پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

حبس ابد در انتظار شاهزاده سعودی

خلیج فارس آنلاین : با اعلام رأی هیئت منصفه دادگاه لندن در گناهکار شناختن شاهزاده سعودی به اتهام قتل و آزار و اذیت جسمی و جنسی خدمتکار خود، محکومیت حبس ابد در انتظار نوه پادشاه عربستان سعودی است.

تلویزیون بی‌بی‌سی عربی در گزارشی به رسوایی شاهزاده "سعود بن عبدالعزیز بن ناصر آل سعود " نوه پادشاه عربستان پرداخت و درباره روند محاکمه وی اعلام کرد که هیئت منصفه دادگاه لندن بالاخره این شاهزاده سعودی را به اتهام قتل عمد و آزار و اذیت جسمی و جنسی مقتول به حبسد ابد محکوم کرد.

بی‌بی‌سی که پرونده "سعود " را یکی از پرونده‌های قضایی ویژه می خواند، ‌گفت: دادگاه‌های انگلیس کمتر شاهد چنین پرونده‌هایی است زیرا متهم در این پرونده فردی از خانواده حاکم عربستان سعودی است.
این گزارش حاکی است که هیئت منصفه تنها در عرض یک ساعت و 30 دقیقه پرونده این شاهزاده سعودی را بررسی و به اجماع وی را به اتهامات وارده گناهکار شناخت.

در همین راستا "جون ماکفیرلین " سخنگوی پلیس انگلیس با استقبال از روند دادگاه این شاهزاده سعودی در دادگاه لندن و حکم حبس ابد گفت: ما از حکم استقبال می‌کنیم زیرا شاهزاده سعودی از ثروت، نفوذ و خانواده حاکم خود در راستای قربانی کردن و آزار و اذیت مقتول به مدت طولانی سوء استفاده کرده است.

این گزارش حاکی است که همه تلاش‌های برای شنیدن نظر خانواده سعود بن عبدالعزیز بن ناصر آل سعود " در خصوص روند محاکمه ناکام مانده است زیرا خانواده وی در شرایطی نیستند که بتوانند در این زمینه صحبتی بکنند و وکیل مدافع نیز نیز سعی می‌کند که قضیه قتل را غیر عمد جلوه دهد تا شاید از مدت محکومیت کاسته شود.

گزارشگر بی‌بی‌سی در پایان گفت: دستگاه قضایی لندن در نهایت حکم خود را صادر کرد و حبسد ابد برای این شاهزاده سعودی در همین پایتخت انگلیس انتظارش را می‌کشد ولی خانواده آل سعود می گوید شاید این حکم آخرین حکم نباشد.

سعود بن عبدالعزیز بن ناصر السعود 34 ساله از نوادگان خانواده سلطنتی عربستان متهم بود که در فوریه سال جاری میلادی(بهمن 1388)خدمتکار مرد خود به نام بندر عبدالعزیز را در هتل پنج ستاره لندمارک لندن به قتل رسانده است.

شاهزاده سعودی در جریان محاکمه، اتهام قتل غیرعمد را پذیرفته بود تا شاید از مجازاتش کاسته شود ؛ ولی در نهایت هیئت منصفه دادگاه اولد بیلی لندن وی را در اتهام قتل عمد گناهکار شناخت.

بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیس، شاهزاده سعودی بطور مستمر خدمتکار 32 ساله خود را مورد ضرب و شتم و آزار و اذیت جنسی قرار می‌داده و در نهایت نیز بدن خونین و بی‌جان وی در یکی از سوئیت‌های هتل پیدا شد.

شاهزاده عربستانی در ابتدا به پلیس گفته بود که خدمتکار وی به دلیل جراحاتی که در خیابان و توسط سارقان به وی وارد شده جان باخته است ؛ اما ماموران پلیس پس از بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته در آسانسور هتل دریافتند که بندر به خاطر جراحات ناشی از ضربه‌های ارباب خود کشته شده است.

بررسی‌های پزشکی قانونی نیز نشان داد که بندر بر اثر جراحت ناشی از کتک جان خود را از دست داده و همچنین آثاری از تجاوز جنسی در بدن وی مشاهده شده است.

جان مک فارلن یکی از مقامات پلیس لندن گفت شاهزاده سعودی درخواست مصونیت سیاسی کرده است اما با آنکه وی با گذرنامه‌ای سیاسی در انگلیس حضور داشت اما ماموریتش سیاسی نبوده و برای گردشگری به انگلیس سفر کرده بود.


مرتبط :

تجاوز شاهزاده سعودی به خدمتکارش و کشتن او+ عکس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد