پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

پایگاه تفریحی خلیج فارس آنلاین

جذابترین و جالبترین مطالب و عکس های روز

نمایش عمومی تازه‌ترین اثر کشف شده از لئوناردو داوینچی در لندن

سایت تفریحی خلیج فارس 4fun.sub.irسایت تفریحی خلیج فارس آنلاین : یک اثر نقاشی رنگ و روغن که اخیرا صحت و اعتبار آن به عنوان یک اثر دیگر از لئوناردو داوینچی هنرمند سرشناسی عصر رنسانس ایتالیا از سوی گروه کارشناسان تایید شده، به زودی در گالری ملی لندن به نمایش در می آید.



این اثر تازه شناخته شده به نام«سالوادور موندی» که طبق نظر کارشناسان قدمت آن به سال 1500 میلادی باز می گردد ، دراصل تصویری است از نیمه تنه حضرت مسیح که یک دست را به علامت برکت طلبیدن بالا برده و در دست دیگر گوی شفافی دارد.

مسئولان گالری ملی لندن در بیانیه ای رسمی اعلام کرده اند که این اثر پس از انجام عملیات حفاظت و مرمت که در سال 2010 صورت گرفته به زودی به نمایش عمومی درمی آید.

متصدی موزه« لوک سیسان» در همین زمینه اظهار داشت:«ما احساس می کنیم که شاهد استقبال و علاقه عمومی وسیعی نسبت به این اثر به عنوان یک کشف جدید باشیم. »

واضح است که این اثر نقاشی که به عنوان یکی از آثار شاخص در نمایشگاه لندن تحت عنوان«لئوناردو داوینچی: هنرمند دربار میلان» از 9 نوابر تا فوریه 2012 به نمایش در می آید فرصتی برای به آزمون گذاشتن اهمیت و جایگاه این اثر جدید است که با مقایسه این اثر با دیگر کارهای شناخته شده این هنرمند در سطح جهانی مشخص می شود.

مارتین کمپ استاد تاریخ هنر دانشگاه اکسفورد و ازجمله مشاوران هنری درباره صحت و اصالت این اثر بوده و درحال تحقیق درباره این اثر است می گوید:«هنگامی که شما وارد اتاقی می شوید که این تصویر را درخود دارد، همان حضور غریب داوینچی را احساس می کنید. »

بنا به همین گزارش بررسی های هنری و آزمایش های علمی انجام شده برروی این اثر اصالت آن را تایید کرده است. به عنوان مثال اثر قلم مو در برخی از بهترین بخش های اثر که سالم تر مانده بخوبی حکایت از آن دارد که حقیقتا خود استاد قلم مو را در دست داشته است.

به گفته مارتین کمپ هیچیک از شاگردان و نیز طرفداران و پیروان داوینچی هرگز نتوانسته اند با این روش نقاشی کنند.
کمپ اظهار کرده است که از نمایش عمومی این اثر بسیار خرسند است زیرا این یک اثر تازه و و درعین حال مهم و اساسی است و از این که گالری ملی لندن برای نخستین بار آن را نمایش می دهد بخود می بالد.

این اثر در حال حاضر در مالکیت ر.و. چندلر نماینده کنسرسیوم موسوم به « رابرت سیمون» که یک واسطه و متخصص تاریخ هنر درمجموعه های هنری خصوصی در نیویورک است، نگاهداری می شود.
این اثر با نام سالوادور مونتی که به معنی سالوادور یا «منجی جهانی» است، نخستین بار در گزارشی از سوی مجموعه خصوصی چارلز اول پادشاه بریتانیا در سال 1649 که گمان می رفت گم شده ، آمده است.
درسال 1763 این اثر توسط پسر دوک باکینگهام به معرض حراج گذاشته شد و دوباره در سال 1900و سپس 1958 و سرانجام در سال 2005 برسر زبان ها آمد.

طبق آخرین بررسی ها از سوی کارشناسان آثار هنری آزمایش لکه های رنگ و نیز سبک منحصر بفرد هنری ویژه داوینچی و نیز مقایسه با ده ها اثر کپی شده از آثار داوینچی و شاگردان و پیروان سبک او و تکنیک هایی که خاص استاد است، اثبات می کند که این اثر متعلق به داوینچی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد