پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

محاکمه گالیله در دادگاه تفتیش عقاید

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irسایت تفریحی خلیج فارس آنلاین : 22 ژوئن (1633م) دستگاه کلیسا، گالیله را وادار کرد که یا عقاید خویش را انکار کند یا با مجازات مرگ رو به رو شود.



گالیلو گالیله فیزیک‏دان و ستاره‏شناس ایتالیایى در 15 فوریه 1564 به دنیا آمد و ضمن تحصیل در دانشگاه، قانون پاندول را کشف نمود و پس از فراگیری علوم متعدد به نجوم روی آورد. وی در سال 1632م، در ردّ عقاید بطلمیوس درباره منظومه شمسی کتابی تحت عنوان "محاوره درباره دو منظومه بزرگ جهان" نوشت و برخلاف جریان غالب فکری مبنی بر ساکن و مرکز بودن زمین، اعلام کرد که زمین به دور خورشید می‏گردد.

انتشار عقاید گالیله مخالفت مقامات کلیسا را برانگیخت و اعتراضات شدید را علیه گالیله به وجود آورد. گالیله نمی‏توانست مخالفین خود را به وسیله تجربه و مشاهده محکوم کند، زیرا آنان هیچ‏گونه استدلال غیرمذهبی را نمی‏پذیرفتند. برای مقامات کلیسا هر چیز غیر از کتاب مقدس و ارسطو بی‏ارزش بود و کلیسا هرگز اجازه نمی‏داد که یک فرد غیر روحانی، کتاب مقدس را مطابق میل خود تغییر دهد.

سرانجام، سال بعد، پاپ، گالیله را به رُم احضار کرد و نظراتش را کفرآمیز خواند. گالیله پس از بازجویى‏های همراه با اهانت، شکنجه، آزار و حبس، برای حفظ جان خود، به انکار عقیده‏اش پرداخت و سرانجام در 22 ژوئن 1633م در کلیسای سنت ماری همانند یک گنه‏کار و مجرم به محاکمه کشیده شد. دستگاه کلیسا، گالیله را وادار کرد که یا عقاید خویش را انکار کند یا با مجازات مرگ رو به رو شود. در نتیجه، وی به ظاهر عقاید خود را انکار کرد و از آن پس به علومی غیر از نجوم پرداخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد