پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

عمر باتری لپ‌تاپ خود را افزایش دهید

http://www.computernews.ir/Files/Gallery/2008/10/3_s.jpg

خلیج فارس آنلاین : یکی از مشکلات بزرگی که هنگام کار با لپ‌تاپ با آن مواجه هستیم، خالی شدن سریع باتری در صورت عدم اتصال به برق است. این مشکل بویژه هنگامی که در سفر هستید یا به برق خارجی دسترسی ندارید و لزوماً ظاهر زیبای سیستم عامل برایتان اهمیت چندانی ندارد اما می‌خواهید حداکثر استفاده از باتری را ببرید بیشتر نمایان می‌شود.


نرم‌افزاری کوچک و رایگان به نام Aerofil برای ویندوز ۷ و ویستا (هم ۳۲ بیت و هم ۶۴ بیت) وجود دارد که به صورت خودکار در هنگامی که منبع برق خارجی ندارید و از باتری استفاده می‌کنید، میزان مصرف را در لپ‌تاپ کاهش می‌دهد و بدین‌ترتیب  می‌تواند تا ۲۵% عمر باتری لپ‌تاپ را افزایش دهد.

کاهش میزان مصرف با از کار انداختن خودکار برخی از ویژگی‌های ویندوز انجام می‌شود؛ برای مثال واسط کاربری «آیرو» یا «میله کناری» ویندوز را موقتاً غیرفعال می‌کند، صدای لپ‌تاپ را قطع می‌کند و غیره. البته  اگر بخواهید می‌توانید با راست‌کلیک بر روی آیکون این نرم‌افزار که در سینیِ سیستم (system tray) ظاهر می‌شود این تنظیمات را از حالت خودکار خارج کنید.

Aerofoil screenshot عمر باتری لپ‌تاپ خود را افزایش دهید!

یکی از ویژگی‌های جالب این نرم‌افزار آن است که می‌تواند به صورت خودکار و بسته به اینکه از چه منبعی استفاده می‌کنید (برق یا باتری)، «سیاست مصرف برق» در لپ‌تاپ را بطور متناسب تغییر دهد. برای مثال هنگامی که از باتری استفاده می‌کنید لپ‌تاپ به صورت خودکار در حالت «صرفه‌جویی انرژی» قرار می‌گیرد و هنگامی که از برق استفاده می‌کنید به صورت خودکار در حالت «حداکثر عملکرد» قرار می‌گیرد.

برای دانلود آخرین نسخه‌ی این نرم‌افزار رایگان که برای ویندوز ۷ و ویستا (هم ۳۲ بیتی و هم ۶۴ بیتی) آماده شده است و فقط ۷۲۰ کیلو حجم دارد، به وب‌سایت سازنده‌ی آن مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد