پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

رهایی «فرحناز» از چوبه دار

سایت خبری - تفریحی خلیج فارس آنلاین khalijefarsonline.comخلیج فارس آنلاین : زن جوان که متهم بود با همدستی شوهرش یک راننده را به قتل رسانده است، از اعدام رهایی یافت.


روز11 اسفند 85، از طریق مرکز فوریت‌های پلیس، کشف جسد مردی میانسال در یکی از خیابان‌های رباط‌کریم مخابره شد. ماموران با حضور در محل حادثه، متوجه شدند که جسد متعلق به مردی 45 ساله به نام «علی» است که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده و در کنار خیابان رها شده است.

تحقیقات در این باره آغاز شد و سرانجام قاتل این مرد که قصد فروش خودروی مقتول را داشت، شناسایی و دستگیر شد. «یاسر»، متهم به قتل، پس از شناسایی و دستگیری ضمن اعتراف به قتل، مدعی شد که به همراه همسرش، فرحناز، راننده خودرو را به قتل رسانده است. جلسه رسیدگی به این پرونده، بهمن‌ماه سال گذشته در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی حسن تردست برگزار شد.

«یاسر» درباره جزئیات قتل گفت: قبل از ارتکاب قتل، با همسرم به شمال رفته بودیم که آنجا تصمیم گرفتیم از یک موبایل‌فروشی سرقت کنیم. وارد یک موبایل‌فروشی شدیم و با نشان دادن اسپری، به صاحب آن خواستیم از او سرقت کنیم که او مقاومت کرد و در نهایت من و همسرم دستگیر شدیم. ما به دادسرای آن شهر اعزام شدیم ولی وقتی به جرم خود اعتراف نکردیم، آزاد شدیم و تصمیم گرفتیم به سرعت به تهران بازگردیم.

وی ادامه داد: به یک راننده پیشنهاد دربست دادیم و قرار شد با مبلغ 50 هزار تومان ما را به تهران بیاورد. در راه نقشه قتل او را کشیدیم و زمانی که به رباط‌‌کریم رسیدیم، نقشه خود را عملی کردیم. ابتدا طنابی را دور گردن مقتول انداختم و به همسرم هم گفتم از سر دیگر طناب، آن را بکشد. بعد از آن، با چاقو 2 ضربه به او زدم که خودرو را نگه داشت و پیاده شد. بعد از او، ما هم از ماشین پیاده شدیم و من یک ضربه و همسرم هم چند ضربه با چاقو به او وارد کرد.

بعد از اظهارات «یاسر»،‌ همسرش در جایگاه قرار گرفت و با رد گفته‌های شوهرش گفت: من آن روز با اتوبوس به تهران برگشتم و از ترمینال به خانه پدرم رفتم و از ماجرای قتل اطلاعی نداشتم.

قاضی تردست و مستشاران دادگاه وارد شور شدند و زن جوان به خاطر شرکت در سرقت منجر به قتل، به 5 سال حبس و به علت مشارکت در قتل عمدی به قصاص محکوم شد. «یاسر» که از خانواده مقتول رضایت گرفته بود نیز از جنبه عمومی (مشارکت در قتل عمدی و مشارکت در سرقت منجر به قتل) به تحمل 20 سال حبس محکوم شد.

پرونده به دیوان عالی کشور رفت، حکم صادره به جز حکم قصاص فرحناز نقض شد و برای رسیدگی دوباره به دادگاه کیفری و شعبه 71 فرستاده شد. صبح دیروز جلسه محاکمه در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی برگزار شد.

روشن، نماینده دادستان با اشاره به کیفرخواست صادره، خواستار مجازات متهم شد. اولیای‌دم نیز همچنان بر خواسته خود مبنی بر قصاص پافشاری داشتند.

در ادامه جلسه متهم (فرحناز) در جایگاه قرار گرفت و گفت: آن روز یاسر با چاقو چند ضربه به او زد، همچنین طناب را دور گردن راننده انداخت و کشید. اظهارات متهم درباره کشیدن طناب توسط همسرش و از سمت چپ راننده در حالی بود که نظریه پزشکی قانونی کاملا مخالف این اظهارات بود و نشان می‌داد طناب از سمت راست راننده و از جایی که یاسر نشسته بود، کشیده شده است.

در نهایت بعد از اظهارات متهمان،‌ قاضی عزیزمحمدی و مستشاران دادگاه وارد شور شدند و فرحناز را از اتهام مشارکت در قتل عمدی تبرئه و وی را به اتهام معاونت در قتل عمد به حبس محکوم کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد