پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

جزئیات بسته وزارت نیرو برای اصلاح قیمت آب و برق

سایت خبری - تفریحی خلیج فارس آنلاین khalijefarsonline.comخلیج فارس آنلاین : مجید نامجو در گفت وگو با ایسنا، تاکید کرد: استراتژی وزارت نیرو برای تعیین نظام قیمت‌گذاری برق و آب به گونه‌ای بوده است که از یک طرف، وزارت نیرو منابع و نیازهای خود را برای تامین برق و آب مطمئن و با کیفیت تامین کند و به توسعه امور بپردازد و از سوی دیگر روند مصرف بی رویه و نابرابری در توزیع انرژی و یارانه های مربوط به آن اصلاح شود.


وی با اشاره به این‌که تعرفه‌های برق و آب به گونه‌ای اصلاح شده که مشترکانی که مطابق با الگوی تعیین شده مصرف دارند، کمترین افزایش را داشته باشند، درباره جزئیات قیمت تعیین شده برای برق در کشور گفت: برق وزارت طبق اعلام قبلی، افزایش قیمت را به صورت پلکانی اعمال کرده است؛ به طوری‌که در هر پله مصرف، رقمی را مشخص کند که در نهایت مردم بتوانند به صورت شفاف و روشن، قیمت برق مصرفی خود را محاسبه کرده و برای بهینه سازی مصارف خود برنامه‌ریزی کنند.

وی در تشریح جزئیات پله‌های مصرفی درنظر گرفته شده برای برق نیز گفت: مشترکان بخش خانگی که در پله مصرفی اول یا همان پله تا 100 کیلووات ساعت قرار می گیرند، به ازای هر کیلووات ساعت 270 ریال، آن دسته‌ای که در پله دوم مصرف یعنی 100 تا 200 کیلووات ساعت قرار می گیرند 320 ریال، در پله سوم یعنی 200 تا 300 کیلووات ساعت 720 ریال، پله چهارم یعنی 300 تا 400 کیلووات ساعت 1300 ریال، پله پنجم یعنی 400 تا 500 کیلووات ساعت 1500 ریال و پله ششم یعنی 500 تا 600 کیلووات ساعت 1900 ریال به ازای هر کیلووات ساعت خواهند پرداخت.

نامجو همچنین به این موضوع اشاره کرد که قیمت برق برای بخش‌های گرمسیر و عادی یکسان نخواهد بود؛ به گونه‌ای که دولت در کنار تعیین این پلکان مصرف، متوسط نرخ هایی را برای تعرفه‌های برق مصوب کرده است. بر این اساس بخش خانگی در دو منطقه عادی و گرمسیری طبقه بندی می شود که متوسط نرخ برای بخش خانگی مناطق عادی 450 ریال و متوسط نرخ بخش خانگی برای مناطق گرمسیر 140 ریال خواهد بود.

وزیر نیرو درخصوص تعرفه برق مصوب برای بخش‌های دولتی و عمومی نیز تصریح کرد: بخش عمومی در جدول متوسط نرخ مصوب دولت برای تعرفه های برق به سه بخش تقسیم شده است که شامل بخش دولتی، آموزشی و بهداشتی و اماکن مذهبی و مراکز شبانه روزی نگهداری معلولان و کل است و همانطور که پیشتر گفته شد، دولت بیشترین سخت‌گیری را در تعرفه‌های برق به دستگاه‌های دولتی اعمال کرده و این افزایش در حالی صورت می گیرد که دستگاه‌های دولتی باید با بهینه سازی، افزایش قیمت را جبران کنند؛ چراکه یک ریال هم به بودجه جاری و هزینه‌ای آنها اضافه نخواهد شد و بر همین اساس، دولت قیمت هر کیلووات ساعت برق دولتی را 1200 ریال در نظر گرفته است.

به گفته وزیر نیرو، قیمت برق مراکز آموزشی و بهداشتی نیز با نظر دولت، کمترین قیمت در نظر گرفته شد و به ازای هر کیلووات ساعت حتی کمتر از مشترکان کم مصرف خانگی، به میزان 250 ریال در نظر گرفته شده است. همچنین برای حمایت از بخش تولید به خصوص صنعت و کشاورزی در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، مطابق تصمیم کارگروه ویژه دولت، قیمت برق بخش تولید در شاخه کشاورزی به ازای هر کیلووات ساعت 140 ریال و در بخش تولید در شاخه صنعتی و معدنی نیز هر کیلووات ساعت برق 400 ریال تعیین قیمت شده است.

وزیر نیرو به مردم اطمینان داد که اگر معادل الگوی تعیین شده مصرف داشته باشند، می‌توانند بخش قابل توجهی از یارانه‌ها را پس انداز کنند.

وی همچنین تاکید کرد‌: وزارت نیرو هم‌راستا با سایر وزارتخانه ها در کنار مردم آمادگی کاملی برای اجرای قانون را دارد و طبق وعده قبلی خود به مردم تعرفه‌ها را به نحوی اصلاح کرده است که آن دسته از مشترکانی که مطابق با الگو مصرف می‌کنند، کمترین افزایش قیمت را شاهد باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد