پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

انتخاب رمز عبور مطمئن برای رایانه

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irخلیج فارس : انتخاب یک رمز عبور مطمئن و مناسب برای سیستم‌های رایانه‌‌ای همواره یکی از مواردی است که کاربران برای آن تا حدودی با مشکل مواجه‌اند.


مسلم عزتی کارشناس مهندسی نرم‌افزار در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، درباره چگونگی انتخاب یک رمز عبور مطمئن و مناسب، اظهار کرد: با داشتن یک رمز عبور خوب و مطمئن می‌توانید احتمال هک شدن (لو رفتن پسورد) ای‌میل یا آیدی خود را تا حد زیادی کاهش دهید. 

وی افزود: همیشه برای انتخاب رمز عبور خود دو چیز را در نظر داشته باشید؛ اول این که هیچ وقت رمز عبور خود را ساده انتخاب نکنید، زیرا داشتن رمز عبور ساده کار هکر را راحت‌تر کرده و خیلی ساده می‌تواند رمز عبور آی‌دی شما را هک کند، مثلا انتخاب رمز عبور "۱۲۳۴۵۶" هیچ وقت نمی‌تواند رمز عبور مناسب و خوبی برای شما باشد. 

این کارشناس ادامه داد: دوم اینکه هیچ‌گاه مشخصات فردی را برای رمز عبور خود انتخاب نکنید، زیرا اگر کسی مشخصات شما را داشته باشد می‌تواند به آیدی شما نیز دسترسی داشته باشد، مثلا نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام همسر، شماره تلفن، تاریخ تولد و... نمی‌تواند رمز عبور مناسبی باشد.
 
عزتی در ادامه تصریح کرد: همیشه سعی کنید از ترکیب اعداد و حروف برای پسورد خود انتخاب کنید، استفاده از Space(فاصله) و Shift+۱۲۳... (@#$%^&*) تا حد زیادی از لو رفتن رمز عبور جلوگیری می‌کند.
 
وی گفت: سعی کنید رمز عبور خود را بین دوتگ <##> قرار دهید (یک پنجره پی‌ام باز کنید این نوشته را بفرستید <#Yhk ۴۴۱۵#> بعد آن را سند کنید ولی مشاهده می‌کنید که نوشته‌ای برای طرف مقابل فرستاده نشد).
وی یادآور شد: هم‌چنین استفاده از Alt مثلا استفاده ترکیبی کلیدهای Alt+۰۱۴۰ یا Alt+۰۲۵۶ و... برای داشتن یک رمز عبور مطمئن و مناسب قابل توجه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد