تمامی سوءاستفاده‌ها را انجام داده و از رانت‌های مختلف اقتصادی استفاده کرده آیا باید این افراد را تعیین صلاحیت کرد؟
* تقوا یکی از مسایلی است که شورای نگهبان در تایید و یا رد صلاحیت‌ها بسیار به آن توجه دارد و برای تمامی رد صلاحیت‌های خود می‌تواند سند و مدرک ارائه دهد.
* به عنوان مثال بنده در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری دهم صلاحیت موسوی را تایید کردم اما در حال حاضر با اتفاقات روی داده به هیچ عنوان وی را فردی خوشنام نمی‌دانم و به عقیده من موسوی یک محارب علیه انقلاب اسلامی است.
* درباره تعریف جرم سیاسی نظرات ویژه ای دارم. تبیین معیارهای اسلامی جرم سیاسی توسط مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه ضرورت دارد.
* درباره تشکیل شورای نظارت بر انتخابات که از سوی مجمع تشخحیص مصلحت نظام پیشنهاد شده است،باید گفت آنچه مجمع تشخیص مصلحت نظام در آن ورود کرده است، اشکال شکلی و محتوایی دارد.
* در صورت وجود معضلات می توان تصمیمی بر خلاف قانون اساسی گرفت و حل معضلات منوط به ارجاع رهبری به مجمع است و ایشان نیز چیزی به عنوان معضل به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع نکرده است. بنابراین معضلی در این زمینه برای ارجاع شورای نگهبان وجود ندارد.
* حذف شورای نگهبان از نظارت بر انتخابات، خلاف قانون اساسی است. باید این سیاست گذاری در چارچوب قانون اساسی باشد و به همین دلیل نیز رهبری به مجمع گفتند نباید نهادهای قانون اساسی و نظارت شورای نگهبان را مورد سیاستگذاری قرار دهند. این امر نیز در دستور کار مجمع نیست.
* سرنوشت جامعه در گرو اجرای درست این قانون است زیرا قانون اساسی مهم‌ترین رکن ایجاد وحدت ملی در کشور و پایه همگرایی همه افرادی است که به یک هدف مهم و اساسی - منافع ملی و مصالح کشور - توجه دارند.
* قانون اساسی میثاق ملی است. این قانون می‌تواند نقطه اتکای تنازعات مدیریتی کشور باشد و افق اداره کشور را در چارچوب مبانی تعریف شده در نظام سیاسی به پیش ببرد.
* قانون اساسی یکی از نیازهای اساسی جامعه است. قانون اساسی دارای اهمیت کلیدی برای کسانی است که حرکت قانونی را پایه و اساس رفتارهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... قرار می‌دهند.
* قانون اساسی جزو یکی از مواد آموزش عمومی در همه رشته‌هاست.
* برگزاری همه‌پرسی برای تعیین نوع نظام و تشکیل مجلس موسسان به عنوان دو گام اساسی امام خمینی(ره) برای شکل‌گیری پایه‌های جمهوری اسلامی است.
نظرات 2 + ارسال نظر
namnam 1389/02/29 ساعت 18:24

مهدی جان برات آرزوی موفقیت می کنم بابا بی خود نیست که کم میایی توی سایت چون خیلی سرت شلوغه دمت گرم
باتشکر نم نم

amin 1389/06/19 ساعت 06:42 http://lidooma.blogsky.com

میشه بفرمایین کی خود شورای نگهبان رو تایید صلاحیت کرده شورای نگهبانی که از 12 تا عضو اون 8 تاش قبل از انتخابات بصورت واضح از احمدی نژاد حمایت کردن توقع داشتی جلوی تقلب رو بگیره اصلا من میگم صندوقایی که مردم رای ریختن همش سرکاری بود صندوقا آماده تو وزارت کشور بود مگه کلیپشو ندیدی؟؟؟؟ یا اظهارت چند روز پیش آقای مشفق سردار سپاه که اعتراف کرد و صداش تو اینترنت پخش شد .اصلا چرا وقتی شورای نگهبان از آقای موسوی مدرک خواست و ایشون گفتند خطها رو تطبیق بدین... با بهانه تراشی اینکارو نکرد اصلا بگذریم مهمترین مدرک خود مردمن انصافا از شهری که تو انتخابات هفتم به بعد تمام دوره ها رای بالای 80 درصد گاهی 98 درصد به اصلاحات داده و اصلا سرتا پای اون شهر حتی اندک طرفدارای آقای احمدی نژاد در خوشبینانه ترین حالت 10 درصد رای برا احمدی نژاد به زبون میاوردن یهو قبل انتخابات استاندار و فرماندار عوض میشه و 70 درصد احمدی نژاد میاد بیرون خوب ما این چیزا رو میبینیم که شاخمون درومده یا تو شیراز به این بزرگی حتی یک صندوق به نفع آقای موسوی رضایی کروبی نشد!!!!!! وژدانن کدوم عقل سلیمی باور میکنه؟؟ از آقای موسوی و طرفداراش چه انتظار داشتی ساکت بشینن تا جمهوریت نظام به باد فنا بره اگه خواهرزاده موسوی کشته میشه یا میریزن در خونه کروبی شیشه خونشو خورد میکنن سودی به حال این آقایون داره یا از سر دلسوزی برا جمهوریت نظام دارن هزینه میدن پیرمرد 70 ساله میتونست صدا نکنه همون رییس فرهنگستان با همون لقب نخست وزیر محبوب امام میموند .این براش بهتر نبود .میدونم درج نمیکنی اینو من بر اساس وظیفه شرعیم واسه خود شما نوشتم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد