پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

بن علی مرد ! آنهم در تنهایی و بی کسی محض

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irسایت تفریحی خلیج فارس : خبر مرگ دیکتاتور فراری تونس در هاله ای از ابهام در میان برخی از شبکه های تلویوزیونی منعکس شد. مرگی حقارت بار و در تنهایی کامل.


خبر مرگ دیکتاتور فراری تونس در هاله ای از ابهام در میان برخی از شبکه های تلویوزیونی منعکس شد. مرگی حقارت بار و در تنهایی کامل. حتی می گویند همسر او لیلی الطرابلسی نیز بربالینش حاضر نیست چه رسد به حامیان اروپایی و آمریکایی و عربی او در همه سالهایی که براریکه قدرت می تاخت و هرگز به چنین عاقبتی نمی اندیشید. بن علی که تا دو ماه پیش در پست ریاست جمهوری کشوری قرار داشت که از آن با عنوان پاریس کوچولو یاد می کردند و وزیر خارجه فرانسه برای گذراندن تعطیلات خود با هواپیمای اختصاصی همین کشور به آنجا عزیمت می کرد حالا اگر حتی نمرده باشد بدون شک سکته مغزی کرده و تنهای تنها، در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ است.

اولین بار یک خبرنگار فرانسوی در تماسی تلفنی با فرانس 24 از مرگ احتمالی بن علی خبر داد. اگر چه هیچکس این خبر را تایید نکرد اما تکذیبی هم صورت نگرفت. منابعی در سفارت آمریکا نیز از احتمال مرگ بن علی خبر داده اند. آنچه مسلم است اینکه در بهترین حالت بن علی، که در ماه ژانویه و پس از چندهفته تظاهرات های خیابانی از تونس گریخت، اوضاع مرگباری را سپری می کند. منابع آگاه سعودی تنها وخامت حال دیکتاتور مخلوع تونس و انتقال وی به بیمارستانی در جده عربستان را تایید کرده اند و خبری بیش از این مخابره نکرده اند. خبر به کما رفتن بن علی 74 ساله البته از دو روز پیش در الجزیره، العربیه و برخی از شبکه های خبری دیگر غیر عربی مطرح شده بود.

مقامات عربستانی گفته اند نمی توانند بیمارستانی را که بن علی به آن منتقل شده، مشخص کنند. رسانه ها نیز گزارش می دهند اجازه گرفتن اطلاعات درباره وضعیت بن علی و بیمارستانی که او در آن بستری است را ندارند و تمام تحرکاتی که در اطراف بن علی انجام می شود کاملا محرمانه است. همچنین به طور مشخص خبرهای مربوط به بن علی سانسور می شود. همچنین رویترز در گزارشی نوشته است که دیکتاتور آخرین لحظات زندگی را تنهای تنها پشت سر می گذارد.

این در حالی است که خبرهایی درباره ورود هیئتی از تونس به جده و پیگیری وضعیت جسمانی وی از سوی فواد المبزع رئیس جمهور موقت تونس منتشر شده است. پایه های حکومت دیکتاتوری 23 ساله بن علی در پی انتفاضه مردم تونس در 14 ژانویه فروریخت؛ انتفاضه ای که موج آن یک ماه بعد به سرنگونی رژیم حسنی مبارک که 30 سال بر مردم مصر حکومت می کرد، منجر شد و امواج آن هم اکنون بیشتر کشورهای عربی را فرا گرفته و خواب و آرامش را از دیکتاتورهای سرکوبگر و فاسد عربی و وابسته به آمریکا ربوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد