پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

نحوه تغییر نام Recycle Bin در ویندوز XP :

همان طور که می دانند در حالت عادی امکان تغییر نام Recycle Bin در ویندوز وجود ندارد و شما نمی توانید آنرا تغییر دهید .. برای تغییر نام Recycle Bin از طریق رجیستری سه مسیر وجود دارد که دو مسیر آن از شاخه HKEY_CLASSES_ROOT و یک مسیر از طریق HKEY_CURRENT_USER می باشد که دو مسیر اول در واقع قابلیت تغییر نام را به Recycle Bin اضافه می کند که کمی طولانی می باشد ولی مسیر سوم به طور مستقیم و از داخل رجیستری می توانید نام Recycle Bin را تغییر دهید که من هم این مسیر را برای دوستان بیان می کنم .

1- ابتدا از طریق منوی Run و تایپ عبارت REGEDIT وارد رجیستری شوید .
2- در صفحه اصلی رجیستری بروی علامت مثبت کنار شاخه HKEY_CURRENT_USER کلیک کنید
3- اینک در این شاخه مسیر زیر را پیدا کنید :
                     \Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CLSID
4- بعد از پیدا کردن مسیر بالا ، علامت مثبت کنار CLSID کلیک کنید و به درزیر شاخه CLSID به دنبال عدد 645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E بگردید .
5- بعد از پیدا کردن عدد بالا بروی آن کلیک کنید و در صفحه سمت راست صفحه رجیستری بروی عبارت Default دوبار کلیک کنید تا پنجره ( Edit string ) مربوط به این عبارت باز شود .
6- بعد از باز شدن پنجره مربوطه ، در قسمت Value data به جای Recycle Bin هر اسمی که تمایل داشتید تایپ کنید و بروی دکمه Ok کلیک کنید و از رجیستری خارج شوید .
7- اینک اگر کامپیوتر را یکبار راه اندازی کنید و یا بروی desktop یکبار عبارت refresh را انتخاب کنید نام Recycle Bin عوض خواهد شد .

در صورتی که ویندوز xp شما به خوبی زبان فارسی را پشتیبانی می کنید می توانید نامی که برای Recycle Bin انتخاب می کنید فارسی باشد مثل کلمه سطل آشغال و ..........

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد