پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

کدوم سایت خبری معروف تر است؟

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irخلیج فارس : این یکی از سوال های اصلی هست که فکر می کنم به فکر خیلی از ما ها خطور کرده. مثلا دوست داریم بدونیم سایت خودمون چه تعداد بازدید کننده داره. برای این کار می تونیم شمارنده استفاده کنیم. ولی اگر بخوایم بفهمیم یک سایت دیگه چه مقدار بازدید کننده داره چی؟ اگر دسترسی به مشارشگر یک تارنما نداشته باشیم، آیا راهی هست که بفهمیم چند تا بازدید کننده داره؟


به عنوان مثال آیا ما می تونیم ببینیم سایت خبری "کلمه" بیشتر بازدید کننده داره یا سایت خبری "رجانیوز"؟

امشب، راهکارهایی که توی این زمینه بلد هستم رو براتون ارائه می دم. شاید براتون جالب باشه.

اولین تارنمایی که می تونین برای تخمین زدن بازدید کننده های سایت ها بهش مراجعه کنین "ترافیک استیمت" نام داره. یادتون باشه. این تارنما فقط "تخمین" می زنه و عددهایی که نشون می ده به هیچ وجه دقیق نیست. ولی حداقل رقمی که نشون می ده، می تونه کمابیش حدود مورد نظر رو نشون بده. می تونین از این لینک به این تارنما دسترسی پیدا کنین.

برای نمونه، این سایت می گوید که سایت تابناک در ماه 16 میلیون بازدید کننده دارد. و در مقایسه سایت راه سبز امید (جرس) حدود 1 میلیون بازدید کننده داره. باز یادتون باشه، این اعداد فقط تخمینی هست.

اگر هنوز مایل هستین که اطلاعات بیشتری در مورد یک سایت داشته باشین، می تونین از تارنمای "دی ان اسکوپ" استفاده کنین. از این لینک می تونین به این سایت دسترسی پیدا کنین. یادتون باشه که وقتی از این تارنما استفاده می کنین، آدرس سایت مورد نظر رو به صورت کامل وارد کنین (یعنی حتما http://www اولش یادتون نره). این تارنما حتی به شما یک تخمین از ارزش مالی سایت مورد نظر با توجه به ترافیک و آمارش هم می ده. متاسفانه یک مشکلی که وجود داره اینه که این تارنما، آمار مربوط به بعضی از سایت ها رو نشون نمی ده. مخصوصا سایت های ایرانی رو.

راه بعدی این هست که رتبه ی سایت ها رو بررسی کنیم. برای این کار می شه از تارنمای "الکسا" استفاده کرد. این تارنما، رتبه ی هر سایت رو در مقایسه با سایت های دیگه ی دنیا می ده. به عنوان مثال، پربازدید ترین سایت در دنیا گوگل هست، پس رتبه ی 1 رو داره. فیس بود رتبه ی 2 رو داره. الی آخر. از این لینک می تونین به این سایت دسترسی داشته باشین. تارنمای "الکسا" آمار جالب دیگه ای مانند محبوبیت هر سایت در هر کشور رو در اختیار شما بذاره. همچنین می تونه آمار چند سایت رو براتون با هم مقایسه کنه.

جالبه که طبق آمار این تارنما، سایت تابناک در رتبه ی 769 در دنیا قرار داره. وقتی این رتبه رو در مقایسه با بعضی سایت های دیگه در نظر می گیریم، اهمیتش قابل توجه می شه. به نظر می رسه که تابناک پربازدید ترین سایت خبری به زبان فارسی باشه. رتبه ی چند سایت خبری فارسی (به ترتیب نزولی) رو براتون می نویسم. به نظرم می شه از این رتبه ها چیزهای جالبی فهمید.

تابناک 769

فارس نیوز 1158
خبرآنلاین 1893
عصر ایران 2030
مهر 2390
ایسنا 2926
رجانیوز 3485
ایرنا 4703
صدا و سیما 4715
جام جم 5182
آینده 6028
الف 6199
همشهری 7556
آفتاب نیوز 7951
آفتاب (دات آی آر) 8013
رادیو فردا 8640
فرارو 8937

گویا 12459
ایلنا 12743
پارسینه 17478
راه سبز امید (جرس) 18568
کلمه 24476
خودنویس 56758

رادیو زمانه 110118
رهانا 207057
پارلمان نیوز 560521

به طور کلی، نوشته ی فوق فقط یک آماردهی هست و جهت گیری خاصی نداره. خوانندگان محترم هر طور که مایل هستن می تونن آمار رو تحلیل کنن.

پ.ن.1: چون یکی از دوستان تاکید داشت که سایت بالاترین خیلی مهم و پربازدید هست و غیره، رتبه ی اون رو هم براتون نقل می کنم: 3629

پ.ن.2: اثر فیلتر شدن سایت ها رو هم نباید نادیده گرفت. البته این روزها فیلتر شکن ها هم کم نیستند. کاربران خارج از کشور هم که مشکل فیلتر ندارند. نمی دونم اثر فیلتر چه قدر مهم هست. چون به عنوان مثال، سایت فارسی "پیوندها" (peyvandha.ir) که در حال حاضر در ایران فیلتر هست، در رتبه ی 643 قرار داره.

پ.ن.3: همچنین اثر درآمد افرادی که به این سایت ها سر می زنند رو هم نباید نادیده گرفت. دهک های پایین تر جامعه معمولا دسترسی کمتری به اینترنت دارند. این عامل رو نباید نادیده گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد