پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

جاسازی مسکن الکترونیکی هوشمند در نخاع (+عکس)

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irسایت تفریحی خلیج فارس : محققین استرالیایی نوعی چیپسِت هوشمند طراحی کرده اند که با کار گذاشتن آن در ستون فقرات از رسیدن سیگنالهای درد فرستاده شده از اندام ها به مغز جلو گیری می کند.

 
هر عضو آسیب دیده سیگنال هایی از طریق نخاع به مغز ارسال می کند. در نتیجه با رسیدن این سیگنال ها به مغز، فرد در عضو آسیب دیده احساس درد خواهد کرد. حال، با کار گذاشتن این چیپست هوشمند عملا جلوی ارسال این سیگنالها به سمت مغز گرفته خواهد شد.
 
این چیپ که حاصل تلاش 2 ساله محققین بیو پزشکی، الکترونیک و مکانیک است؛ با یک عمل جراحی ساده در یک وسیله که سازگار با محیط شیمیایی و زیستی بدن انسان است، جاسازی می شود. سیم های بسیار نازک الکتریکی در نخاع فرو می رود و با کمک الیاف پلیمری ارتباط بین نخاع و این چیپ هوشمند بر قرار خواهد شد.
 


از نظر اندازه می توان آن را کمی بزرگتر از نوک یک چوب کبریت تجسم کرد. همچنین این چیپ هوشمند دارای یک باتری و یک پردازنده نیز هست. باتری آن به صورت بی سیم قابل شارژ خواهد بود. پس لزومی ندارد که این مجموعه بیوالکترونیک برای تعویض باتری بعد از مدتی از بدن بیمار خارج شود.
 
این تکنولوژی برای تسکین درد بیمارانی است که سالیان سال با درد های مزمن اندام ها، دست و پنجه نرم می کنند. از بررسی ها و آزمایشات انجام شده تا کنون نتایج مثبتی داشته است و قرار است به زودی آزمایش آن روی انسان آغاز شود. هرچند درد به عنوان یک علامت هشدار دهنده مفید تلقی می شود اما در بعضی بیماری ها دردهای مزمن فشار زیادی را به بیمار وارد می کند و این چیپ می تواند برای آنها یک فرشته نجات به حساب بیاید.
 
قرار است در آینده این چیپ هوشمند به عنوان یک مسکن الکترونیکی وارد بازار شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد