پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

آموزش ثبت دامنه، اتصال دامنه و ایجاد زیردامنه برای وبلاگ ها

http://www.techpluto.com/wp-content/uploads/2009/02/domain-names.jpg


۱ - ابتدا با ورود به این سایت بررسی کنید که دامنه ی مورد نظرتان آزاد است یا قبلا توسط شخص دیگری ثبت شده است!


2 - بعد از انتخاب یک دامنه و اطمینان از آزاد بودنش، برای ثبت دامنه در شرکتی که مسئولینش را می شناسید یا به اندازه ی کافی معتبر هست اقدام نمایید! مثلا من مارون هوست را می شناسم و یا میدانم که رادکام شرکت معتبری است!


3 - بعد از خرید دامنه، کنترل پنل دامنه در اختیار شما قرار خواهد گرفت و شما باید نام سرور را برای دامنه تعیین کنید!




۴ - برای تعیین نام سرور به صورت زیر به کنترل پنل دامنه وارد شوید:






5 - روی Modify Name Server کلیک کنید!






6 - هر دو نام سرور بلاگ اسکای را وارد کنید!






۷ - نام سرورهای بلاگ اسکای:

Name Servers :
     ns1.blogsky.com
     ns2.blogsky.com





۸ - روی Submit کلیک کنید!




(همه ی پنل های دامنه عینا شبیه به هم نیستند، این تصاویر متعلق به پنلی است که مارون هوست در اختیار شما قرار می دهد، در صورتی که پنل شما متفاوت بود، دنبال گزینه ای به اسم Name Server بگردید!)




۹ - حالا به کنترل پنل وبلاگ خود وارد شده و روی اتصال دامین به وبلاگ کلیک کنید!






۱۰ - دامنه را ثبت کرده و چند ساعت منتظر بمانید تا اتصال دامنه انجام بگیرد!






۱۱ - برای ایجاد زیر دامنه(ساب دامین، دامنه فرعی، Subdomain) باید یک وبلاگ دیگر ایجاد کنید و در قسمت اتصادل دامنه، نام یک زیر دامنه ی مطلوب را ثبت کنید، به سادگی زیر دامنه به وبلاگ دوم شما وصل خواهد شد، هر تعداد که بخواهید می توانید وبلاگ ایجاد کرده و زیر دامنه های مختلف برایش تعریف کنید!




۱۲ - همچنین شما می توانید در بلاگ اسکای، یک وبلاگ را به چند دامنه متصل کنید، البته فکر نمی کنم این کار برای یک سایت یا وبلاگ کار مفیدی باشید، بهتر است یک دامنه ی خوب داشته باشید و تبلیغ سایت خود را روی همان دامنه متمرکز نمایید!


۱۳ - ممکن است بخواهید برای احتیاط، وقتی دامنه ای چون kntoosi.com دارید، دامنه ی kntusi.com را هم ثبت کنید تا اگر کسی آدرس سایت را اشتباه تایپ کرد به سایت ارجاع داده شود، در اینصورت پیشنهاد میکنم که kntusi.com را مستقیما به سایت وصل نکنید، بلکه به صفحه ای وصل کنید که بازدید کننده علاوه بر دستیابی به آدرس صحیح سایت، متوجه اشتباه خود نیز شده و بار دوم اشتباه تایپ نکند!


۱۴ - مثلا این امکان وجود داشت که هر سه زیر دامنه ی jozavat.kntoosi.com، jozvat.kntoosi.com و jozve.kntoosi.com، مستقیما به یک وبلاگ خاص متصل شوند، اما برای ایجاد تمرکز، یکی از آنها به وبلاگ مربوطه وصل شد و دو تای دیگر به صورت غیر مستقیم بازدید کننده را به وبلاگ مذکور ارجاع می دهند! 


۱۵ - رنک گوگل برای زیر دامنه از رنک دامنه مستقل است، یعنی اگر رنک دامنه شما 5 باشد، وقتی زیر دامنه ایجاد میکنید، زیر دامنه در ابتدا رنک 0 خواهد داشت، بنابراین بهتر است بدون هدف و صرفا برای قشنگی، زیر دامنه ایجاد نکنید! (رنک الکسا برای زیر دامنه و دامنه تفاوتی نمی کند!)


۱۶ - چنانچه سوالی باقی مانده در نظرات بفرمایید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد