پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

تراژدی قتل‌های آنلاین!

سایت خبری - تفریحی خلیج فارس آنلاین khalijefarsonline.comخلیج فارس آنلاین : در لتونی یک پسر 14 ساله پس از آشنایی با یک دختر نوجوان 13 ساله از طریق فیس بوک، او را به قتل رساند.


با گسترش شبکه‌های اجتماعی و جذب میلیون‌ها نفر در چنین سایت‌هایی، جنایت‌های مجازی هم بیشتر از همیشه شده است. سایت‌های اجتماعی به فضایی تبدیل شده‌اند که شکارچیان و فرصت طلبان نهایت استفاده را برای به دام انداختن قربانیان خود می کنند.یکی از این سایت‌ها فیس بوک است.هر ازچندگاهی خبرهایی مبنی بر قتل افراد و سوءاستفاده‌هایی که از طریق این سایت صورت می‌پذیرد منتشر می‌شود اما کاربران در بسیاری از موارد به سادگی از کنار چنین مسائلی می‌گذرند.

در اینجا به قتل‌هایی که از طریق فیس بوک صورت گرفته نگاهی می‌افکنیم: روز دوشنبه جنازه یک دختر 13 ساله اهل لتونی در یک ایستگاه اتوبوس پیدا شد.در رابطه با این قتل یک پسر نوجوان 14 ساله بازداشت شده و به قتل این دختر اعتراف کرده است.این پسر در اعتراف‌های خود گفته از طریق فیس بوک با این دختر آشنا شده. آنها برای اولین بار در خارج از فضای مجازی یکدیگر را ملاقات کردند که این جنایت روی داده است. در صورتی که این پسر 14 ساله در دادگاه متهم شناخته شود مجازاتی تا 10 سال زندان در انتظارش خواهد بود.

در لتونی بازار فیس بوک بسیار داغ است و از 3.4 میلیون جمعیت این کشور 710 هزار نفر عضو این شبکه هستند. در شرایطی که این شبکه اجتماعی از سال 2004 تا کنون بیش از 600 میلیون کاربر جذب کرده است فعالیت‌های مجرمانه در این شبکه هم به شدت در حال افزایش است.

در ژانویه 2009، ادوارد ریچاردسون 41 ساله در یک حمله وحشیانه، همسرسابقش، سارا ریچاردسون 26 ساله را از پا در آورد. این خانم در فیس بوک وضعیت تاهلش را از مزدوج به مجرد تغییر داده و این مسئله باعث عصبانیت شوهر سابقش شده بود.ادوارد در خانه پدر و مادر سارا با ضربات متعدد چاقو او را به قتل رساند.در مارچ سال گذشته پیتر چپمن 33 ساله به خاطر سوء استفاده جنسی و قتل اشلی هال 17 ساله به حداقل 35 سال زندان محکوم شد.این دو از طریق فیس بوک با هم آشنا شده بودند. این در حالی بود که آقای چپمن چند سابقه تجاوز در پرونده‌اش داشته است.

در آگوست 2010 سه جوان کلمبیایی در عرض پنج روز پس از آنکه نام‌شان در یک لیست سیاه در فیس‌بوک به چاپ رسید به قتل رسیدند.

در ماه می‌2010 هم یک مرد در استرالیا با دادن پیشنهاد کاری به یک دختر نوجوان از طریق فیس‌بوک او را فریب داده و به قتل رساند.

در مورد دیگر الکساندرا توبیاس 22 ساله که تازه مادر شده در ژانویه 2010به اتهام قتل کودکش گناهکار شناخته شد. دادگاه فدرال آمریکا حکم زندان ابد را برای وی صادر کرده که مقرر است در ماه دسامبر امسال تایید شود. الکساندرا توبیاس اعتراف کرده که به هنگام بازی« فارم ویل» از طریق سایت فیس‌بوک بوده، که کودکش نیز همزمان گریه می‌کرده است. در همین حال مادر آمریکایی از گریه کردن کودکش ناراحت شده و وی را به شدت تکان می‌دهد. توبیاس تاکید می‌کند: پس از اینکه یک بار به‌شدت فرزندم را تکان دادم یک نخ سیگار کشیدم و دوباره او را تکان دادم که فکر می‌کنم سر پسرم در آن لحظات به جایی برخورد کرد. چندی پیش هم یک کودک در کره جنوبی، بر اثر مشغول شدن مادرش در فیس بوک، بر اثر گرسنگی طولانی مدت جان خودش را ازدست داده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد